Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Архив
 първа  назад  1     всички  напред  последна
 Оптически парадокси
Автор: Mobby_Dick   
Дата:   28-02-06 12:50

(заглавието взаимствам от един поетапен фотоконкурс на Sony)
Много от нас визуализират усещанията си, но те така и не достигат до нас във вида, както ги е почуствал автора. Получава се резонанс със зрителя.
Автора така и не разбира зрителя, нито пък зрителя автора. За първия снимката му служи за катализатор на спомена за това усещане, на него така и така не му е нужно да я шлифова повече, защото в главата му изплуват много представи и спомени, които макар и не заснети, живеят във въображението му и дорисуват картината. За зрителя остава трудната част.
За да можеш да снимаш така, че да те разберат трябва да положиш и много по-прозаични усилия, в овладяването на азбуката на фотографското иЗкуство - от "А" до "Я". Трябва да насочиш вниманието си към усвояване на много прозаични и психологически приоми, за да преведеш посланието си на разбираем за публиката език. Сензитивността е база - щом си се насочил и хванал апарата и искаш да покажеш собствената си призма, значи ти я притежаваш. Друг е въпроса дали можеш да ни покажеш.
Най-жалки са подражателите. Те откровено са подложили на закърняване собствените си сетива, и намират в копирането просто поредния път за кариеризъм или славолюбие.
Много често с това се спекулира, дори и на високо ниво. Голям смях би настанал, ако някои някъде направеше показването и оценяването на фототворби да става напълно анонимно, от непредубедено и незапознато със стиловете на отделните участници компетентно жури.
Всички сме много различни, но и много еднакви. Различността ни идва от индивидуалното усещане на всяка ситуация, повечето оставили различни по дълбочина следи във индивидуалното съзнание. Ако намерим нужния език, тогава можем да преведем посланието си и на останалите себеподобни, те ще ни разберат. Можем така да го моделираме, че то да достигне точно до определена група от хора.
И с това се спекулира. Смята се, че професионалистът е човек, които прави каквото си иска по-най-добрият за себе си начин, а останалите са длъжни просто да го харесват. Професионалистът е професионалист, защото знае различни езици, и може да преведе посланието на тях, според клиента и неговият език. Това би го ощетило, ако забрави собственият си език, т.е. не работи за и върху себе си.
Илюзия е, че ако ни спуснат на подходящото място и подходящото време с подходящият фотоапарат, и ще направим великата снимка.
На добрият писател се налага да познава азбуката и словесната композиция, за да ни завладее и разкаже увлекателно и най-прозаичната история. Да акцентира, задълбава, да се връща отново и отново върху на пръв поглед дребни неща като сменя ъгъла и изкарва нови детайли, като преминава мимоходом глобалните събития в човешката история и да ги използва в най-добрият случаи като ненатрапчив фон.
На добрият фотограф се налага, макар и застанал пред най-прозаичен сюжет, да намери разковничето, мястото, ъгъла, момента за да акцентира нещо, което другите не сме видели, дори и да сме били там. Така да ни го покаже, че да не остави място за съмнение. Да катализира въображението ни, да ни даде старта, след които ние в творбата му сами ще открием още много неща.

Нека разкажа една случка със съвсем начинаещ любител, снимащ за себе си:
Вървим по пътеката, и отпред през храсталака блесва обекта, към които сме тръгнали. Човека вдига скината, и започва да снима. Казвам му, че тепърва ще се приближим, ще се изкачваме-слизаме, и ще намерим много по-подходящи места и ракурси. Него това не го интересува. Обяснява ми, че снимката иска да я има точно от това място, защото за първи път оттук е съзрял въпросният обект.[smilie7]


Отговори на това съобщение
 Re: Оптически парадокси
Автор: ibex   
Дата:   28-02-06 13:05

[smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re: Оптически парадокси
Автор: Julius   
Дата:   28-02-06 13:19

Моби, караш ме да ровя стари теми за ИЗКУСТВОТО - дето и ти и аз ги пускахме миналото лято [smilie5] - за УНИВЕРСАЛНИЯТ ЕЗИК... Ама да видим... [smilie7]

Отговори на това съобщение
 Re: Оптически парадокси
Автор: samadhi   
Дата:   28-02-06 13:23

Има един термин който много ми харесва "Визуална комуникация"

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1     всички  напред  последна