Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1  2  3  4  5     всички  напред  последна
 как от 12-bit (14-bit) RAW излиза 16-bit TIFF ?
Автор: Emoxide   
Дата:   28-01-13 12:03

Някой може ли да обясни, като за лаици, как от един 12-bit *.DNG или 12-14bit RAW при запис излиза изходен 16-bit TIFF (или дори 32-bit при HDR) ???
 Re: как от 12-bit (14-bit) RAW излиза 16-bit TIFF ?
Автор: Emoxide   
Дата:   28-01-13 12:05

чуденката ми е тези допълнителни 2 бита в 14-bit RAW от къде са дошли, що не са да речем 16 битови RAW, както и от къде излизат допълнителни 2 бита при запис до 16-bit TIFF; Тези 2 бита реални ли са или генерирани от софтуера ?
 Re: как от 12-bit (14-bit) RAW излиза 16-bit TIFF ?
Автор: didesignbg   
Дата:   28-01-13 12:22

Генерирани от софтуера.
 Re: как от 12-bit (14-bit) RAW излиза 16-bit TIFF ?
Автор: compur   
Дата:   28-01-13 12:24

малко инфо от друг форум:

"pohutukawa2008 that is correct, but if you edit in 8 bit TIFF, you've lost 4-6 bits of information. This information controls your dynamic range and if you convert to a 8bit TIFF you lose some of your headroom that you would have when you send it to an output lab. Now keeping that in perspective, ProPhotoRGB for higher end labs have a gamut that's not much larger than 8bit, but ProPhotoRGB preserves colours in the ranges that matter more to photographers (highlight colours like yellow and light reds).

If you edit in NX Capture you'll be fine as what it is doing is it performs its own 12-14bit non destructive edits. When you export it to 8bit TIFF, it will get rid of unnecessary colours depending on what colour profile you choose. If you choose 16bit TIFF, you'll preserve maximum colour information which from an archival point of view is better.

If you're selling your artwork to creative agencies, most of them will ask for TIFFs. When giving CD's to clients, you should use 8bit JPGs and for the NEF RAW files, you should be only keeping those to yourself."

и едно линкче (звучна българска дума ;)) към една статийка, дето им разказва играта на битовете тук

[beer] [beer] [beer]

 Re: как от 12-bit (14-bit) RAW излиза 16-bit TIFF ?
Автор: Emoxide   
Дата:   28-01-13 12:26

[smilie18] чудно тогава как в една съседна и увлекателна тема се коментират 16-bit-ови цветни пространства... [smilie3]
 Re: как от 12-bit (14-bit) RAW излиза 16-bit TIFF ?
Автор: hotsnail   
Дата:   28-01-13 12:26

хора идете в Техническия Университет това се преподава там.

Битовете са като цифрите само че двойчно. 8 бита значи 8 цифри дето са 0 или 1.

Значи от 12 бита да направим 14 или 16 ако нямаме допълнителна информация просто се слагат нули или единици най в дясно.

Представи си че представяш яркостта с десетични цифри т.е. 0 е черно 99 е бяло. Ако някой ти иска 3 или 4 цифрени числа....0 ще си остане нула. А 99 ще го направиш 999 или 9999. По средата ще интерполираш или просто ще караш от 0 до 9900.

Сега в РОУ файла битовете идват от едно у-во АЦП - Аналогово Цифров Преобразувател. Дали ще изкара 8, 12, 14 или 16 бита зависи от много фактори. 16 битови АЦП има от доста време та това не е фактор. Мисля, че някои основни аспекти които да се гледат е:

1. Количеството шум - ако то е много повече от най-десния бит то няма смисъл да добавяш повече битове - щото просто ще имаш повече шум. това мисля че е основната причина да се държи на 12 бита последните 12 години. При най-новите сензори явно идва и смислена инфомрация в тия два бит и са минали на 14.

2. Количество информация - 2-та бита между 12 и 14 са близо 20% повече информация и вероятно 20% по ниска скорост. 12 до 16 бита е още по-голяма разликата. Та и това е проблем до някъде.

Сега ако не си инженер в Сони или Канон тия неща трудно ще ги знаем в детайли. Може да има и други фактори, които са критични. Например как се кконструира чипа, къде е АЦП-то. EXMOR май имаха по едно АЦП на всяка колона и са много по-бързи от другите сензори. Което може би обяснява защо Сони имат 50P на почти всяко у-во от телефон до ДСЛР а другите още се потят с тая технология. (Тъпото е че Сони ограничават много видеото при всичко дето не е скъпа видео камера.)



