Автор: J0R0
Дата: 13-12-11 21:21
1. Форматите - не знам защо толкова хора робуват на форматите и не могат да надмогнат тия стереотипи. Съотношенията между страните дори да бъдат абсолютно произволни, в това няма нищо лошо (като изключим само, че хартиите във фотоателиетата са с определени съотношения на страните).
Важното е снимката да стои добре.
Всеки който е работил в списание, знае че ако наблъскаш в списанието само снимки с еднакъв формат, то ще стане адски скучно. Затова готините списания не се съобразяват със съотношенията на страните. Има квадрати, правоъгълници с всякакви съотношения на страните, има дори кръгли и овални кадри, кадри с неправилни форми, кадри натопени в други кадри и какво ли не.
Важното е да стои добре.
Всичко друго са предрасъдъци.
2. По отношение на композицията и доколко да се спазват нормите.
Класическия подход е да се спазват. Модернистичния - да се нарушават. Само че и в двата случая трябва да се знаят.
Обичам да давам един пример с музиката - класическите музиканти спазват нормите. Рокаджиите, в много от случаите - не. Излизат пияни на сцената, пеят и свират фалшиво, импровизират. Джазмените вкарват дисхармонични акорди, неравноделни ритми, пропускат тактове и т.н. Но и едните и вторите и третите познават принципите на изграждане на мелодията.
Ако някой дето няма представа от тия неща излезе на сцената и се опита да прави музика - няма да мине.
Та, като нарушаваме принципите - трябва да знаем какво, защо и как.
Почнем ли безразборно - си личи.
|
|