Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Клубен живот
 първа  назад  1  2  3     всички  напред  последна
 Кой създаде попфолк културата?
Автор: ffwd   
Дата:   24-07-10 12:10

Приятно съботно четиво, което затваря връзката между организираната престъпност, попфолк културата и изменените ценности, които блокират европеизирането на широки обществени групи.

-----


Кой създаде поп-фолк културата

Наскоро една популярна и скандална радиоводеща с ирония ме попита дали не смятам, че “ДС е създала поп-фолк културата, за да промиват мозъците на хората”. От мен се очакваше да споделям тази конспиративна теория и като я заявя публично, да се превърна в обект на подигравки, изглеждайки несериозно в очите на преобладаващата част от “приземените и трезвомислещи” хора.
Да се отговори директно и еднозначно на този въпрос би имало смисъл само ако човек преди това е вникнал в някои детайли и предисторията на фактите. Всъщност истината е, че поп-фолк културата е създадена от родната ни организирана престъпност. Първите две музикални компании, които издаваха в началото на 90-те години предвестниците на съвременната мутренска култура, бяха собственост на групировките СИК и ВИС.
Всичко тръгна като един бизнес модел с цел печалба – поне на пръв поглед. Постепенно обществото бе “разработвано” от различни “социални инженери”, било то популярни тв шоумени или обикновени социалистически инженери отпреди 10 ноември. Те държаха медийно да ни разясняват през цялото време, че поради етнокултурните исторически специфики на Балканския регион, българското население има естествени потребности към ориенталските ритми и нямало как да не задоволяват от бизнес гледна точка тази сериозна ниша на новозараждащия се капиталистически пазар у нас след промените. И до днес много водещи и журналисти от популярни телевизионни предавания и блокове контрират с тези аргументи всеки “объркал се” и дръзнал да надигне глас срещу този над деситилетен медиен комфорт към масовото очалгаряване и опростачване на населението. Същите медийни корифеи обаче, дали умишлено или не, избягват представянето пред аудиторията им на изследвания като това на германската славистка Катерина Гел, публикувано в ежедневника “Франкфуртер алгемайне цайтунг”. В това научно изследване фигурира следното заключение:
"Фактът, че 85% от българското население са "привърженици" на този стил, е резултат от систематичното му разпространение от местните медии. Зад това стоят властовите елити, компрометирани в голяма степен заради корупционни скандали. По този начин тези елити преследват не само икономически интереси, но и една ясна политическа цел: стимулирането на инициирана "отдолу" култура, която да ги легитимира сред широките маси".
Оказва се, не само че медийното разпространение не е следствие на желанието за задоволяване на “ориенталските” потребности, а това разпространение и появата на “ориенталски” потребности е следствие на щедро финансиране от престъпни властови и икономически елити. Или още по-точно казано, задоволена е по-скоро потребността на някои медии да получат своята комисионна за извършване на услугата “легитимиране на престъпни властови и икономически елити”. И нека спрат да ни пробутват дежурното медиино извинително обяснение “Ама какво да направим, като те си го искат хората”, защото други немски учени без проблем могат да им разкажат как преобладаващата част от немското население през 30-те години на миналия век в следствие на добре координирана и финансирана медиина кампания по съвсем демократичен път въздигна Третия райх и вече близо 80 г. техните наследници и внуци не могат да се отърват от вината и срама, последвали това решение.
Но си мисля, че и без помощта на съвременните немски учени все по-видна става основната цел на усилието тази “ориенталска” култура да бъде превърната в национална културна ценност. Аз лично бих я формулирал така - чалгакултурата легитимира мутренския модел на икономика и намалява силно обществената нетърпимост към него. По този начин организираната престъпност получава своето алиби в съзнанието на хората и борбата с нея особено на местно ниво е силно затруднена. Този модел възпрепятства крайно необходимото създаване на активно и ефективно гражданско общество като естествен пазител на обществения интерес, защото едно цяло поколение вече смята за по-естествено да се забогатява по незаконен и пазарно неконкурентен начин.
