Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - форум: Фотография
 първа  назад  1  2     всички  напред  последна
 Градивна критика
Автор: denkich   
Дата:   18-04-19 16:45

Здравейте! След като името ми вече се показва и снимката ми не участва в 3-дневен рейтинг, може ли да ми кажете какво съм объркал? Тоест ако може градивна критика за тази снимка https://photo-forum.net/i/2219625

Отговори на това съобщение
 Re: Градивна критика
Автор: vgramatikov   
Дата:   18-04-19 16:54

Основната грешка е че лицето на главния обект не се вижда в кадъра. Това го обезличава сериозно. Има и много други второстепенни причини в композицията, светлината и тнт.
Например кадъра е разрязан на две от рамката на прозореца която заема огромно пространство в средата. От ляво има прекалено много безмислена информация.

Като гледам така си за фото курс. [smilie7]

Отговори на това съобщение
 Re: Градивна критика
Автор: fotorafi   
Дата:   18-04-19 17:29

Като стар преподавател по фотография ще бъда откровен. Прегледах всички твои качени снимки. Налучкваш тук-там, но имаш и основни пропуски. Главно в композицията и отсечката на кадъра. В снимките ти има доста излишни неща, които разсейват погледа на зрителя. Ако седнем с копирани тези твои снимки 13/18 и почнем да изрязваме излишното, ще има по-добри резултати. Почети за диагоналите в снимката, силните и слабите точки, кадрирането, осветлението като елемент на композицията. Не е лошо да изкараш един фотографски курс, да гледаш хубави фотографии, да снимаш, да ти обсъждат снимките и да бъдеш критичен към твоите фотографии. Не качвай посредствени снимки. Репортажът не е лесен жанр и не започвай с него.
Успехи !

Отговори на това съобщение
 Re: Градивна критика
Автор: nyamago   
Дата:   18-04-19 17:35

Съгласен съм с казаното за лицето: би могло моделът да се обърне малко до частично показване на лицето ("3/4" ракурс) без да се изменя останалата композиция.

Разделянето на кадъра на две части от вертикала на прозореца не е недостатък. То може да е идея на снимката: два свята, тъмен и светъл, природен и ръкотворен, ден и нощ, добро и зло и пр. и пр. (не знам дали е била преднамерена идея, но може да се интерпретира така).

"...прекалено много безмислена информация..." (мисля, че се пише безСмислена) за един, може за друг да е ценна информация, това също не намирам за недостатък. Навън има приятен пролетен пейзаж, който също може да играе роля в идеята на снимката и в 'разказаната' история. Друг е въпросът дали е главна роля или второстепенна - и това следва да се покаже с техническо подчертаване или приглушаване (като контраст, цвят и особено - фокус/дефокус).

Немаловажно е последното: на снимката липсва решителен избор кое е на фокус и кое - не. В зависимост от сюжетния замисъл, този кадър иска или плитък фокус, или напълно дълбок. Тук е нито така, нито иначе - и има общо недостатъчна рязкост. Може и да не е от фокусирането и оптиката (от ръка в движещ се и вибриращ влак е лесно да се размаже недостатъчно бърза експонация).

Ако снимката имаше главно портретен характер (и моделът е с достатъчно показано лице) има смисъл от доста по-отворена диафрагма, за да се изолира портретът от фона. Отворената бленда би позволила и достатъчно скорост да се избегне размазването.

Ако 'двата свята' или 'денят и нощта' са наистина основната идея, човешкото присъствие отстъпва малко (служи само за мащаб и акцент) и тогава дълбока рязкост, като за пейзаж (със затворена диафрагма) би била по-подходяща.

Ако симетричното разделяне на кадъра не е идеята и историята, за портретен кадър има смисъл от асиметрично решение - в полза на светлата страна по две причини: (а) по-красива е от коридора и (б) по-лесно би се изолирал портретът - не само с плитък фокус (фонът е по-далече и повече ще се размаже), но и с потенциално размазване от движение (т.нар. 'motion blur') с подобаващщо дълга експонация, при която статичният модел ще си остане рязък...
= = = = =

Няма еднозначно 'правилно' решение на кадъра, а множество възможности - за всяка от които се иска повече яснота на идеята и категоричност при реализацията ѝ. Без бистра идея и решителни похвати в реализацията, резултатът изглежда вял и не толкова интересен.

Не съм сигурен дали курс по фотография би научил някого на тая необходима яснота и решителност, може би по-полезно (след азбучните основи) е редовното и задълбочено гледане на добри образци от изложби, конкурси, книги и сайтове - дори от Първа Страница и кураторските подборки на този форум?
[shtrak]



Публикацията е редактирана (18-04-19 17:39)

Отговори на това съобщение
 Re: Градивна критика
Автор: hotsnail   
Дата:   18-04-19 17:51

Човек виж си сам по-хубавите снимки.

Аз едно време пишех на кадрите ми, че искам критика а не "+++", "!!!", "Браво!". Помагаше да си получа дискусията под снимката. Едно време имаше опция други фотографи да направят малки редакции и да ги качат до моят снимка. Имаше дори преди време възможност да предложат кроп на снимката....тия опции са ги махнали сега....

