Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1  2     всички  напред  последна
 2019 - годината на RAW видео в хибридните (full frame) безогледалки
Автор: stef7   
Дата:   09-01-19 06:01

Технически Blackmagic Pocket Cinema Camera 4K предложиха първи 4К RAW видео в камери с форм фактор на безогледалка / DSLR. Камерата използва много добър dual gain м43 сенсор на Сони, същият който е в Panasonic GH5S и с нисък шум до около 12 800 ИСО. И е доста евтина за това което предлага. Но е основно видео / cinema камера. Фото частта тотално липсва.

Изненадващо Никон дават първият залп във full frame безогледалките и отварят най-сетне онова, което не би трябвало да е голям проблем за камерите още от времето на Canon 5D Mark III - RAW video на външен рекордер. При това относително евтин външен рекордер (има много много по-скъпи) В дадения случай Atomos Ninja V.

Nikon Z6 / Z7 to go RAW with Atomos Ninja V – could Panasonic be next?

Според слуховете Panasonic ще предложат същото в новите си Full Frame безогледалки. Всъщност очакванията бяха те да са първи. Но Никон ги изпревариха.

Сони няма да имат избор, A7S III ще трябва да отговори на предизвикателството и да предложи със сигурност нещо подобно.

Канон горките още кретат на вехти процесори и не могат да докарат 4К от цял сенсор, та го кропват. Но Atomos водят разговори и с тях. Може би най-накрая ще видим някакъв прогрес и при тях по въпроса.

Разбира се покрай RAW ще видим и някои доста по-практични и добри кодеци от рода на Prores 10 bit 4:2:2. Времето на х264 8bit 4:2:0 в безогледалките изтича.

След това ни готвят разбира се 8К, HDR и още много други зарибявки, нали трябва камери да се продават и пари да се печелят. [smile]

Но лично аз се радвам че безогледалките макар и в по-високия клас, макат и през допълнителен външен рекордер (още едни 1600 лв отгоре) ще предложат истински 4:4:4 цвят във видеото и всички възможности за пост обработка, така както го имат и предлагат във фото частта.

Нашите котки, кучета, цветенца, детенца (а и не само нашите) ще изглеждат още по-добре на видео [smile]


Отговори на това съобщение
 Re: 2019 - годината на RAW видео в хибридните (full frame) безогледалки
Автор: kvakioh   
Дата:   09-01-19 08:47

Ако пуснат безогледалка без видео както никон имат Df ще е супер. Според мен е добре да има олекотени версии само за снимане, тъй като са повече хората, които снимат само кадри.

Отговори на това съобщение
 Re: 2019 - годината на RAW видео в хибридните (full frame) безогледалки
Автор: Simbon4o   
Дата:   09-01-19 08:56

Старите хора не снимат видео, но им се налага все повече. Тенденцията е видеото да става все по-важно :). Така че камера без видео... няма да я бъде, не и за масовия пазар.

Отговори на това съобщение
 Re: 2019 - годината на RAW видео в хибридните (full frame) безогледалки
Автор: kvakioh   
Дата:   09-01-19 10:14

На мен лично не ми се налага, даже ми пречат бутоните допълнителни и сложните менюта. Но да видим...

Отговори на това съобщение
 Re: 2019 - годината на RAW видео в хибридните (full frame) безогледалки
Автор: stef7   
Дата:   09-01-19 10:34

Като оставим настрана че както казва Simbon4o видеото ще става все по-важно за оцеляването на нашего брата фотографа, безогледалки без видео е хм как да кажа невъзможно [smile]

Много хора не си дават сметка че безогледалките са де факто видео камери само с малко по-особена форма като на фотоапарат и някои допълнителни функционалности за фотография. [smile] Какво прави една безогледалка от момента в който я включиш и погледнеш през визьора. Ами семплира/сканира сенсора с 30/60 кадъра в секунда и ти прожектира видеото във визьора или на LCD екрана. Много ми е смешно като попадна чат пат на обяви от рода на : "безогледалка, запазена на еди колко си кадъра, не е снимала видео." Сериозно. [smile] Е не го записва, само като натиснеш бутона за запис, но инак си снима почти нон стоп и още как.

А обявата на Никон за мен потвърждава косвено някои конспиративни теории че японските производители на камери го играят малко картел и със сигурност имат негласни договорки при сегментирането на пазара. Колко години вече откак хакери хамериха начин да записват под формата на RAW видео LiveView видео потока на Канонските DSLR камери. Налучквайки тук таме части от асемблерния код. Какъв беше проблема този поток да се пусне през HDMI към външен рекордер ? Отговор: никакъв. Малка промяна във firmware а на камерата. Просто Канон и другите си пазеха сегмента на скъпите видео камери. Тази опция беше запазена само за тях.

Сега Blackmagic като пуснаха евтина и наистина добра камера, която се продава като топъл хляб и още не могат да насмогнат да я произвеждат в количества каквито пазара иска, изведнъж оп Никон па после и Панасоник па после току виж и Сони решиха да пуснат RAW видео през HDMI на външна записвачка. С една проста промяна на Firemarе.


Отговори на това съобщение
 Re: 2019 - годината на RAW видео в хибридните (full frame) безогледалки
Автор: kiten   
Дата:   09-01-19 11:02

kvakioh написа-[/i„На мен лично не ми се налага, даже ми пречат бутоните допълнителни и сложните менюта„]
Незнам с какво снимаш обаче при сони могат да се препрограмират бутоните и rec бутоните да изпълняват други команди.



Публикацията е редактирана (09-01-19 11:03)

Отговори на това съобщение
 Re: 2019 - годината на RAW видео в хибридните (full frame) безогледалки
Автор: marves   
Дата:   09-01-19 11:04

Хайде да пускат 8K RAW видео HDR в джобния мирорлес за 100 доларес в базара, че да спрем да хабим лабилни нерви от изпуснати моменти и живот на механичен затвор. Просто снимаш клип 10 секунди и в него имаш готови 300 RAW кадъра за избор на точния момент. За НЕброячите на пиксели и 4K е ОК.

Отговори на това съобщение
 Re: 2019 - годината на RAW видео в хибридните (full frame) безогледалки
Автор: lamerko   
Дата:   09-01-19 11:22

Добре звучи, но не мисля, че повечето играчи са готови да изкарат читави процесори. Е, например колко време им трябваше на Сони да пуснат 4:2:2...

Естествено бих се радвал на такава камера - ако примерно Фуджи решат да пуснат такава да кажем до година/година и половина - ще ми бъде логичен ъпгрейд :)

Отговори на това съобщение
 Re: 2019 - годината на RAW видео в хибридните (full frame) безогледалки
Автор: io_bs   
Дата:   09-01-19 11:44

> даже ми пречат бутоните допълнителни и сложните менюта.

Менютата за видео са отделени в собствени графи, както се каза вече, бутонът за запис може да се репрограмира при повечето камери.

Отговори на това съобщение
 Re: 2019 - годината на RAW видео в хибридните (full frame) безогледалки
Автор: uri64   
Дата:   09-01-19 12:12

Ми може на човека да не му трябва повече от една врътка за бленда, една за скоростта, една за исо и една за фокусиране [smile]
Зер то като се сведе управлението само до тия контроли, единственото, което остава да се добави на камерата е червената точка [smilie5]



Публикацията е редактирана (09-01-19 12:15)

Отговори на това съобщение
 Re: 2019 - годината на RAW видео в хибридните (full frame) безогледалки
Автор: kvakioh   
Дата:   09-01-19 22:19

Снимането на кадри е само бленда, скорост и фокус. Всичко останало утежнява. ЗА видео на доста камери НЯМА все още напълно деактивиране на бутона или пък препрограмиране. Редовно като съм ззбранил видео, на различни фотоапарати ми дава: No active function.
Много глезена история стана...