От позицията на времето вече все по-отчетливо може да се види системата на скачените съдове между възхода на организираната престъпност и масовото разпространение на поп-фолк културата. В началото на 90-те години имахме само спорадични симптоми на зараждаща се “нова вълна” в ценностните възприятия на отделни групички сред населението. Тогава все още се зараждаше самата организирана престъпност и нямаше достатъчно натрупан капитал, който да е необходимо да бъде легализиран. По-късно, в годините между 1997г. и 2001г., тази вече понабрала инерция организирана престъпност беше силно ограничена в действията си от тогавашното реформаторско управление и на мутренските кланове не им беше изобщо до парадиране с богатство, тъй като рискуваха да го загубят чрез данъчни и наказателни рестрикции от страна на контролните органи. По това време така се бяха изпокрили, че дори не смееха да се самоизбиват, за да преразпределят “пазарното” си влияние. Затова пък след идването на “царското” управление започна големият възход на организираната престъпност у нас . Гангстерските убийства надминаха числото 150 само за първите 3 години, паралелно с това се появи още по-модерен и ефективен престъпен модел в лицето на все по-набиращата мощ олигархия. Този исторически момент се оказа перфектната хранителна среда за всепоглъщащата масовия вкус поп-фолк култура. Това беше моментът, в който настъпи пълната симбиоза. Културата на вулгарността успя да превърне вулгарността в култура.
Това, което обаче остана скрито за широката публика постепенно започва да прозира в наши дни. Поп-фолк индустрията се беше превърнала в една от машините за пране на пари от данъчни престъпления, източване на ДДС, контрабанда на цигари и алкохол, проституция и търговия с оръжие и наркотици. Обикновено това става чрез инвестиране в скъпи и лъскави видеоклипове и реклами на популярни чалга изпълнителки. Почти не се сещам за реклама на едри родни производители на алкохол, които да не са използвали този прийом. Интересното в случая е, че наскоро разбрахме за много от тях, че са били спонсори на управляващи партии в последните 7-8 години, и същевременно никой до края на миналата година не ги беше разследвал защо се занимават с контрабанда на стоки с фалшиви бандероли, които сами си печатат. Всеки сам да прецени дали в тази връзка можем да добавим и факта, че след иницииран “одит” на нашумели поп-фолк изпълнителки се оказа, че не са собственички на скъпите возила, с които ежедневно парадират, а това важи и за недвижимата собственост, която обикновено може да се види за фон на фотосесиите им из булевардните “лайфстайл” списания. Подобни твърдения започват все по-често да се срещат в западната преса за България :
“Сред "меценатите" нерядко има и босове на мафията, чийто живот се възпява поръчково от певици в собствените им ресторанти, барове и дискотеки. Именно тази е атмосферата, в която мрежите, оплетени от съмнителни бизнесмени, политици и пазители на реда, стават все по-гъсти. Тази е атмосферата, в която се развиват и новите центрове на властта”.
Явно става все по-видно, че самите поп-фолк клубове и заведения нерядко са собственост на знакови лица от организираната престъпност или най-малкото са управляват чрез техни подставени лица. Добрата новина е, че чалга индустрията като следствие на теорията за скачените съдове постепенно започва да дава видими симптоми на спад, особено след като в последните месеци се проведоха мащабни полицейски и прокурорски акции срещу големи организирани престъпни групи. Това ме навежда на мисълта, че е много вероятно колкото повече “Октоподът” бива вкарван в клетки, толкова повече масовото очалгаряване и опростачване да губи финансовите си инжекции и да загуби трибуната си. Тогава почтенните и достойни начини за себереализация на личността ще си проправят своят естествен път към съзнанието на хората.
Сега вече мога да отговоря на въпроса на журналистката, с който започнах:
Не мога да твърдя, че ДС са създали поп-фолк културата. За мен корените й са в организираната престъпност, с която от години са като скачени съдове. А що се отнася до това кой създаде организираната престъпност - предполагам, че малко хора вече вярват, че репресивният апарат на бившата тоталитарна комунистическа власт не е полагал основите на мафиотския червен “капитализъм”.

