Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Клубен живот
 първа  назад  1  2 ..  10 ..  17  18  19  20 ..  26  27     всички  напред  последна
 Re: Ще караме ли на фарове? Ще караме.
Автор: batonga   
Дата:   07-08-12 14:31

Що бе виж, тая каруца има колкото си искаш фарове

https://photo-forum.net/static/forum/2012-08/ewcs5516.JPG
http://www.automedia.bg/files/news/body/Multipla.jpg

Отговори на това съобщение
 Re: Ще караме ли на фарове? Ще караме.
Автор: asahi   
Дата:   07-08-12 14:37

Кудра - не. Имат предвид фабричните дейлайтс. Някъде е разяснено кое къде стои и как свети.

Отговори на това съобщение
 Re: Ще караме ли на фарове? Ще караме.
Автор: kudra   
Дата:   07-08-12 14:50

Ясно.


Отговори на това съобщение
 Re: Ще караме ли на фарове? Ще караме.
Автор: batonga   
Дата:   07-08-12 14:56

Асахи, как ще коментираш забраната на ЕС за използване на фаровете като DRL, във връзка с новоприетия закон в България, според който следва да караме завинаги на фарове и така всички освен тия с новите аудита общо взето спадаме извън тази забрана?

Отговори на това съобщение
 Re: Ще караме ли на фарове? Ще караме.
Автор: imitev   
Дата:   07-08-12 15:05


И на жената шкодата има дейлайтс.

Както и новите опели...

Отговори на това съобщение
 Re: Ще караме ли на фарове? Ще караме.
Автор: ценослав   
Дата:   07-08-12 15:27

Видовден настъпва за производителите на авт. крушки. Айде на хаирлия да им е![cool] [cool] [smilie18] [smilie18] [smilie18]



Публикацията е редактирана (07-08-12 15:32)

Отговори на това съобщение
 Re: Ще караме ли на фарове? Ще караме.
Автор: asahi   
Дата:   07-08-12 15:28

Батонга, дай линк към официален документ на ЕС за забрана на дейлайтс.

Отговори на това съобщение
 Re: Ще караме ли на фарове? Ще караме.
Автор: asahi   
Дата:   07-08-12 15:36

Докато търсиш аз ще покажа действащата Европейска директива 2008/89/ЕО в официалния и български превод.

Онзи сайт е голямо менте, да се повторя.

Отговори на това съобщение
 Re: Ще караме ли на фарове? Ще караме.
Автор: batonga   
Дата:   07-08-12 15:47

asahi написа:

> Батонга, дай линк към официален
> документ на ЕС за забрана на
> дейлайтс.

Никъде не съм казал това [smile] а цитатите ми са от Wikipedia, от статията за DRL и са обосновани с официална литература, индексирана под текста.



Публикацията е редактирана (07-08-12 15:48)

Отговори на това съобщение
 Re: Ще караме ли на фарове? Ще караме.
Автор: batonga   
Дата:   07-08-12 15:51

Това което си ми показал, няма връзка с това за което говоря, а именно, че българското законодателство смесва понятията DRL и къси светлини. Това е адекватния линк по темата.

Ето ти кратка извадка за улеснение:
"On vehicles equipped with DRL, the light is automatically switched on when the engine is started. When it is dark the driver has to switch on the driving lights manually. In this case the DRL goes off automatically."

А ето отново и новият български закон:
През деня моторните превозни средства се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини.“



Публикацията е редактирана (07-08-12 15:55)

Отговори на това съобщение
 Re: Ще караме ли на фарове? Ще караме.
Автор: jivkojj   
Дата:   07-08-12 16:05

Това по-горе е изискване за производителите на автомобили, с което ги задължавата да си правят новите модели с дневни светлини, различни от "късите":
From today onwards all new types of passenger cars and small delivery vans will have to be equipped with Daytime Running Lights (DRL)
...
They also have a low energy consumption rate compared with existing 'dipped-beam' head lights.

Точно така е и в Германия. Караш с пуснати светлини само нощем.

Тоя закон с постоянно пуснатите къси ако нямаш дневни и последвали глоби е простотия, просто защото голяма част от колите в България технически не са правени да работят по тоя начин - не се пускат сами или ако са пуснати, и изгасиш двигателя - не сигнализират, че са останали да светят, много ток дърпат (именно което се опитват да избегнат) и т.н.