Отговори на това съобщение
 Re: 2019 - годината на RAW видео в хибридните (full frame) безогледалки
Автор: metodiev_martin   
Дата:   10-01-19 00:35

Много сте ми интересни, като почнете да се прехласвате по 4:4:2, четене по целия сензор, четене и по байонета, RAW видео при 10 bit, като болшинството все масово гледа HD със съмнително качество при брутална компресия.
Техно фетишистите, изкарващи си хляба с това, всяка година подменят каквото имат с по-новото и в същото време предават 3 часова сватба, снимана с техника за 20-30 хиляди на 8GB флашка в HD резолюция при 20 мегабита.
и 16K RAW видео при DUAL HDR и 240 fps да пуснат, масовият потребител ще види реалният резултат от него (евентуално), само на "изпилените" рекламните клипчета в Техно магазините, които се въртят нон стоп по екраните, когато му предлагат най-последно поколение "ПЛАЗМЕН ТЕЛЕВИЗОР" [smilie5] [smilie5] [smilie5] [smilie5]
Да не говорим за настоящия хардуер, който след максимум 2 години ще се окаже абсолютно несъвместим с новите тежки кодеци, компресии и резолюции от 8к RAW и прочие...
С две думи, да живее VHS-a и след него 720 пЕ-то [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re: 2019 - годината на RAW видео в хибридните (full frame) безогледалки
Автор: stef7   
Дата:   10-01-19 12:29

@metodiev_martin - съгласен съм с някои неща дето казваш и не съвсем с други [smile]

Чак пък да се прехласваме . Събщавам малко технически новости на който му е интересно. И ако следвам тоята логика все едно да кажа: Абе не мога да разбера вие фотографите що се прехласвате по тоя RAW, само си пълните дисковете с излишна информация. Що не си бичите само JPG ? И без това единици печатат повече от А4 или публикуват на повече от 2000 пиксела на ширина в интернет. И без това масовите монитори са 1920х1080 при 6-7 стопа динамичен диапазон. И "само" 8 битови. Ама айде някой производител да се осмели да пусне камера която вади само JPG глей кво става, ще опищят интернет и ще го изядат с парцалите а камерата никой няма да иска да я купи.

JPG компресията е поне 4:2:2 така че в момента видеото което повечето камери изкарват като цвят е по-зле от JPG който повечето фотографи било то профи било то любители имат но почти никога не ползват.

Така че няма смисъл да обяснявам за предимствата на RAW във видеото - същите са като във фото и имат значение за снимащите не за гледащите. Имат смисъл като формат за снимане не за гледане. Тоя който е за гледане така или иначе ще е яко компресиран, няма начин. Принципа е да снимаш на най-високото качество което може да си позволиш, а да доставяш на такова на каквото може или има платежоспособно търсене.

И да дори след брутална компресия разлика има и се вижда.
https://www.youtube.com/watch?v=WTr2L3uCYts

https://www.youtube.com/watch?v=gGrVK-MDfwU

Сега дали това малко по-добро техническо качество е нужно и може да оцени от зрителя е съвсем друг въпрос.

Мен лично RAW ме кефи и има значение. И за фото и за видео. Искам да ми дадат цялата цветова информация от сенсора, а не да ми я сготвят в камерата след това да орежат 3/4 от нея и да ми я сервират. Ми не, искам аз сам да си сготвя манджата с всички налични съставки (данни).[smile]

С 4К нещата стоят малко по-различно. Има една две ползи като формат за снимане. Ако ти трябват и ти вършат работа. За мен лично 1080р дори за снимане напълно ми стига. Сега ако камерата ми идва с 4К ми може и да го ползвам защо не.

За 8К съм съгласен, на мен на този етап ми изглежда пълна глупост. Ама компаниите пари трябва да правят не е шега работа. Налага се да измислят все нови и нови трикове за да ги измъкнат от джобовете ни [smile].