Стоян Михалев
11.07.2010г.


Отговори на това съобщение
 Re: Кой създаде попфолк културата?
Автор: n1x0n   
Дата:   24-07-10 12:34

Дълго, добре написано... и невярно.
Стоян много разбира от музика, но икономиката и социологията не са му силна страна. Пък произволното тълкуване на социалното поведение, в план, който да е натъкмен към политическите виждания на автора - никога не води до стойностни резултати.

Отговори на това съобщение
 Re: Кой създаде попфолк културата?
Автор: IvoZafirov   
Дата:   24-07-10 12:46

Абе кой я е създал.. Какви са тия тъпи въпроси? Ми то е ясно, че поп-фолк или казана с истинското и име - чалгата си е дремела винаги в душите на тъмните балкански субекти. Просто сега почвата за развитие се наторяваше (демек с*аха на културата) и поливаше и тя разцъфтя като татул на бунище.

По тез ширини материяла си е малко кофти...

[smilie21]

Отговори на това съобщение
 Re: Кой създаде попфолк културата?
Автор: tantris   
Дата:   24-07-10 12:48

Мадона.

Отговори на това съобщение
 Re: Кой създаде попфолк културата?
Автор: slivenski   
Дата:   24-07-10 12:52

деситилетен

медиино

медиина

почтенните


[smilie11]

Отговори на това съобщение
 Re: Кой създаде попфолк културата?
Автор: ffwd   
Дата:   24-07-10 12:57

Сливенски, вината е моя - пейстнал съм черновата. Беше късно като забелязах.

Иво Зафиров, точно тази теза носят като разпятие апостолите на опростачването. Образно казано. [smilie3]

"Те държаха медийно да ни разясняват през цялото време, че поради етнокултурните исторически специфики на Балканския регион, българското население има естествени потребности към ориенталските ритми и нямало как да не задоволяват от бизнес гледна точка тази сериозна ниша на новозараждащия се капиталистически пазар у нас след промените."


Отговори на това съобщение
 Re: Кой създаде попфолк културата?
Автор: IvoZafirov   
Дата:   24-07-10 13:04

Ама кажи ми не е ли вярно?
Чалга клубовете не се ли пръскат по шевовете?

Кой ходи в тях? Марсианци или българи?

Аре да не се лъжем. Иначе повечето хора се кълнат, че чалга не понасят ама като ударят две ракии и се почва.

Отговори на това съобщение
 Re: Кой създаде попфолк културата?
Автор: Ivo55   
Дата:   24-07-10 13:06

Спомнете си Хисарския поп от 80-те години!

Отговори на това съобщение
 Re: Кой създаде попфолк културата?
Автор: jivkojj   
Дата:   24-07-10 13:11

Навсякъде има чалга - реднеците например и те се радват на някакво тяхно кънтри и цицорестата Доли Партън. Германците също се радват на "Антон от Тирол", само да я чуят от някъде или нещо подобно и грейват.



Публикацията е редактирана (24-07-10 13:11)

Отговори на това съобщение
 Re: Кой създаде попфолк културата?
Автор: e-mil   
Дата:   24-07-10 13:14

Не помните ли, че още през 70-те и 80-те масово се слушаше "гръцко" и "сръбско"? Модата беше такава, че даже майка ми, която купуваше предимно симфонична музика, се беше снабдила с издадена от Балкантон плоча на Трио "Синхрон", които пееха гръцки песни.

Отговори на това съобщение
 Re: Кой създаде попфолк културата?
Автор: slivenski   
Дата:   24-07-10 13:15

Абе, баба ми казваше навремето "Запъртък няма как да се развали."

А шопът е казал "Кое си требе, оно си сака."

Чалгата избуя, но не само защото е щедро спонсорирана /тук съм съгласен със Стоянчо Михалев/.

Манталитетът балкански е такъв. Елементарни хора живеят по тези земи. Лесно се пълнят с чалга само мозъци, които се свободни от някакво друго, по-възвишено културно стремление. Така смятам аз.

[beer] [beer] [smilie21]

Отговори на това съобщение
 Re: Кой създаде попфолк културата?
Автор: tantris   
Дата:   24-07-10 13:17

Лепа Брена[smilie6]

Отговори на това съобщение
 Re: Кой създаде попфолк културата?
Автор: jino   
Дата:   24-07-10 13:31

Сръбската музика не е чалга!!!!!

Отговори на това съобщение
 Re: Кой създаде попфолк културата?
Автор: ARGO   
Дата:   24-07-10 13:36

Дочух, че Стоян Михалев ще е кандидат кмет от СДС [smilie10]


Отговори на това съобщение
 Re: Кой създаде попфолк културата?
Автор: captainme   
Дата:   24-07-10 13:41

в която и да е държава да бяха почнали да зомбират хората с чалга "звезди" още от сутрешните блокове и те щяха да я прослушат масово.

Отговори на това съобщение
 Re: Кой създаде попфолк културата?
Автор: n1x0n   
Дата:   24-07-10 13:43

Те държаха медийно да ни разясняват през цялото време, че поради етнокултурните исторически специфики на Балканския регион, българското население има естествени потребности към ориенталските ритми

Сигурно "Те" са създали рапа и диското също?
Същата примитивна музика, с малоумни текстове и клиширани клипове с мутри, курволяк, злато, коли, басейни...
Сигурно там ЦРУ е виновно?![smilie5]

Колкото е по-прост един народ, толкова са по-доминантни неговите потребности от елементарна музика, възпяваща базовите страсти и потребности: секс, любов, пари, власт, насилие... всичко друго са регионални фолклорни особености.

