Автор: Блясък
Дата: 09-06-17 08:52
теоретизиране №2
Идеята на ХДР телевизорите не е е като идеята на ХДР-фотографиите! При фотографиите, динамичния обхват на картината се свива до динамиката на медията (хартия), при което вместо силуети на хора на фона на залеза се вижда както оранжево слънце и изобщо сцената на залеза, така и хората в кадъра, не само като черен силует, а с разработка. Това се постига с обработка на базата на преекспониран и недоекспониран кадър, това е известно за хората във форума.
При ХДР телевизорите идеята може да се каже е обратна: да могат да пресъздадат (на базата на съответното специално заснето видеосъдържание) такъв динамичен обхват, какъвто има в оригиналната сцена със залеза и хората - тоест да видим на телевизора сцената със яркото слънце от залеза с такава динамика, каквато е имало в действителност, слънцето на "бучи" в очите, докато хората в кадъра са отново в естественото си доста тъмно, но не черно, както при обикновената фотография.
С други думи, ХДР телевизията трябва да може да запази във филма голямата динамика на картината, както и да има апаратна възможност да го пресъздаде. Резултата трябва да е естествено пресъздаване на контрастни сцени, много доближаващо се до реалността. Изобщо не говорим за "ХДР" свиване на динамиката до възможностите на обикновенна медия.
Публикацията е редактирана (09-06-17 08:53)
|
|