Отговори на това съобщение
 Re: Градивна критика
Автор: philip   
Дата:   18-04-19 17:54

... и ако влакът се движеше бързо с 1/60 можеше да се засили ефектът от пътешествието...


Отговори на това съобщение
 Re: Градивна критика
Автор: espergaro   
Дата:   18-04-19 18:03

hotsnail, вероятно сега хората искат да пробутват фотокурсчета, семинари, лекцийки. От градивна критика не се правят кинти:)

Отговори на това съобщение
 Re: Градивна критика
Автор: hotsnail   
Дата:   18-04-19 18:22

Аз и сега чат пат искам критика и получавам доста качествена бих казал. Просто по ред причини не качвам снимки тук.....Хората са отзивчиви на подобни желания ,както виждаме и в тази тема.

Просто е по-подходящо под снимката.....мисля, че това е идеята на дискусиите под снимките....



Публикацията е редактирана (18-04-19 18:24)

Отговори на това съобщение
 Re: Градивна критика
Автор: espergaro   
Дата:   18-04-19 18:24

Моите наблюдения са същите.

Отговори на това съобщение
 Re: Градивна критика
Автор: denkich   
Дата:   18-04-19 19:05

Снимам за удоволствие. Няма да печеля от фотография. Ще спестя разходи от курс, но ще приема останалата критика. Благодаря! Любопитно ми е кой курс бихте препоръчвали. Къде и при кого?



Публикацията е редактирана (18-04-19 19:08)

Отговори на това съобщение
 Re: Градивна критика
Автор: asahi   
Дата:   18-04-19 19:13


https://photo-forum.net/static/site_pics/2019-04/1555262442__dsc0251-2.jpg



Грешките:
1. Като искаш критика давай активен линк. Не си от вчера във форума и знаеш как се прави.
2. На снимката - някаква гледа през джама на влака. Няма личност, няма емоция, няма случка.
3. По планове:
първи план - грозна алуминиева рамка на прозорец. Не носи идея, няма връзка с други планове и елементи.
втори план - жена без лице гледа наляво. А повече налучкване се стига до заключение, че може да гледа през прозореца. Дали гледа - не е ясно. Може и да спи.
трети план - коридор на вагон и пейзаж през прозореца. Диагоналните елементи дават някаква идея за взаимодействие, логическа връзка. Обаче идеята не е защитена, увисва. Май че е случайно съвпадение.
заден план - тъне в тъмнина, едва ли се случва нещо.
4. Взаимодействие м/у обектите.
Главен обект: Жената стои в коридор - това е сигурно. Позата е спокойна, шалчето би трябвало да прави уют или да е акцент - ни едно от двете. Може да е трето, ама аз не се сещам на втори поглед. Жената може би гледа нещо. Какво - не се вижда. Ако е безбрежната безкрайност биваше да е загатната, но снимката сършва рано.
Второстепенен обект: Прозорецът като символ, врата към нещо друго, може би. Без 4 страни не защитава визуално такава идея. Търсим друго.
Пейзажът - можеше да е символ на нещо, ако казваше нещо. Този пейзаж е попаднал случайно там.
Други обекти - не виждам нещо значително.

Опит за абсурдна теза: Може би там някъде зад прозореца лежи заровено умрялото куче на жената и тя си спомня този тъжен момент.

Отговори на това съобщение
 Re: Градивна критика
Автор: Nikoneff   
Дата:   18-04-19 20:04

E-e-e, най-сетне. Най-после една тема с напълно добронамерени постове.
Дано това е началото на нов вятър във форума - на уважение и взаимопомощ. С такъв начин на общуване, лека полека тук ще стане едно по-приятно и привлекателно място.


Отговори на това съобщение
 Re: Градивна критика
Автор: uri64   
Дата:   18-04-19 20:33

Асахи, 2-ра точка е напълно достатъчно. Няма никаква история в тоя кадър. От там нататък няма и смисъл да се бистрят диагонали, отсечки, кое е на фокус и прочие дълбокомислия. И да бяха на място и както трябва - все тая. Само лично мнение естествено.

Отговори на това съобщение
 Re: Градивна критика
Автор: asahi   
Дата:   18-04-19 21:11

Ти сега критика на критиката ли ще правиш? Бъди по-полезен.

Отговори на това съобщение
 Re: Градивна критика
Автор: mihalo   
Дата:   19-04-19 01:13

denkich , имаш чудесни попадения.. защо искаш критика за този кадър?


Отговори на това съобщение
 Re: Градивна критика
Автор: nyamago   
Дата:   19-04-19 01:45

@denkich - би ли споделил идеята на снимката? Сигурен съм, че тя не е случайно натискане на спусъка в произволен момент, с обектив, насочен на случайна посока... Имал си нещо предвид, но не става съвсем ясно. Ако обичаш - сподели го, за да получиш меродавна критика. (Иначе ще те учат на композиция и ще те пращат на курсове).