Сегашното общество има нужда от човешки добитък - без образование, без култура - който бачка каквото му кажат, купува каквото му кажат и не мисли много-много.
На въпросният добитък му е нужна музика, точно като за добитък - лесно смилаема.

Отговори на това съобщение
 Re: Кой създаде попфолк културата?
Автор: dpurple   
Дата:   24-07-10 13:47

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: Кой създаде попфолк културата?
Автор: darksorrow   
Дата:   24-07-10 13:50

Нищо против чалгата нямам, защото ми плаща сметките и ми купува нова техника.


ей за тва не ви разбирам, срсли.

ма то всеки си тегли някъде сам чертата, де, така е...

Отговори на това съобщение
 Re: Кой създаде попфолк културата?
Автор: ffwd   
Дата:   24-07-10 13:52

"Сегашното общество има нужда от човешки добитък - без образование, без култура - който бачка каквото му кажат, купува каквото му кажат и не мисли много-много."

Не обществото, а само нео-олигарсите и обслужващия ги персонал надолу по веригите имат нужда от това - това е и тезата на Стоян.


Отговори на това съобщение
 Re: Кой създаде попфолк културата?
Автор: slivenski   
Дата:   24-07-10 13:53

То рока, джаСа и блуса също не са гаранция за нищо... [smilie18] [smilie18] [smilie21]

Отговори на това съобщение
 Re: Кой създаде попфолк културата?
Автор: ffwd   
Дата:   24-07-10 13:54

"Автор: dpurple
Дата: 24-07-10 13:47

Нищо против чалгата нямам, защото ми плаща сметките и ми купува нова техника.

Да фен съм на рока,джаза и блус-а. Но това не ми пречи да работя за поп-фолк индустрията. И докато никой не ме задължава на сила да слушам чалга в къщи или да неотменима част от листата ми в мп3-плеъра ми нямам нищо против..


Интереса клати феса."


Това имах предвид по-горе..

Отговори на това съобщение
 Re: Кой създаде попфолк културата?
Автор: n1x0n   
Дата:   24-07-10 14:16

Не обществото, а само нео-олигарсите и обслужващия ги персонал надолу по веригите имат нужда от това - това е и тезата на Стоян.

Тезата на Стоян предендира за локална уникалност на явлението и произхода му... пък то не е локално, а глобално и няма нищо общо с предишният строй, ДС, мадона, Костов и т.н.

Отговори на това съобщение
 Re: Кой създаде попфолк културата?
Автор: IvoZafirov   
Дата:   24-07-10 14:22

Още в първият пост бех пропуснал да напиша - като Никсън

[smilie21]


Ония комшии дето споменавах няколко пъти снощи си беха заформили парти пред блока. Със скарата, салатката, ракийката и ... познайте без да налучквате [smilie18] - Дивна чалгица от уредбата на едно "голфче". Да ти се набръчка кожата от умиление направо. Ма към 11 некой явно звънна на ченгетата и им разтуриха купона.

Отговори на това съобщение
 Re: Кой създаде попфолк културата?
Автор: slivenski   
Дата:   24-07-10 14:25

Донякъде е прав, защото аз поне не съм виждал никъде другаде толкова много войнстваща простащина, арогантност, безцеремонност и вулгарност, шумно и публично демонстрирани и така сърдечно акламирани от обществото, което се стреми именно към подобен "идеал"... Хората си го търсят, просто тук си го търсят повече - и си го получават повече... [smilie21] [smilie21]

Отговори на това съобщение
 Re: Кой създаде попфолк културата?
Автор: slivenski   
Дата:   24-07-10 14:36

Стоян казва, че ДС създава мутрите, мутрите създават чалгата, а чалгата покварява народа.

Аз казвам, че ако народът не беше толкова склонен към поквара и корупция, първо нямаше да има чалга, защото чалга имаше и преди мутрите; второ нямаше да има мутри, защото те не дойдоха от Венера, а си бяха сред нас; и трето ДС нямаше да има такова огромно влияние, защото то използваше именно човешката слабост и склонност към поквара и предателство, а те съществуват откак свят светува.

[beer] [beer] [smilie21]

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2  3     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »
Форум "Клубен Живот" е спрян за публикуване.