Автор: e-mil
Дата: 01-07-16 08:39
Автор: mihalo
Дата: 01-07-16 02:18
"Ти пък що ме взе "на нож"? Аз съм безобиден всезнайко"
Всъщност ти ме взе "на нож". Кротко ти обясних, че човекът пита за посоката, но ти продължи да дуднеш за инстиктивното усещане и да пускаш иронични забележки за необичайното движение на Слънцето и да настояваш, че посоката изток-запад е коректна.
Автор: mihalo
Дата: 01-07-16 02:18
"Да, прав си пак! В изкуството има доста математика, няма как да минем в днешно време без нея. Но, "пази боже" :), само тя остане да определя качеството! Ще рече: как се изчислява емоция!"
Ето, че пак не си разбрал. Нито човекът е питал за математика в изкуството, нито ние сме говорили нещо за това, а да остане само тя пък въобще не сме и помисляли.
Значи, не стига дето ни приписваш измислици, ами и силно преувеличаваш в опит да докажеш теза, която не присъства в разговора.
Автор: mihalo
Дата: 01-07-16 02:18
"Има ли програма за андроид, която отчита /освен ъгъла изрев - залез/ и околния на местоположението релеф - планините на исток, на запад, на север-юг, надморската височина на мястото избрано за снимачна точка /пренебрегвам отчитането на геоидната форма на Земята/?"
Ето, че пак преувеличаваш и то със сарказъм.
Автор: mihalo
Дата: 29-06-16 02:42
"... слънчевата светлина се превръща в инстинктивно усещане, щото е най-важното нещо в един кадър"
Автор: mihalo
Дата: 30-06-16 02:40
"Ще се съгласиш ли с мен, че хората разчитат прекомерно машинарията да им замени мисленето, "творческото" де..?
Не, пич!
Изобщо не говорим за замяна на мисленето.
Говорим за нещо просто - посоката на светлината. Ами щом слънчевата светлина е най-важното (по твоите думи), значи трябва да си наясно къде, кога и как ще свети. Това ли не е проява на мислене?
Един прост портрет на равен фон да поискаш да направиш пак трябва да избереш откъде да идва светлината. Защото всеки вид осветяване ще предаде различна емоция. И това ли не е проява на мислене?

https://photo-forum.net/static/forum/2016-07/lxga0944.JPG
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/28/3c/9a/283c9aa9a647ea90a381be0101aab2bf.jpg
В случая със Слънцето говорим за светлинен източник, който не можеш да контролираш. Най-доброто, което можеш да направиш е да разбереш къде ще бъде в даден час и как ще освети сцената, която си харесал. Именно това е проява на творческо мислене. Да стоиш някъде и да чакаш да дойде инстиктивното усещане не само е загуба на време, но и изобщо не е творческо мислене, а налучкване.
А може човекът да не иска Слънцето само да осветява сцената. Може да иска самото Слънце в кадър и да го иска именно в този край на кадъра, а не в другия и не по средата.
https://photo-forum.net/i/1992206
Или може да иска таймлапс със Слънцето.
https://youtu.be/8g-UfVq2-Cw
Или таймлапс със сенки, за които пак трябва да знае посоката на Слънцето.
https://www.youtube.com/watch?v=loVGi_bftdU
Съвсем наскоро хората се скъсаха да се прехласват по един красив таймлапс, в който също се вижда Слънцето над конкретни пейзажи.
https://photo-forum.net/forum/read.php?f=1&i=1786432&t=1786432&offset=all
Да не мислиш, че всички тези кадри в този таймлапс са станали ей-така с налучкване и инстиктивни усещания? Не, с планиране е станало - първо си е харесал пейзажите, а после е проверил къде и кога залязва Слънцето.
Ако вместо да плещиш дървена философия във форума си дадеш труд да погледаш малко фотография ще установиш, че има безкрайно много кадри на открито, които са станали чудесни именно заради конкретно избрано време с конкретна посока и сила на светлината. А също и друг безкраен низ от кадри, които са станали добри само заради управлението на светлината - било то с подсветка или прост дифузер.
Автор: mihalo
Дата: 30-06-16 02:40
"... никъде не съм споменал "златен час", `щото мразя ги леко тия букварни тарикатлъци ):))... "
На всичкото отгоре си противоречиш. Уж мразиш букварите, но в същото време се опитваш да изведеш една-единствена "правилна" формул за снимане.
Тук става дума за свобода. Ограничени хора, като теб смятат, че има само един начин за вършене на нещата и много държат да го обяснят на останалите.
А творчески мислещият човек разполага с безкрайно количество начини.
|
|