Всички, които казаха, че снимката нямала идея и история, не се изказаха точно. Не е вярно - има множество вероятни идеи и истории, но са оставени на въображението на зрителя (или критиците нямат въображение). Аз видях няколко възможни идеи - и ги споделих - но казах, че е нужна яснота на идеята и решителност (категоричност) в реализацията ѝ. С половинчато решение не е чудно, че хората не виждат идеята / историята.

Та - кажи си идеята, да видим кое не е довело до разбирането ѝ?
[shtrak]

Отговори на това съобщение
 Re: Градивна критика
Автор: uri64   
Дата:   19-04-19 02:23

asahi написа:

> Ти сега критика на критиката ли ще
> правиш? Бъди по-полезен.

Не, по-скоро не съм се изразил достатъчно ясно май. Мнението ми не е обръщение, а се покрива напълно с втората точка от съответния пост. Трябвало е да напиша "Като втора точка от поста на Асахи" и т.н. И наистина мисля, че след като няма (или след като аз не виждам) някаква (интересна) история, от там нататък другите неща и да ги има, кадърът пак няма да е станал.


Отговори на това съобщение
 Re: Градивна критика
Автор: Leica   
Дата:   19-04-19 10:19

1.Цветово не се връзва. Прекалено цветна е и в цветен дисонанс, което противоречи на сюжета. Подобни сюжети човек подсъзнателно възприема като моменти на размисъл, на спомени,който остават назад или промяна на средата – когато човек остава сам -пътуване.
2.Такъв сюжет стой по-добре монохромен, когато няма подходяща тоналност .
3.Линията на прозореца минава точно през средата на двете среди и дели на две, разпада кадъра.
4.Динамиката на тоновете е ниска.Изисква по-добра обработка от RAW вътре в купето.
5.Главният обект е малък в кадъра,т.е. далеч от обектива. По.близо, по-жива снимка.
6.Хубаво е да има някакво по-оригинално композиционно решение – ракурс, наклон.
7.Твърде много артефакти в кадъра.
8.Някаква граница с външната среда и отделяне по важност – първостепенна и второстепенна, прави такъв сюжет по-интересен – скреж по стъклото, дъжд…може и по стъклото дъх, надпис, драскане, бавна скорост на затвора и размазване на средата отвън, придаване на динамика, дефокус и др.
9.Видът на модела не е никак драматичен, а е спокоен …т.е. обикновен.Това май трябваше да е т.1.
Ако желаете пратете ми мейла си да ви пратя изображението третирано по някой от точките по-горе най-общо визуално, където е възможно…щото обичам да защитавам приказките си с примери.

Отговори на това съобщение
 Re: Градивна критика
Автор: serjy   
Дата:   19-04-19 11:09

трябва да изглежда примерно така:

https://live.staticflickr.com/8397/8631504605_e8cd126c43_h.jpg




https://live.staticflickr.com/8384/8632612944_a6f50cabfc_h.jpg



https://flic.kr/p/e9JHAV



Отговори на това съобщение
 Re: Градивна критика
Автор: solar_sea   
Дата:   19-04-19 12:58

Ей, хора, така ако почнете да го пишете под всички снимки пуснати за гласуване тук ще е страхотно място! :) Аз също бих помолил за критика на последните ми неща, някой изглежда се харесаха, други не толкова, а на вторите и дума няма какво не им е наред в коментарите [smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re: Градивна критика
Автор: asahi   
Дата:   19-04-19 14:14

Дайте да дадете?

Отговори на това съобщение
 Re: Градивна критика
Автор: denkich   
Дата:   19-04-19 15:43

serjy, благодаря за примера. Доста неща ми се изясниха. Поздрави!

Отговори на това съобщение
 Re: Градивна критика
Автор: nsirakov   
Дата:   19-04-19 16:23

аз бих направил снимката ти така...


Отговори на това съобщение
 Re: Градивна критика
Автор: asahi   
Дата:   19-04-19 18:45

Аз не бих вдигал апарата за тази картинка. Не я ли видиш сцената с очите си после и да снимаш, и да не снимаш снимка няма да се получи.

Отговори на това съобщение
 Re: Градивна критика
Автор: bogdanov   
Дата:   19-04-19 20:13

nyamago е поискал най-разумното от теб. Останалите при цялото ми уважение правите съчинения по картинка. Курсове, отсечки, силни и слаби точки... :) Варианти и предположения. В този кадър има много! Аз не бих гласувал обаче защото липсва нещо важно... концепцията! Сподели авторе!Тема има, варианти много, но твоето отношение е прекалено отдалечено. Допадна ми и предположението на asahi за заровеното куче, макар че звучи сюр...е доста натюр.
...Място-не място?
Предлагаш концептуална творба, нека тя върви с обяснение![beer]

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »
Албум преди 6 часа
рейтинг:
рейтинг:
рейтинг:
рейтинг:
рейтинг:
рейтинг:
рейтинг:
рейтинг: