Рекламирайте тук
ЗатвориРеклама в секции форуми и базар
Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.
За стандартната ценова листа и условия изпратете запитване до webmaster@photo-forum.net.
Мислете бе, не е вредно. Не може на концерт да се качиш на сцената и да плющиш със светкавицата в очите на изпълнителите. Пулицър и Б-точки се печелят по друг начин.
Някъде може някъде не може.
Например скоро бях на едно детско танцово състезание, по модерни танци там можеше.
Е, ако е театър или опера определено не може.
Това, че някой е излязъл на сцената и е заплющял срещу изпълнителите със светкавица не означава, че е фотограф.Той е просто досадник,с който охраната е трябвало да се саморазправи. Всеки фотограф и дори напреднал любител би снимал без светкавица, защото знае, че така е много по ефектно! .... да ти имам тъпите обобщения!
Между другото, забравих да спомена, че не бях на сцената светкайки в очите на децата, а седнал на втория ред.
Иначе да, трябва човек да е внимателен и съобразителен.
Gecata : Обикновенно до и около сцената се допускат само лица с акредитации. Охраната пази публиката а не оторизираните лица. За 15 години работа около сцената мога да различа човек с фотоапарат от фотограф. Надявам се да не си бил вчера на концерта на Миро с фотоапарат.
Ммммм да! Мисля, че тук е мястото, където да споделя един мой опит с един "професионалист" фотограф.
Вървя си аз из старата част в Пловдив точно преди седмица и виждам някаква фотосесия. Веднага решавам да се присламча около тях - нали да попия малко опит и техника от "мастърите" И чувам този диалог.
Момичето - ама какво да правя?!
Фотографът - Абе не знам бе! Прави каквото си искаш ... Бъди красива, животът си е твой.....
Майката стои отстрани и дава наставления как да позира и какво да прави изобщо
Много правилно е отговорил! Трябва естественост, ако бях на мястото на фотографа, щях да изгоня тази майка от мястото!Няма работа там, само пречи и модела не може да се отпусне...
Модел?!? Това е момиче току що завършило гимназия и едва ли си имаше някакво понятие от стойки, позиране и т.н. И смятам, че всичко това е работа на фотографа - да ти казва застани така, направи така и така. Нали точно затова са го наели? Или бъркам някъде?
То не е до фотографчията, първо е до човека. Койт е свикнал да маа напред , кат жаба през угар, да не му пука за другите и винаги да гледа първом него си, такъв е и като фотографин.
Не на сцената ми в самите изпълнители ще се завре, да не говорим, ка ще гърми от място със светката, че и на тез около него да пречи, но па какво му пука на него....
Майсторлука е да се навреш някъде в публиката по към първите редове, да се скатаеш и да кадросваш, без никой да те усети и да не пречиш на никого. Хората не са отишли да те гледат какъв мастор-фотографин си.
Понякога си го искат. Миналото лято се озовах наета да снимам "Легендите" в Бургас. Еми пиарката им ме преследваше постоянно. Това да съм снимала, онова да съм снимала. Да съм се качила на сцената, че щели да пуснат осветлението в публиката, нея да съм снимала и т.н. Половината концерт изкарах на сцената. Естествено съм се старала на никого да не преча, светкавица не съм ползвала, но за мен си беше изпитание да се мотам толкова много. Свърших си работата, но все си мисля, че щяха да имат снимките и без да ме "тормозят" толкова. Та... не се знае какво са искали и от този фотограф, ако е "самонает" е кофти. Но ако е на работа и са му казали- искам това и онова, а е без подходяща техника, какво ще прави?
Това ми напомня на всички онези "фото-форумски фотографи" и "фото-кръжочници", които на кукерските събори се разхождат най-нагло ИЗМУЖДУ кукерите, за да ги снимат от 1 метър разстояние и правят невъзможно правенето на поне един кадър от възпитаните хора, които стоят в рамките на огражданията, без в кадъра да попадне поне един мотаещ се фотограф!
Спомням си преди доста години трябваше служебно да снимам концерт на българската цигуларка Дина Шнайдерман с оркестъра на Българската филхармония. Сега е лесно да снимате в зала България с цифровите апарати и висока чувствителност.Но тогава филмите ОРВО имаха максимална чувствителност 400 аса/исо за черно-бели около 200 исо за цветен негатив. Трябваше да избера апарат със светли обективи и се спрях на Пентакон 6/6 с Биометар 2,8/80 мм и Зонар 2,8/180 мм. Снимките бяха поръчани от Концертна дирекция и службата му щеше да изработи снимки 90/90 см за рекламни цели. Започна концерта, оркестъра гърми, аз снимам от партера. В един момент, тя започна да свили едно соло, оркестъра не свири, аз снимам със Зонара 180 доста от далече. Затворът не е шумен на Пентакона, но огледалото се вдига доста шумно. Първото "пляскане" тя го преглътна, видях във визьора киселата и физиономия, втори кадър.. и тя спря да свири. Преди да ме изхвърлят, аз се измъкнах бързо. Въпреки, че снимах за тях, организаторите щяха да ме изхвърлят като мръсно коте. Тя продължи концерта, аз тихо се качих на страничния балкон, изчаквах оркестъра да загърми и тогава само снимах.
Нямате представа сега колко сте облаготелствени с цифровите апарати, висока чувствителност, светли твърди и зум обективи.
Освен огледалата и светкавиците, много дразнещи са аудио сигналите за потвърждаване на фокуса. В църквата като се разпиукат "професионалистите", ако пък решат, че е и тъмно, да сложат светкавица, става страшно :)