И още нещо интересно покрай историята на Никон и ProRes RAW. В това интервю шефа на Atomos казва: "Могат ли Никон да записват RAW (видео) в камерата. Разбира се че могат" [smile]

http://www.youtube.com/watch?v=lsPd_DKY324&t=5m20s


Чакаме значи firmware на Nikon за RAW видео със запис вътре в камерата. [smile]


Отговори на това съобщение
 Re: 2019 - годината на RAW видео в хибридните (full frame) безогледалки
Автор: stef7   
Дата:   10-01-19 12:37

П.С. А това със сватбени видеа от по няколко часа чесно казано не го разбирам. Клипове от около 5 минути са напълно достатъчни ако са направени както трябва. 2-3 часа - зрителите ще умрат от скука. Бас държа че дори и младоженците не могат да изгледат това нещо повече от веднъж и то без да заспят някъде по средата [smile]


Отговори на това съобщение
 Re: 2019 - годината на RAW видео в хибридните (full frame) безогледалки
Автор: chrisnoch   
Дата:   10-01-19 15:42

stef7,

Почти напълно съм съгласен с теб, но:
- Огромна част от професионалните филмови продукции в Европа все още НЕ могат да си позволят RAW видео - дисковите масиви и обработката на огромните файлове са твърде скъпи. Същевременно ProRes дава достатъчно възможности за грейдинг - особено когато не се използват специални визуални ефекти.
- Канонската DSLR мазня, която те наричат "видео", не е никакъв критерий за качествено компресирано дигитално изображение. Прословутият "магически фенер" е твърде бъгав и нестабилен, за да се използва за нещо друго, освен за експерименти. За професионална работа с видео категорично НЕ става.

Отговори на това съобщение
 Re: 2019 - годината на RAW видео в хибридните (full frame) безогледалки
Автор: vgramatikov   
Дата:   10-01-19 16:38

Видеото е важно но 4к RAW е малко нисшов продукт. [smilie7]
Ма хората дето разчитат на тия системи за еФтин вариант за видео да се надъхват лошо нема. [beer]

Отговори на това съобщение
 Re: 2019 - годината на RAW видео в хибридните (full frame) безогледалки
Автор: io_bs   
Дата:   10-01-19 16:46

Предполагам, че имаш предвид нишов... [smilie3]

Отговори на това съобщение
 Re: 2019 - годината на RAW видео в хибридните (full frame) безогледалки
Автор: stef7   
Дата:   10-01-19 19:29

За големият обем на данни е помислено и той е решен. ProRes RAW използва доста голяма компресия и като обем да данни го дават между ProRes 422 и ProRes 422 HQ в нормална версия и между ProRes 422 HQ и Prores 4444 във RAW HQ версията. Де факто си е ProRes с допълнителна опция за сетване на белия баланс при редактиране примерно.

Apple ProRes RAW White Paper

Nikon изкарват целият RAW видео поток към HDMI изхода. А оттам вече дали ще е само ProRes или ProRes RAW е въпрос на техническо решение. Това е нечувано и доскоро смятано за невъзможно за този клас камери както казва в интервюто шефа на Atomos. Но изглежда пречките не са били технически а политически. [smile]

ML RAW го дадох само като илюстрация че разлика в цвета между 8 бит 4:2:0 и 10/12 бит 4:4:4 все пак има. Макар и не голяма. При добро осветление и читава работа в редактирането може до голяма степен да бъде заличена. Но си има.


Отговори на това съобщение
 Re: 2019 - годината на RAW видео в хибридните (full frame) безогледалки
Автор: hotsnail   
Дата:   10-01-19 20:12

стеф Сони имат камера то 2011-а, дето вади РОУ 16 бита 8К - F65! Вярно цената и е като на един много голям кашон безогледални фул фрейми ама ........Та технически пречки.....все пак сме 2019-а и сигурно от 2011 насам има некоя друга иновация.

Разбира се, има си сегментиране на пазара.

