Автор: batsali
Дата: 15-06-21 15:59
1. Фотоволтаичната инсталация не произвежда енергия, а преобразува енергията, която идва от атомната печка в небето, така че ако не налееш на входа нужната мощност + всички загуби, няма как да изкараш повече на изхода.
2. Не съм наясно с електрическите коли, но доколкото видях сега, това Level 2 е спецификация на изхода на зарядната станция - 6-80A на 240V. Това влиза в колата, от там нататък предполагам всеки производител се разпорежда с наличната мощност, за да зареди батерията според характеристиките на батерията и зарядното в колата.
3. Може всякаква мощност да инсталирате, но трябва инвертора да е съобразен с нея. За този от линка ясно си пише какво може да му се закачи на входа.
4 - 5. Ако искаш да гарантираш изходна мощност от цялата инсталация, трябва да вземеш най-лошия случай - зареждане на колата на тъмно. Това значи, че трябва да можеш спокойно да точиш от акумулаторите максималната мощност, която електрониката на колата поиска при това напрежение. Това трябва да го проверите за конкретната кола, но тук идва другия момент, че електрохимията все още е най-тромавата част от целия процес.
На дадена батерия може да пише примерно 12V/20Ah, което прави 240 Wh, но не значи че може да я разреждаш или зареждаш за 1 час с 240W. Да кажем, че колата тръгне да точи 10kW и батерията ти е 48V. Това са 208A ток от батерията (малко повече, защото има загуби в инвертора, за да изработи 240V AC). Ако е оловна химия, което е най-евтиния вариант за единица капацитет, мисля че максимума на разрядния ток беше около 0.3C, демек ти трябват 700Ah акумулатори на 48V. Литиево-йонните варианти са по-скъпи за единица капацитет, но могат да се зареждат и разреждат по-бързо, специфичната им мощност също е по-висока. На практика трябва да се сметне и оразмери цялата система от средногодишна оползотворима слънчева енергия, до педала на колата, ако се гони максимална ефективност, минимална цена и тн, говорим за дълъг период от време. Като цяло аз бих изградил по-мощна система, каквото остане след колата все ще му се намери употреба, а ако не се намери може да се изгори в един дебел резистор.
|
|