Автор: dephil
Дата: 18-10-06 14:51
От скромен личен опит:
Най-важното - ако ще имаш възможност да се местиш из самолета по време на полет - прекрасно, ако не - седни там, където крилата по-малко ще ти влизат в кадър (в болшинството случаи - колкото по-напред, толкова по-добре). Също и - седно откъм страната, гдето грее слънцето.
От техническа гледна точка:
а) Широкоъгълен. 12-24 е добре - задължително носи сенник, ама ако не се налага - не го слагай, а лепи плътно стъклото до/на прозореца. Телеобектив, ако ще ти трябва да снимаш нещо конкретно, иначе - смисълът не е особено голям (за мен).
б) Ръчен фокус, нагласен на безкрайност
в) Препоръчвам в приоритет на бленда, или на фул ръчни. Бленда - ф16 е прекрасно, ама стават видими петънцата и дефектите/одраскванията на стъклата на самолета. Така че - ф8 е относително по-практичното. И определено е заслужаваща си идея със суха слафетка да избършеш стъклото ДОБРЕ. Ако имаш възможност преди полета (и ако знаеш кое ще е - отвън).
г) Ако има много светлина - ИСО100, иначе - 200/400, щото вибрациите са СИЛНИ се усещат, особено, когато апаратът ще ти е допрян до стъклото добре е скоростите ти да са над 1000. Пробвай с композиции през/с витлата (ако има) - стават интересни неща.
д) По отношение на слънцето - за мен най-хубавите снимки стават именно откъм страната на слънцето. И особено - ако имаш по-комплесна композиция от облаци.
Така че - снимай си смело и безотговорно срещу слънцето (пробвай косо към него) - стават прекрасно кадри, но внимавай по какво мериш и за отблясъци от стъклата на прозореца (тук сенник не помага, просто мести по стъклото). Ако повече искаш да лупаш земята (сгради отгоре) - тогава по-добре е откъм сенчестата страна.
|
|