Автор: ivodam
Дата: 07-03-08 10:43
Към размисли на тази тема ме подтикна една картина на Пикасо, която имах възможност да видя в оригинал неотдавна - казва се Гола жена с птица и флейтист - картината не е известна, защото доскоро е била в частна колекция и на практика в нета има само една репродукция и то не на цялата картина, а на по-голяма част от нея:
https://photo-forum.net/static/forum/2008-03/xkvh0468.JPG
http://store1.data.bg/tornado/picasso.jpg
Счита се, че в образа на младия флейтист, ухажващ жената с очевидното намерение да я обладае пролетно, Пикасо е изобразил себе си и в този смисъл картината повдига много въпроси и настроения около отношението, взаимовръзката, флуидите на артиста към и около неговия модел.
Не е тайна, че повечето от великите художници са си чукали моделите като стой та гледай. Даже в тази връзка има едно изказване, че да не го правиш било все едно един готвач да готви вкусна гозба и сам да не я опита.
Та в тази връка мисля, че би било интересно да се сподели, особено от тези, дето снимат голи тела навярно, дали си опитват от забранения плод, редовно ли го правят, или кога как дойде, и т.н.?
Само моля, без фалшиво морализаторстване и без еснафско лицемерничене, ако може.
|
|