Отговори на това съобщение
 Re: Ще караме ли на фарове? Ще караме.
Автор: jivkojj   
Дата:   07-08-12 16:10

Муахахаа сега се сетих за една интересна случка от преди 1 седмица - на влизане в Казанлък 2 ченгета сложили редар и седят и чакат. Да ама се паркирали точно след 2 забележителни дупки в асфалта. Спрях аз до тях и ги питам: що стоите тука, да ми извикате пътна помощ като ми остане колата в дупките ли? Мигат и нищо не можаха да кажат. [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re: Ще караме ли на фарове? Ще караме.
Автор: batonga   
Дата:   07-08-12 16:12

Точно така. От линка на асахи става ясно че от 2011, производителите са длъжни да вграждат DRL в автомобилите си. A грешката в новия ни закон е че не се прави разлика между DRL и фаровеи ги постава под един знаменател
.
Асахи, понеже държиш на официалната литература, ето ти малко за четене относно негативните ефекти от карането с DRL директно от pdf на сайта на EU. Текстът е малко дълъг, но изключително интересен.

http://ec.europa.eu/transport/roadsafety_library/publications/IR3_oct_2004.pdf



"1.2 Possible Adverse effects of DRL
Given those hypothetical working mechanisms of DRL there also may be adverse effects.
1.2.1. Adverse effects of DRL due to a higher conspicuity
If DRL is assumed to increase the conspicuity of a vehicle with DRL, road users without DRL will
become less conspicuous. It may be impossible to render a vehicle more conspicuous by means of
7DRL and at the same time keep other road users without DRL at the same conspicuity level.
Conspicuity is not an absolute measure and is determined by both object and the background. As
noted conspicuity of vehicles in daytime is strongly dependent on the extent of pattern 'competition'
provided by the background (see e.g. Henderson et al., 1983). Lab studies have shown that the most
conspicuous object may grab attention (Theeuwes, 1991, 1992) and possibly may even capture the
eyes of the observer (see. e.g., Theeuwes, Kramer, Hahn, & Irwin, 1998).
A special concern with DRL and its effect on conspicuity is related to motorcyclists. In many
countries motorcycles are required or advised to use running lights during daytime. Motorcyclists
use DRL because without headlamps they are relatively inconspicuous given their size, contour and
colour. If motorcyclists are conspicuous during daytime because currently they are the only road
users that use DRL, it is likely that once DRL is mandatory for all road users, motorcyclists become
less conspicuous. Thus, given the definition of conspicuity it is to be expected that a motorcyclist
with headlamps is less likely to be detected when all other vehicles have headlamps than when only
the motorcyclist has headlamps.
1.2.2. Adverse effects of DRL due to a consistent search feature
Search for a possible vehicle with DRL can be fast because attention can be selectively tuned to
one specific feature, that is, objects with lights. Even though this may be beneficial for road users
with DRL it may have negative consequences for road users that do not have DRL. In laboratory
studies (see, e.g., Theeuwes, 1990), it was shown that when attention is selectively tuned to a
specific feature, the other - even highly conspicuous features - are completely neglected. For the
traffic environment this might imply that road users who do not have DRL (pedestrians, cyclists,
car without DRL) might not only be missed because they have a relatively low conspicuity but
also because they are not coded as possible targets. As noted by Hörberg and Rumar (1979)
‘compared with vehicles using lights, vehicles without lights will be more difficult to detect’ (p.
172). It is argued that because drivers may adopt a different strategy for car detection from the
one they normally use during daylight, for example, the presence of two lights rather than the
appearance of a vehicle shape, vehicles without lights would be less 'visible' than if no vehicle
displayed lights under these conditions. Hence, because DRL provides a consistent feature for
the driver's search strategy, all vehicles without two headlights could have a lower detection
probability than vehicles equipped with DRL.
1.2.3. Adverse effects of DRL due to a feature for identification
As noted DRL can work as a fast and accurate feature for identification. Road users with DRL are
relevant for the driving task. Given these mechanisms, adverse effects are likely. Fast and accurate
identification of road users having DRL could be traded off with a slow and erroneous identification
8of road users without DRL. In this respect, an erroneous identification implies that the object is
fixated but not recognised as a possible target. These errors are likely for identification of
pedestrians, cyclists and especially for cars without DRL (i.e., when DRL is gradually
implemented)."

Отговори на това съобщение
 Re: Ще караме ли на фарове? Ще караме.
Автор: scarecrow   
Дата:   07-08-12 16:27

Що си правиш труда, той чете избирателно.

Отговори на това съобщение
 Re: Ще караме ли на фарове? Ще караме.
Автор: asahi   
Дата:   07-08-12 16:38

Опит за заяждане ли правиш?

Посочената публикация на тема "Дали другите участници в пътното движение страдат от присъствието на колите, които имат дневни светлини?" е от 2004-та и е последвана от директива, утвърждаваща дневните светлини. Да, има плюсове, има и минуси. Европейският законодател ги е претеглил и е решил да се ползват дневни светлини. Това не отменя минусите, а е причина да се съобразяваме с тях по-отговорно. Нищо друго.

