Рекламирайте тук
ЗатвориРеклама в секции форуми и базар
Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.
За стандартната ценова листа и условия изпратете запитване до webmaster@photo-forum.net.
Здравейте.
Отварям нова тема, защото старата за тази система е затворена.
Решил съм да се прехвърля на микро 4/3. Свел съм избора до 3-4 тела, подредени са в реда от най-предпочитан надолу:
Panasonic Lumix DMC-G80
Panasonic Lumix DMC GX8
Panasonic Lumix DMC G7
Olympus E-M5 Mark II
Освен мнения за това кой да избера, моля да ме насочите и към някакъв бюджетен по-дълъг зуум. Не желая да бъде скъп, но пък и като гледам има 40 150 който е 190гр. (!) и пак такъв, който е 880гр.(вярно, 2.8)!
Другия обектив ще си избера сам, ще е един от трите по-широки зуума на 2.8 (12-40, 12-35 или 12-60).
За мен, най-балансираното тяло цена/възможности, е Lumix DMC-G80, ако ти харесва DSLR-подобната визия, ако искаш по-малък - GX80 (губиш устойчивостта на пръски/прах) или Olympus E-M5 Mark II. Лошото е, че всичките са със стария (уж, подобрен) 16 МП сензор. Единствено GX8, от изброените от теб е с новия 20 МП сензор, но губиш добрата стабилизация (ако ти е важна). Имай предвид, че ако предпочиташ по-големите обективи от системата (12-40, 12-60, особено 40-150 и пр.), по-голямото тяло е по-удобно.
Относно дългофокусните варио обективи, от Оли имаш единствен бюджетен (както си посочил) вариант и това е 40-150/4-5.6. Наистина компактен и остър, и много пластмасов, но е достатъчно добър за парите си (особено втора ръка). От Пана изборът е доста по-голям - 45-150, 35-100 (за който казват, че е умалено копие на по-светлия вариант и оптически е много добре), 45-175 ( с предимство - вътрешно варио, но имаше някакъв проблем оптически, който го е ползвал може да пише) и 45-200 (имах го и беше много добър в ценовия си клас, остър до 150 мм с хубав дефокус, много по-добре направен от 40-150 на Оли), сега излезе и втора версия - не съм чел ревюта дали е по-добра (но, определено е по-скъпа )
@vth41, защо да губя стабилизация с GX8, не е ли абсолютно аналогичен на G80? GX80 категорично отпада, много е неудобен, дори сравнен със Sony A6000. GX8 не го пробвах тогава.
Относно олито, със сигурност покрива изискванията ми (а възможностите даже надхвърля сигурно), обаче няма 4К видео. Не че снимам много видео в момента, но този път искам система за години напред. Освен това панасониците имат и нелоши фотографски функции на основата на това 4К.
Не съм уточнил, че става дума само за видео, не я губиш напълно, но GX8 използва някаква "electronic image stabilization", която не работи с изместване на сензора:
"For video recording, the Panasonic GX8 offers a version of Dual I.S. here as well. The sensor does not physically move in this case, but the GX8 provides an electronic image stabilization system that works in conjunction with the lens-based 2-axis system for a combined 5-axis Hybrid O.I.S. system. There's a caveat here as well, in that the video Hybrid O.I.S. does not work for 4K recording mode; only Full HD and lower resolutions."
bobyn
Решил съм да се прехвърля на микро 4/3. Свел съм избора до 3-4 тела, подредени са в реда от най-предпочитан надолу:
Panasonic Lumix DMC-G80
Panasonic Lumix DMC GX8
Panasonic Lumix DMC G7
Olympus E-M5 Mark II
По моето скромно мнение, за снимки обърни реда на обратно, за видео Панасоника е по добър.
Останалото е въпрос на личен избор.
Бих препоръчал точно G7 или G80, както за видео, така и за фотография. G80 има някои изключително полезни функции, а стабилизацията му е страхотна.
Дори е в промоция, с подарък чанта - Panasonic G80
Аз имам предшественика му (Х-Т10), смятам, че новият е едно много добре балансирано тяло като параметри и цена. С правилните обективи може да се получи една много компактна и способна система. А качеството е доста по-добро спрямо м4/3.
bobyn
Не знаех че Фуджи са микро 4/3 , но със сигурност са най скъпата безогледална система.
Микро 4/3 със сигурност е най бюджетната безогледална система.
Всяка система си има плюсове и минуси, а конкретния избор зависи от много фактори.
