Автор: icikonti
Дата: 09-05-08 18:21
FX-39 на Патерсън, тоже /съм чувал/!
Ако можеш да намериш и KODAK XTol Developer.Според мен този проявител дава по-малко зърно на емулсия TMax 100, отколкото KODAK TMax Developer.Пробвал съм ги и двата и копирам на формат 30/40 см.Там се вижда разликата в зърното на KODAK XTol и това на KODAK TMax Developer.
Ако това ти е целта- да няма зърно.Аз такава цел обаче -НЯМАМ!
За мен KODAK TMax 100 , че и 400 е "плосък" филм, да речем в сравнение с KODAK Tri X 320/400 или дори KODAK Plus X Pan 125 prof.В смисъл плосък-няма я шаренията на сивото.
Що се отнася до това:"Главният проблем е, че ми се пробва да снимам с различни филми, но не ми се закупува всичката специфична химия за тях.. " Не си прав!
Първо се купува проявителя и така определяш като какво исо ще снимаш филма!!!Т.е. за какво ще го ползваш филма.После вземаш и подходящия филм, за подходящата работа.Един и същи филм, проявен с различни проявители,може да се снима в различни стойности iso.
Ако снимаш пейзаж, имаш статив и искаш на всяка цена подробности от най-близкия преден план до безкрайност-ще проявяваш със супер дребнозърнест проявител /Ilford Perceptol,Kodak Microdol X и др. аналози/.Но и филма не бива да ти надвишава 50 исо.Проявен с тези проявители, можеш да го снимаш като 50 или като 25 исо.
Ако снимаш със средночувствителен филм от 100 до около 125/200 исо-стрийт,портрет,пейзаж и какво ли още не....Ще ти трябва дребнозърнест проявител от рода на D 76/ID 11,евентуално разреждане 1:1 също върши работа.Проявители за тая светлочувствителност -има много/KODAK XTol и т.н./!!!
Ако снимаш с 320/400/800 и т.н исо - ти трябват проявители от рода на Ilford MICROPHEN /в момента не се сещам за др. марки/, за да могат да повишат чувствителността, без загуба на тонопредаването и със сравнително малко зърно.
За филмите с T или Д кристали-вземаш проявители направени специално за тях.
Ако снимаш на АГФА- Родинал Р 09.
Пак ти казвам- първо идеята ти трябва да се избистри, какво ще снимаш и как го искаш, после проявителя, накрая филма!
|
|