Отговори на това съобщение
 Re: Ще караме ли на фарове? Ще караме.
Автор: batonga   
Дата:   07-08-12 16:47

Ами така и така се подкарахме на официална документация, намерих още 1-2 интересни нещица на сайта на ЕС. Като начало тази интересна табличка, която показва "решенията" на проблемите свързани с DRL:

https://photo-forum.net/static/forum/2012-08/hdeq3907.JPG
http://media.snimka.bg/s1/0896/028035873-big.jpg


Забележете термина "Switched-off taillights" - някой нали питаше за стоповете какво праим. Aбе за едно и също нещо ли говорим изобщо? Защо ли ми се струва, че колкото повече чета, толкова повече нещата се отдалечават от побългарената версия - "от петък ше карате вече на къси" [smilie11] И нали уж DRL сме ги въвеждали били заради дебилите дето карат без фарове по здрач... Ми то какво излиза, DRL не DRL, пак вечер го гасиш и пускаш фаровете по собствена преценка. Ами сега?
Също така трогателни са някои от решенията, свързани с негативните последици от DRL. Reduced intensity DRL? [smilie11] [smilie11] [smilie11]

И последни 2 откъса от същия официален документ:

WTF 1:
5.2.2. Implementation scenario
Since the use of DRL is controversial in some EU-countries, a gradual approach may
be desirable in order to give people time to adjust to the changes and accept these
as an improvement.

Асахи, да не си го писал ти това [smile]

WTF 2:
5.2.3. Publicity campaigns
The introduction of recommended DRL should be preceded and accompanied by a
large-scale publicity campaign on TV, radio and in the newspapers, emphasizing the
importance of contrast in aiding visual perception and the resulting road safety
benefits (Commandeur, WP1-report). The campaign should also meet the arguments
that pedestrians and two-wheeled road users would not benefit from DRL. And,
finally, the campaign should stress that these road user categories will benefit even
more as increasing numbers of new cars equipped with dedicated DRL emerge on
the roads.

Източник


Отговори на това съобщение
 Re: Ще караме ли на фарове? Ще караме.
Автор: asahi   
Дата:   07-08-12 16:50

Октомври 2004-та. [smilie7]

Отговори на това съобщение
 Re: Ще караме ли на фарове? Ще караме.
Автор: batonga   
Дата:   07-08-12 16:58

Няма по-нови [smilie18] Тва е положението, тя ситуацията на пътя си една и през 2004 и сега, а на базата на тия глупости, ЕС приема DRL като задължитени за новите модели от 2011, а в България вместо това, се решава да се кара на фарове. [smilie18] [smilie18] [smilie18]



Публикацията е редактирана (07-08-12 17:01)

Отговори на това съобщение
 Re: Ще караме ли на фарове? Ще караме.
Автор: mr_kras   
Дата:   07-08-12 17:03

По католици от папата.

Отговори на това съобщение
 Re: Ще караме ли на фарове? Ще караме.
Автор: asahi   
Дата:   07-08-12 17:05

Няма. Не са и нужни. Човешкият живот е по-ценен и това е мотивирало хората да въведат дневните светлини. Скор ще се появят и читави китове ДРЛ за тунинг на по-старите автомобили.

Отговори на това съобщение
 Re: Ще караме ли на фарове? Ще караме.
Автор: mladenov   
Дата:   07-08-12 17:09

Аз на моята кола (модел 2012) имам едно положение "Auto" на врътката за фаровете и като го включа фаровете ми светят непрекъснато на "дневен" режим но когато се наложи, сами се включват на "къси".


Отговори на това съобщение
 Re: Ще караме ли на фарове? Ще караме.
Автор: batonga   
Дата:   07-08-12 17:10

DRL китовете няма да са вървежни, защото освен скъпи, ще трябва и да са сертифицирани, а и кому ще са нужни, след като законът у нас дава право да се кара на обикновени фарове?



Публикацията е редактирана (07-08-12 17:11)

Отговори на това съобщение
 Re: Ще караме ли на фарове? Ще караме.
Автор: Todd   
Дата:   07-08-12 17:12

Скоро кат бях в Полша на границата имаше табела - светлините 24 часа . В Румъния ни спря едно ченге и каза да си пуснем фаровете защото и при тях така било .

Day lights или къси ...ква е разликата ???

Само за джипката трябва да турям някво реле че на нея ключа за светлините е като на зил 130 .

[smilie5] [smilie5] [smilie5]

Алфонсо по принцип не я карам без светлини ама италианеца е голем пич - върнеш ли ключа всичко мре .

Всичките им кочини от много години са така .Нема да мислиш какво си забравил.

И да забравиш нещо включено некакво тамагочи гаси тока след 2-3 мин навсякъде .[smilie18]

[cool]


Отговори на това съобщение
 Re: Ще караме ли на фарове? Ще караме.
Автор: scarecrow   
Дата:   07-08-12 17:15

https://photo-forum.net/static/forum/2012-08/jucy1758.JPG
http://www.tuning.bg/wp-content/uploads/2010/09/drl-dnevni-svetlini-012.jpg


Това е Drl, късите знаете какво е...

Е не е чак толкова голяма разликата [smilie18] [smilie18] [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re: Ще караме ли на фарове? Ще караме.
Автор: imitev   
Дата:   07-08-12 17:21

https://photo-forum.net/static/forum/2012-08/oswi8828.JPG
http://www.lottiethe2cv.co.uk/images/DRL001.jpg

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2 ..  10 ..  17  18  19  20 ..  26  27     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »
Форум "Клубен Живот" е спрян за публикуване.