Автор: bpavlov
Дата: 29-09-13 23:03
Ако е фронтално е ок, но това си е типично сватбарско снимане с никаква композиция.
Отива в енциклопедията с бисерите...
Вземи сиж направо един 70-300 и си снимай на Ф8
georgivelev,
ще сеопитам да обясня.
Най важното в една снимка от гледна точка на обектива е дефокуса.
При 105/135/2 и 85/1.4д дефокусът е специфичен, има разработка и дребни детайли дори в размазаните части, а контраста като цяло силно намалява в дефокусните зони.
Рендирането на цветовете е мазно и приятно като тоналност, има специфично ретро звучене.
Като се отвори снимката в РОУ-конвертора, позволява повече обработка от при 70-200, тоест, повече информация е записал сензора.
При 70-200/втората версия 2.8/ф4 и всички нови никонски обективи се забелязва следната тенденция, която мен лично ме дразни:
- Снимките идват в конвертора по-контрастни и почти прешарпени, което дава далеч по-скромни възможности за манипулация, особено в черните и много-светлите учасъци
- Бокето е по-контрастно, тъмните участъци стават почти черни, докато при 105/135/2 и 85/1.4д тъмните участъци изсветляват
- Бокето е размазано все едно му е пуснат гаусов блър, няма ги дребните разработки, които внасят детайл
Та, за даимаш критерий кой обектив е по-хубав от другия, трябва да си снимал продължително време поне с един хубав обектив и да си обработвал снимките в конвертор. След това вече прекрасно знаеш всеки следваш обектив колко струва, защото имаш летва за сравняване. А тези трите твърдите, са най-хубавите никонски под 200 мм
|
|