Рекламирайте тук
ЗатвориРеклама в секции форуми и базар
Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.
За стандартната ценова листа и условия изпратете запитване до webmaster@photo-forum.net.
Здравейте, имам проблем главно с едитинга, не съм удволетворен от editing опита ми, бих бил много радостен, ако някой ми даде насоки какво да барам и какво не, знам че трябва да се експериментира, но нещо не ми се получава почти всеки път..
Зависи много какво искаш да постигнеш. Покажи някоя снимка, от която не си удовлетворен като резултат и какво искаш да стане накрая (друга снимка за референция например ).
Често повечето неща могат да се постигнат още при самото заснемане в зависимост от позиция ( не казваш какво снимаш- състезания, "портрети"), техника ( тук правилната оптика за целите ти е от доста голямо значение). Ако успееш да направиш кадъра още в апарата, после са минимални корекции на цветове, острота и кроп най-вече. И пак зависи какво искаш да постигнеш. Доста от "портретните" снимки на коли са всъщност композитни снимки от 2-3 до 15-20 изображения, отнемащи няколко часа за напасване.
Портрети, в движение и по-рядко състезания (дрифт), https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/17760882_925988470837616_5686953652125493903_o.jpg?oh... Една от последните снимки, които направих и пачих в група на име StanceWorks Bulgaria, но явно "големите професионалисти" ме нахейтваха, че била тъмна и още доста нещица. Ще ми се да изградя свои стил, както и самата снимка да е изчистена след едит-а а не да е наблъскана с ефекти и да изглежда неестествено. Ползвам Lightroom и ако се наложи Photoshop CC.
Малко винетирането идва в повече, иначе е ок ( за първата снимка с мк2-ката). :) И не го слушай Пашов, изгоних го от една друга група във фб , щото се правеше на разбирач и там. :D
Не знам в какъв формат снимаш- jpeg или raw, като основния ми съвет е да инвестираш в хубави обективи+ снимане в raw и по-малко задълбаване в постобработка, че може да се загубиш там и само да развалиш иначе хубавата снимка.
При колите важи колкото по-изчистена е снимката- толкова по-добре стои. За целта можеш да разучиш инструментите за почистване на нежелани неща- healing brush, clone stamp tool.
И най-вече- следи за светлината и как пада върху колата и отделните части. ДОбре е да си вземеш и поляризационен филтър- премахва отблясъци от стъкла и метални повърхности - много полезен при автомобилна фотография.
пп/ И по-полека с clarity-то - 100% не винаги е най-удачния вариант. ;)
Значи все пак си разбрал кой е големият разбирач, clarity-то не го пускам на макс никога, само ако ми се наложи HDR снимка, тази е на около +15%, снимам в RAW формат, за CPL филтъра след около седмица и малко ще си закупя, а групата е StanceWorks Bulgaria.
Преди да "Едитваш" т.е. да обработваш кадъра трябва да имаш снимка.
Само за начало, първата снимка в тази гора и шарения просто я забравяш.
При жълтата кола тази "перка на акула" нарочно ли е търсена....
Започни да се концентрираш върху композиция и съдържание най-напред, след това следва обработка, желая успех !
Здр. Деков
Колега down1x, какъв филтър ползваш на обектива?
Един филтър може да ти спести доста обработка, както и неприятното усещане за мъгла посред бял ден и слънце.
Според мен вземи си един държач за филтри и няколко филтъра .
За мен градиентните са идеални, но ти прочети и си избери.
Нито обектива, нито тялото са причината да си недоволен.
Освен това - какви са ти настройките на апарата?
3300 изкарва доста по-наситени цветове и контраст. Нещо по настройките трябва да коригираш.
Това смятам аз за сега. Снимките са добри, но явно ти искаш повече и техниката го може.