Автор: danbi
Дата: 28-08-08 14:35
IDA, динамиката често се бърка с разделителната способност. Ето пример:
Уред, който измерва сигнал от 0 до 100V със стъпка (прецизност) 0.01V и уред, който измерва от 0 до 1000V със стъпка 1V.
Първият има по-малка динамика от втория (в нашия случай: най-тъмно -- най-светло)
Втория има по-голяма динамика.
Обаче, в същото време първия има по-голяма разделителна способност - 10000 стъпки (събират се в 14 бита)
Докато втория има разделителна способност само 1000 стъпки (събират се в 10 бита)
В първия случай, контражурната сцена, която не може правилно да се експонира ще изглежда много зле, защото или няма да има нищо в черното, или няма да има нищо в бялото (заради динамиката)
Втория случай ще ти даде по-големи възможности да експонираш правилно, заради по-голямата динамика.
Проблемите с голямата динамика се поправят (и само донякъде, няма перпетуум мобиле) чрез технологии от рода на Active D-Lighting -- не с по-голям брой битове.
От друга страна, ако имаш голяма динамика и много битове е най-добре
Идеята да има повече битове в RAW е, че с времето се разработват по-съвършенни обработващи алгоритми, които биха могли да извлекат повече градации (или повече детайл) от RAW картинката.
|
|