Автор: avo
Дата: 28-07-21 14:42
Julius, напълно съм съгласен с това, което казваш. Иначе за малките матрици, щом си играя да стаквам, търся високо качество на снимката си, и на фона на това да заменя кадъра с такъв от апаратче 1''матрица и n на брой Мп е за мен нелогично.
Най-често снимам със Z6, дори и с 14-30 обектива, който си е доооста широк, и дори на бленда 14 / теоретично зная какво ще кажете всики сега за дифракцията, но аз разлика с това тяло и този или 24-70 обектив между бленди 8 и 13-14 на 5к монитор 29''не мога да видя в остротата/ имам категорично не-добре фокусирани зони на близкия план. То с този обектив няма как да няма такъв, и в далечината. Там е по-малко видимо, но аз си го виждам. Мога да кача примери. Иначе за тази четка във фотошоп, аз ползвам Affinity photo, там също след стакването има опция да се трият артефактите от неправилно наслагване на образи, просто махаш с четката компонентата от единия кадър, която застъпва другия. Става бавно обаче и лесно може да се пропусне такава зона, а и ако разминаването е съвсем малко, не се вижда двойния ръб на обекта, а само впечатлението е, че е леко замазано, т.е. постига се обратен на търсения ефект. Реално софтуера се лъже, че има две тревички, и двете са на фокус и съответно ги ползва за стакнатия кадър, а тя е една и съща тревичка, леко мръднала като позиция, и евентуално със сходна острота с другата ако е в средата на кадъра. Може би варианта с два-3 кадъра, маски и ръчно сглобяване с четка по ръбовете на парчетата ще е най-ефективно и добро като резултат, продължавам с експериментите :) Благодаря за идеите.
|
|