Никон и черната магия нямат АФ и ти дават роу ....Сони и Канон ти дават АФ и нема роу....от ревютата дето съм закачал черната магийка е трудна за ползване въобще и почти безсмислена (тая евтинката сапунерка). Никон тепърва ще има да си градят име, щото до сега все вадеха спецификации. А после се оказваше, че абе то на хартия хубаво ама никой не прочел малките букви, дето пише, че не е баш тъй....Z7 е най-големия провал за миналата година. Хубава камера на картинка, ама дори влогърите фенове на никон нещо си предпочитат д850. Забележи причината - по-точния АФ на ДСЛР-а!! Безогледлна с неточен АФ....стига бе има ли такова нещо? Явно от Никон идва някаква безумна иновация.

Иначе седи и чети глупости колкото си щеш....

В момента май фуджи най-много са отпуснали нещата..не знам защо ги пропускаш....



Публикацията е редактирана (10-01-19 20:24)

Отговори на това съобщение
 Re: 2019 - годината на RAW видео в хибридните (full frame) безогледалки
Автор: metodiev_martin   
Дата:   10-01-19 22:41

stef7, не го приемай персонално, реакцията след подобни медийни изяви е повсеместна. Аз не съм срещу технологичния прогрес, но наистина нещата на хартия там се случват много добре, с бързи темпове, но на практика каква ще е реализацията, не се знае.
Мен най ме е яд, като "продавач консултантите" почват да омайват негово величество потребителя с "картината" и "цветовете" на "плазмените телевизори" (за последно, плазменото определение го чух в Технополис в Сердика център преди 2-3 седмици).
"Плейват" се едни невероятни демо клипове (доста често "тайм лапсове", които на 99% са си обработен RAW с прекрасни цветове, острота и контраст) и клиентът си мисли, че като даде 4-6-8 бона за телевизор и едвам го вкара в къщи през вратата ще преоткрие сетивата си. Пуска си HD-то (между 1.7-2.5 мегабита), на 60-те инча и получава епилептичен пристъп.
Мнението ми е, че HD-то (поне в България) ще си е вървежно минимум още 5 години, ако не и повече. Както и DVD форматът беше актуален до преди 2 години в бЕгЕ-то (а да не си припомняме там за каква резолюция говорим).
Тук отново се връщаме към новите камери, бъдещите подобрения във видеото и прочие. Всичко това е хубаво, но реално как човек може да се докосне до пълния потенциал на въпросната камера, след като няма платформа, която да обслужва 4-8к видео без компресия. Ние пак си получаваме смачканото качество от яката камера. Ако си я купим за нас, в повечето случаи (както може би се ползва и Меджик Латерн), произведенията, които правим си остават на ниво - лично употреба, тестове, някой кратък 5 минутен клип и до там - изключвам снимащите за сток сайтове (да не говорим, че хората масово реват, че все не им стига памет, предвид големината на въпросните видеа {да не говорим пък за 4к видеото на 5д4....}).
Някой беше споменал за напредъка в компресията на видеото, но след тази компресия, следва "декомпресия" от процесора. Често се получава, че имаме якия кодек и компресия на камерата, пък процесора на компютъра не ще да го "прочете" (а да не говорим и за снимащите и редактиращи 4к видео с H.265 на HD монитори и четвърто поколение интел).
Та затова казах, че всичко на хартия е много яко, докато не излезе от хартията в реалните условия.
Помня преди време се купуваха на поразия блек меджици 2.5к, обективи, преходници, външни рекордери да се снимат "бюджетни музикални клипове" и гледам след месец ги пускат в ютуб на 720р. След това, нещата толкова бързо се промениха, че въпросните Блек меджици ги разпродадоха на поразия, както ги бяха купили (но това е друга тема).
Тъй като скачам като шизофреник от тема в тема, ще спра до тук и ще следя развитието на технологиите :D [beer]

П.П.

И като по поръчка, отварям ютуб и попадам на следното
Bulgaria 8K HDR 60P (FUHD)

Мисля, че е съвсем по темата, но по-запознатите ще кажат как и с какво е снимано.



