Автор: NeDDRaG
Дата: 14-06-10 15:04
oleven написа:
> didesignbg
>
> Състезтелният директор на Формула 1 Чарли Уайтинг е предупредил
> пилотите и отборите да не си позволяват да останат без гориво
> след края на квалификациите до края на сезона. Люис Хамилтън
> трябваше да спре двигателя си почти веднага след като пресече
> финалната линия в събота, защото иначе рискуваше да не остави
> гориво в резервоара за задължителната проба на ФИА. Това не бе
> в нарушение с правилата, но бе в нарушение на директива
> издадена от Уайтинг преди квалификацията, която гласи, че
> пилотите трябва да завършат финалната си обиколка след края на
> сесията за определено максимално време. Именно защото Люис не
> успя да закара болида си навреме до бокса, той и Макларън бяха
> глобени с $ 10 000.
>
> Мнозина от падока на Формула 1 в Канада се обявиха за по-тежки
> наказания за Хамилтън, тъй като той е имал невероятно
> предимство спрямо другите пилоти. Уайтинг обаче реши да
> предупреди всички отбори, че второ подобно нарушение няма да
> бъде толерирано така леко. Британецът коментира:
>
> "Всеки екип, чийто болид остане на пистата след обявяването на
> край на квалификацията и не стигне до бокса за определеното
> време, ще бъде разпитан от стюардите, защо това се е случило.
> Ако те решат, че причината е изцяло в отборна тактика и по този
> начин въпросният тим се опитва да си спечели предимство спрямо
> останалите, ще бъде подобаващо санкциониран.", сподели Уайтинг.
Е тук подпиране не виждам. По-скоро виждам прецедент, който е трябвало да се реши. Тъй като до сега не е имало такова развитие, а и то не е в разрез с правилата, санкциите не могат да бъдат драстични. Освен това, прецедентът можеше и да завърши по друг начин, ако е имало още 1,2, 3, 5 литра гориво, с които да стигне до бокса, без да остава без гориво, а те едва ли биха били толкова от голямо значение.
|
|