Автор: markishky
Дата: 01-10-06 20:18
Мерси ви за отзивите!
За samadhi - експозиционните времена в случая са 2 - за звездното небе и за предния план. Затворът остава отворен в рамките на минута или повече - зависи от удобствата и възможностите на устройството за водене - до колко дълго може човек да си позволи да води. В рамките на това се прави подсветването на близкия план, със светкавица или (в моя случай) с обикновено електрическо фенерче, при което за около секунда - две се осветяват избирателно определени части на изгледа (говоря само за предния план) или пък умишлено се избягват други, нежелани детайли. Това е напълно възможно и твърде лесно се постига. Освен това жълтеникавата светлина от крушката с нажежаема жичка на фенерчето "отваря" повече снимката от студеният синкав цвят, който би се получил при подсветване със електронна светкавица. Със светкавица белите камъни стават синкави и цялата снимка става една... да кажем скучна.
Процедурата с подсветването съвсем удобно може да се прави от двама души - единият гидира (следи) по звезда в кръстатия окуляр на гидескопа, докато води с монтировката Гидескопът е далекоглед с увеличение около 20х, с кръст на окуляра (моят е самоделен), който е прикачен паралелно на фотоапарата. Вторият човек, може и дете или неопитен фотограф, се грижи само за подсветването на близкия план.
Филма е от 200 до 800 АСА, блендата е 1:4. Подсветването на близкия план е според разстоянието до обектите и техният цвят - бели камъни или по-тъмните корони на дървета - каквото е там...
Трябва да се помни правилото за четирикратно удължаване на продължителността на подсветването, при двойно по-далечни обекти, щото светлината се разсейва на квадрата на разстоянието - основен закон в оптиката.
Ако се работи със светкавица, могат да се направят два или повече импулса - ако "близките" обекти всъщност са по-далеч или са по-тъмни. При това воденето се спира за няколко секунди - зависи за какво време се зарежда светкавицата за нов импулс. Това пък зависи от батериите! Обикновено 2 подсветвания са достатъчни за получаване поне на силуети на светли обекти, отдалечени до около 20 - 25 метра от обектива - да не се забравя, че блендата е отворена и филмът е с висока чувствителност.
На пръв поглед изглежда сложно, но не е и след малко тренинг се постигат удивителни ефекти.
|
|