Публикацията е редактирана (10-01-19 22:49)

Отговори на това съобщение
 Re: 2019 - годината на RAW видео в хибридните (full frame) безогледалки
Автор: stef7   
Дата:   10-01-19 22:49

@ hotsnail - Нека не обръщаме нещата на Никон срещу Сони срещу Канон и т.н. Без значение е името и марката. Никон са първи но заглавието ми е в множествено число. Писах че още тази година поне 2 други марки ще го последват. Става въпрос, че хибридни безогледалки от този клас, които минават повече за фотокамери отколкото за видео такива, получават функции и кодеци досега достъпни само в специализирани видео и cinema камера от доста по-висок клас и с доста по-висока цена. Това е новото и изненадващато. Да може би нишов елементи с ограничено значение. Мен ме кефи. Просто ей тъй. [smile]

И не искам да влизам в спорове кой е първи, дали ML RAW видео хака за Канонските DSLR дето го има от години да го включваме в класацията или не.

Просто пиша за нови видео опции които ще си идват фабрично в безогледалките.


Отговори на това съобщение
 Re: 2019 - годината на RAW видео в хибридните (full frame) безогледалки
Автор: stef7   
Дата:   10-01-19 23:08

@metodiev_martin - Тук вече съм на 100% съгласен с теб и това което пишеш. [smile] Много от HD телевизиите излъчват според мен не на 1080р а на 720p и да с много голяма компресия. Повечето колеги, които имат 4К телевизори си търсят качествени източници за гледане Netflix 4K, blue-ray и т.н. за да могат поне малко да използват възможностите на им. Но масово народа бива разочарован като вкара в къщи последния модел телевизор и види картината на кабелната.

В youtube се намират качествени клипчета и материал. А и да гледаш фотографии на голям 4К HRD екран е супер. [smile]

Абониран съм за канала на Jacob + Katie Schwarz. Харесват ми клиповете им. Това за България е снимано или на Red (те имат сенсори повече от 4К) или най-вероятно е снимано на 4К и после е upscale нато на 8К. Има много кадри които 100% са снимани с дрон. А там 8К няма. Много хора точно за да спасят качеството на клиповете си от зверската компресия на youtupe предварително ги upscale ват на по-висока резолюция. 1080р на 4К и така успяват да докарат по-висок бит рейт и по-добро качество. Пишат по чуждите форуми че youtube третира 4к материала по-щадящо откъм компресия и тоя номер масово го правят.

vimeo.com дават да се качва материал в оригинал с високо качество, но имат куп други проблеми. Но и там се намират приятни неща за гледане.



Публикацията е редактирана (10-01-19 23:19)

Отговори на това съобщение
 Re: 2019 - годината на RAW видео в хибридните (full frame) безогледалки
Автор: chrisnoch   
Дата:   11-01-19 01:42

То си пише с какво са снимали Jacob + Katie Schwarz - Red (Monstro 8К Vista Vision Sensor), канонски обективи, MōVI Pro и т.н. Много техника, много нещо! Ако бяха направили и по-смислен монтаж ...
Апропо, за дрона подозрително мълчат, та едва ли е нещо за хвалба.

Отговори на това съобщение
 Re: 2019 - годината на RAW видео в хибридните (full frame) безогледалки
Автор: marves   
Дата:   11-01-19 06:53

Как да няма 8K на дрон... още преди години го осъществиха (без да броя и диря DIY изпълнения):

https://www.youtube.com/watch?v=eA43sJzOo0s


Иначе преди 3-4 години гледах 12K клип от въздуха, сниман с три 4K камери, монтирани една до друга и презастъпващи зрителното поле. В последствие стакнати в "панорама" за изходящо 12K видео.

Дори хора вече се возят на дронове (е да, домашни диви изработки).

Отговори на това съобщение
 Re: 2019 - годината на RAW видео в хибридните (full frame) безогледалки
Автор: kiten   
Дата:   11-01-19 16:19

и на какъв телевизор го гледа това 12К ?

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »