Автор: boni
Дата: 16-02-08 01:02
По принцип при стабилизираните оптически обективи, проблем до някъде е допълнителния оптически елемент.
Предимството на стабилизирания обектив е, че виждаш ефекта от стабилизацията и това помага за по-лесното фокусиране и кадриране с дълги обективи.
Предимството на стабилизираната матрица - използването на твърда и много светлосилна оптика без стабилизиран аналог при системите за стабилизация в обектива.
Имам опит с всички видове стабилизации. Не мога да намеря особени предимства в ефективността на която и да е от тях като цяло. Зависи от конкретния модел. При моделите на Коника-Минолта и по-късно Сони има индикатор за стабилността на ръката, който помага много за преценяване на точния момент. Сравнявал съм Сони А100 и 70-300 с Никон Д80 и 70-300вр, не намирам видими разлики в ефективността. Предимството при Никона е, че се вижда ефекта от стабилизацията и по-лесно се фокусира и кадрира, предимството при Сонито, че има индикатор за стабилността.
Изключително ефективна и много по-добра от останалите е стабилизацията в тялото на Оли Е-3. С него съм постигал учудващо добри резултати при 100мм приравнено и 1/2сек . Сравнявал съм го примерно с К10. При 100мм приравнено и скорости до 1/20 и двата се държат много добре. От 1/20 надолу Е-3 започва да има голям превес. При 1/10сек пентакса започва да дава 50% брак, а Е-3 е идеален почти на 100%. При 1/2сек е невъзможно да се получи рязък кадър с К10, докато с Е-3 50% са много добри и останалите също стават.
Така че, всичко е относително и си зависи от камерата/обектива.
|
|