Въпроса за много по доброто качество при фуджи спрямо м4/3 е доста спорен, изключително зависи от конкретните параметри за сравнение и в никакъв случай не ограничава ЗАУ.
Верно глупости са
Фуджи са най евтината система undefined, а М4/3 изобщо не става за снимане (доказват го снимките и изложбите на Темелко Темелков както и тези на Бони)
Това, че не е най-евтината, не значи, че е най-скъпата. Например Оли E-M1 е по-скъп от най-скъпата кропка на Фуджи - Т2/Про2. К'во пра'м? А това, че някой има реални шедьоври с телефон (да, наистина има) - това први ли автоматично телефона най-добрата система?
Много полезни последни 4 мнения, благодаря. Не съм пуснал темата, за да си мерите п*****е. Или ако го правите, поне го правете така, че да бъде полезно.
bobyn
Извинявам се за спама, който неволно предизвиках.
Повтарям мнението си:
- за снимки избери Олито;
- за видео Панасоника (не мога да препоръчам модел)
Успех с избора
bobyn: не си уточнил добре какви са ти приоритетите. Ако искаш евтина, суперкомпактна и лека система, с добро 4к видео, която да те държи години наред - наистина не знам.
lamerko, и аз не бих могъл по-точно да определя целта си по-точно, отколкото ти си го направил. За момента не снимам почти никак видео, но с растежа на детето това ще се промени, затова искам задължително 4К. В момента съм със СОНИ А6000 и един куп обективи (китов 16-50, 19/2.8, 30/1.4, 50/1.8 и 55-210), която система ми върши перфектна работа за снимки, но: няма светъл и сравнително универсален зуум, което изключително ме дразни. Искам системата ми да има НЕ ПОВЕЧЕ от 3 обектива, два от които да ползвам само в специални случаи (един дълъг зуум без големи претенции към него и един портретен). Третия е светлия китак, така да го наречен, който няма да слиза от апарата (нещо от рода Olympus 12-40 2.8 или 18-55 на Fuji).
Та основно желанието за смяна е продиктувано от: желанието за универсален зуум, намаляване броя до обективите (и с това и теглото на чантата) и като бонус 4К видео и стабилизация.
Проста работа, нали? Сега вече може да помагате по-конкретно.
Ами м4/3 не мога да давам акъл - там само съм тествал набързо и резултата, сравнен с други системи не ми е харесвал (за снимки). За Фуджи - имал съм X-T10 (предшественика на 20-ката), а сега има Т2, който е със същата матрица като на 20-ката. Като качество на картината е много добре (трябва да имаш наум, че x-trans на Фуджи има особености, които трябва да се вземат впредвид при конвертирането). Видеото на 10-ката беше зле (тук няма какво да го мъчим), но с новите тела дойде и една малка революция в тази насока. За мен качеството на видеото на Т2-ката е отлично, за 20-ката не знам - по слецификация поддържа същите режими и кодеци, но с по-ограничен битрейт за 1080p. За семейни кадри предполагам, че ще е напълно достатъчно. С обективите - 18-55 е един от най-добрите китаци въобще. Имай предвид, че телата на Фуджи нямат стабилизация и макар китаците им да имат такава, тя няма да е толкова ефективна като на Оли-тата.
Panasonic LX100
24-70 f/1.7-2.8
4K видео
бърз фокус
много компактен и лек, по-малък от обектив 12-40/2.8 топуз
не се занимаваш със смяна на обективи - пъхаш в джоба на чантата и знаеш, че е там, готов за снимане.
Запазваш си A6000 системата (докато установиш, че LX100 практически изпълнява всичко, което сонито може с повечето от наличните ти обективи за него, освен 50/1.8 и дългия китак).
Ако искаш съвсем да спестиш от тегло и обем - Panasonic FZ1000, отново 4K, огромен светъл зуум от 24 до 400мм , само на сумрак и слабо осветени помещения ще те затормозява. Има и нов модел FZ2000, както и разни нови Sony–та RX10.
LX100 е страхотна камера, поне за мен, покрива повечето неща които снимам, а отделно има и видео.
FZ2000 също е много хубава камера, имах възможността да я изпробвам за около 1 седмица и съм много впечатлен от нея.
Все пак, ако трябва да избирам и търся повече възможности, бих взел G80!
Марвес, SEURET, благодаря, много интересни предложения. Жалко, че няма как да ги взема под наем за по 2-3 дни, иначе ги разгледах в магазина и много кефят.
А aко трябва да се прави микро 4/3 система само от твърди обективи (да кажем два, без теле) какво бихте избрали вие?