Публикацията е редактирана (28-01-13 12:28)
 Re: как от 12-bit (14-bit) RAW излиза 16-bit TIFF ?
Автор: hotsnail   
Дата:   28-01-13 12:37

А за цветовите пространства като обработваш е по-добре да има повече място за да не губим от закръглявания.

Да речем, че имаме двуцифрено порстранство 0 до 99. Сега ако приложим филтър, дето намаля яркостта 10 пъти и след туй искаме да просветлим. Да видим какво се получава с два съседни пиксела единия със стойност 51 другия 49 (т.е. плавен преход в средно сива област.)

51 / 10 = 5
49 / 10 = 4

Умножаваме пак по 10 и става 40 и 50 т.е. става рязък преход. Имаме загуба на информация спрямо оригинала.

По тая причина и JPEG от апарата не може, добре да се просветлява и стават стълбички. Ако в РОУ дето има 1 цифра повече имаме 49 и 51 и умножим става 490 и 510. А ако я няма цифрата от роу файла т.е. почнем с JPEG 4 и 5 отиваме на 400 и 500.

При обработка ако сме сложили 2 или 3 нули отзад т.е. 16 бита, няма никакъв проблем да делим и умножаваме. Нямаме загуба на информация при разните филтри

Сега точно за ProPhoto не мога да коментирам. Щото там освен дето има повече място има и стойности дето не можем да ги възпроизведем т.е. вместо 0 до 99 там е -20 до 140 например. Тия стойности извън обхвата в един момент стават нули и 99-ки и не ми е ясно това дали е добре....сигурно е.



Публикацията е редактирана (28-01-13 13:02)
 Re: как от 12-bit (14-bit) RAW излиза 16-bit TIFF ?
Автор: didesignbg   
Дата:   28-01-13 12:40

Пълни глупости са това писаното на английски.
когато имаш 12битов роу. Най-високата стойност е 4095 това е максимално насищане. Когато го отвориш в роу конвертора и го експортираш има два варианта: ако го експортнеш в 8 бита тази стойност става 255, в 16 става 65 535. Нищо не се отрязва и никакъв "хедрум" не губиш. Просто броя на полутонове намалява. Имаш по-малко преходи между цветовете. Цветното пространство описва рамките на цветовете които можеш да възпроизведеш със съответния брой битове. Ако имаш малко реални битове и много широко цветно пространство ще имаш постеризация. Това че един файл е записан като 12/14 битов няма отношение към сигнала съдържащ полезна информация в него.
 Re: как от 12-bit (14-bit) RAW излиза 16-bit TIFF ?
Автор: Emoxide   
Дата:   28-01-13 12:42

hotsnail, мерси [smilie24]

Според мен повече в такива теми трябва да се изявяваш, а да се наддумваш с другите на тема техника, си е малко като поговорката: "Кучето си лае кервана си върви" Интересно че като цяло никой не те разбира правилно какво му говориш, поне не успяваш да им покажеш своята гледна точка, така както ти ги виждаш нещата.
 Re: как от 12-bit (14-bit) RAW излиза 16-bit TIFF ?
Автор: compur   
Дата:   28-01-13 12:43

последно... да ходим ли до ТУ или не! [smilie3]
 Re: как от 12-bit (14-bit) RAW излиза 16-bit TIFF ?
Автор: Emoxide   
Дата:   28-01-13 12:50

не. Не са много готините колежки там...
 Re: как от 12-bit (14-bit) RAW излиза 16-bit TIFF ?
Автор: GenaDP   
Дата:   28-01-13 13:00

двойчно

Не е зле преди да отидете в ТУ да посетите някоя прогимназия...
 Re: как от 12-bit (14-bit) RAW излиза 16-bit TIFF ?
Автор: iasen2   
Дата:   28-01-13 13:01

Emoxide , какво те притеснява в това , че един файл е конвертиран в друг . В единия формат няма цвят все още , в другия някакъв алгоритъм го създава , а ако питаш как , сигурно само създателя на алгоритъма ще ти каже :)



Публикацията е редактирана (28-01-13 13:03)
 Re: как от 12-bit (14-bit) RAW излиза 16-bit TIFF ?
Автор: Emoxide   
Дата:   28-01-13 13:02

не ме притеснява, просто ми е интересно да ми се обясни :)
 Re: как от 12-bit (14-bit) RAW излиза 16-bit TIFF ?
Автор: hotsnail   
Дата:   28-01-13 13:03

Гена в ТУ приемат с изпит по математика и оценки по математика, физика и диплом.

