Автор: asahi
Дата: 24-07-10 00:08
Успехът на Apple се дължи само на маркетинг
Правилата в мобилната индустрия се промениха внезапно през 2007 година, когато Apple започна да продава първия iPhone. Дотогава безапелационен лидер на пазара беше Nokia, благодарение на иновационните си продукти, коментира в своя блог бившият топ мениджър на финландската компания Томи Ахонен.
Първият телефон на Apple обаче е крайно неудачно решение, особено на фона на Nokia N95, който превъзхожда iPhone 2G по всички показатели с изключение на сензорния дисплей, смята Ахонен. С изключителни маркетингови усилия Apple насочи вниманието на експерти, инвеститори и потребители към гръмките заглавия и реклами, е не към реалните технологични достижения, допълва еск-шефът на Nokia.
Стив Джобс е способен да обвини журналистите, да отрече очевидни факти, да съди конкуренти - всичко това е част от стратегията на Apple, смята още Ахонен. Apple е успяла да създаде най-добрите в света маркетингова машина и ПР екип, докато на Nokia това никога не се е отдавало. Именно маркетингът осигурява безпрецедентната и не съвсем заслужена лоялност от страна на потребителите към марката Apple, заключава Ахонен.
|
|