Автор: hotsnail
Дата: 06-12-12 22:39
онзи ден Thom Hogan писа в Sony Alpha Rumors!!! под поредната тема за бъдещия як фул фрейм от Сони и мокрите сънища за X-Pro-NEX-FullFrame. Преди малко го преведох с помоща на Гугъл за хората в алфа форума ама реших че и тука има хора, които ще харесат писанието.
Ето първо превода
Не искам да убивам ентусиазма, но фул фрейма, в най-добрия случай е вероятно на пазар за малко над 1 милиона бройки общо в момента, от пазар на апарати със сменяеми обективи приближаващ 20 милиона бройки. Така успешен APS модел е от по-решаващо значение за бъдещето на Sony от Full Frame камера. Вътрешните обсъждания на Sony, които са довели до отмяната на A900 и други подобни се въртят около тази тема.
Full Frame е малко преследване на егото , според мен. Освен това е преселдване на егото към миналото. 10 години напред в бъдещето да видим как производството на огромни скъпи полупроводници е в центъра на фотографията. Почти със сигурност няма да се случи.
Предложения тук фотоапарат Sony изглежда като тежка торба с неща на коиот пресата отдава огромно знаение, но са далеко спрямо действителната динамиката в продажбите: RX-1, 36mp, 60p, Zeiss, без AA филтър и т.н. RX-1 няма да продаде повечеот който и да е друг с фотоапарат в своя ценови диапазон. Фактите са че D600 24MP се продава повече от 36mp D800. Не-Zeiss обективите бележат по-големи продажби от Zeiss обективите. AA на D800 продава повече от D800E баз АА филтър. Както казах, преследване на егото, а не реалистична стратегия, за да се опитат да изместят Canikon.
За да нарушите лидерстовото на пазара, трябва да направите нещо, което лидерите не могат или не искат да направят. Преди много години аз предложих това да е CPM: communicating, programmable, modular система. Всички три от тези неща гледат напред, а не назад. Sony има базата за две от тези неща, макар и да са направени не много добре в момента. Ако искат да нарушат доминацията н Canikon, Сони трябва да наблегне повече тези disruptive неща.
и оригинала Thom Hogan
Not to put a damper on things, but full frame, at best case, is probably a market of about just over 1 million total units right now, out of interchangeable lens camera market approaching 20 million units. Getting APS right is way more critical to Sony’s camera future than full frame. The internal discussions at Sony that led to the cancellation of the A900 et.al. revolved around that very topic.
Full frame is a bit of an ego chase, IMHO. Moreover, it’s a backwards-looking ego chase. Jump 10 years into the future and see if building huge semiconductors that are costly really is at the center of imaging any more. Almost certainly not.
The proposed Sony camera here seems like a grab bag of things that got an overabundance of press attention relative to actual sales dynamics: RX-1, 36mp, 60p, Zeiss, no AA filter, etc. The RX-1 won’t outsell any other full frame camera in its price range. The 24mp D600 outsells the 36mp D800. The non-Zeiss lenses outsell the Zeiss lenses. The AA D800 outsells the non-AA D800E. Like I said, ego chase, not a realistic strategy to try to unseat the Canikon full frame lead.
To disrupt a market leader you have to do something they can’t or won’t do. Many years ago I proposed that to be CPM: communicating, programmable, modular. All three of those things are forward looking, not backward facing. Sony has the elements in place to do two of those things, though they’ve done them sub-optimally. If they want to disrupt Canikon, they need to put more emphasis on getting those disruptive things right.
|
|