Аз имам 3.20 по български и 5.70 диплома т.е. всичко друго е 6. Дори на английски пиша по-правилно и по-добре се изразявам.
 Re: как от 12-bit (14-bit) RAW излиза 16-bit TIFF ?
Автор: iasen2   
Дата:   28-01-13 13:04

http://itschool.bg/tutorials/article/1365/


полезно четиво :) а TIFF-а не е 16 битов а 48битов , предполагам това си искал да кажеш :)



Публикацията е редактирана (28-01-13 13:08)
 Re: как от 12-bit (14-bit) RAW излиза 16-bit TIFF ?
Автор: Emoxide   
Дата:   28-01-13 13:06

моля от тук насетне спамът да секне.

иначе затварям темата.
 Re: как от 12-bit (14-bit) RAW излиза 16-bit TIFF ?
Автор: Canon   
Дата:   28-01-13 13:07

hotsnail
Малко уточнение:

12 и 14 са близо 20% повече информация

2 на 14 степен спрямо 2 на 12, е 4 пъти повече информация (2 на степен (разликата в степените))
 Re: как от 12-bit (14-bit) RAW излиза 16-bit TIFF ?
Автор: iasen2   
Дата:   28-01-13 13:11

че и заплашва :)
 Re: как от 12-bit (14-bit) RAW излиза 16-bit TIFF ?
Автор: hotsnail   
Дата:   28-01-13 13:24

Канон не са 4 пъти повече информация. Това което казвам е, че са 2 бита повече. Умножението за да си купиш карта памет обикновенно е брой единици памет по големината на една единица.

(14-12)/12 = 2/12 = 1/6 = 16.7%

За смятане на памет, скорост, процесори други неща обикновено е линейна сметката спрямо количестовото битове.

Така де това е причина да няма от 2000-а година насам всички с 14 или16 битови РОУ файлове. 12 бита дълго време е бил най-удачен компромис.

Инак съм съгласен за това каква информация може да се представи си много прав.



Публикацията е редактирана (28-01-13 13:28)
 Re: как от 12-bit (14-bit) RAW излиза 16-bit TIFF ?
Автор: Emoxide   
Дата:   28-01-13 13:37

12bit vs 14bit RAW and compressed vs uncompressed… Does it matter?

интерестинг....
 Re: как от 12-bit (14-bit) RAW излиза 16-bit TIFF ?
Автор: Emoxide   
Дата:   28-01-13 13:38

14-bit Raw Versus 12-bit Raw: Further Analysis and Comparison
 Re: как от 12-bit (14-bit) RAW излиза 16-bit TIFF ?
Автор: ninikolov   
Дата:   28-01-13 13:47

При попадане на светлина върху Bayer матрицата всеки фотодетектор(пиксел) от нея отчита някаква стойност, която се представя с едно число. 12 или 14 бита е дължината на това число. По принцип, колкото повече бита, толкова по-точна информация за количеството светлина. RAW файлът представлява масив от числа (12 или 14 битови), които съответстват на измереното от фотодетекторите.
TIFF файлът от своя страна съдържа описание на всеки един пиксел с тройки еднобайтови(8-битов TIFF) или двубайтови (16 битов TIFF) числа. Тези три числа съдържат стойности за трите основни цвята: Red Green и Blue.

 Re: как от 12-bit (14-bit) RAW излиза 16-bit TIFF ?
Автор: Emoxide   
Дата:   28-01-13 13:57

струва ми се, доколкото съм схванал, че 12-14 бита при RAW нямат пряка връзка с това 8 или 16 битов е вече коневртираният до TIFF краен продукт. В RAW всеки конкретен пиксел носи конкретна информация за измерените от него светлинни данни. В JPEG и TIFF имаме вече интерполирано изображение в което всеки един пиксел е носител на цвят от трите канала - син зелен и червен, като това се записва в 8 за JPEG или 8 / 16-bit дълбочина(32-bit за HDR и др. специф. задачи) при TIFF



Публикацията е редактирана (28-01-13 13:58)
 Re: как от 12-bit (14-bit) RAW излиза 16-bit TIFF ?
Автор: Emoxide   
Дата:   28-01-13 13:59

ninikolov [smilie24]
 първа  назад  1  2  3  4  5     всички  напред  последна

 Авторът е затворил собствената си тема.