Автор: e-mil
Дата: 10-02-16 23:41
Декларираното приложение не е само клипове. Човекът пита и за късометражни филми. А те могат да бъдат не само игрални - корпоративните филми също често са късометражни.
Самоуките сватбари може и да са селски, но много от тях си носят и второ, резервно тяло. Пък редовно има и видео към снимките, така че евентуалната издънка може донякъде да се компенсира. Но най-вече - дори да се издъниш 2-3 пъти, то пак ще има достатъчно клиенти, които още не са чували за теб. При снимането на клипове, обаче 2-3 издънки ще те изхвърлят от бизнеса.
Отделно, че дори и евтините сватбари снимат с DSLR, а тук говорим за компактен апарат.
При професионалното снимане на клипове и филми работиш със срокове, при това времето за договор, подготовка и предаване на готовата продукция обикновено е много по-късо от примерно сватбата през август за която са те ангажирали. И обещанието да дадеш материал засяга сериозни интереси, както и труда на повече хора. Един провален снимачен ден ще е значително по-скъп от цената RX-100.
Но защо все говоря за провал?
Ами защото при професионалното снимане на клипове и филми умните хора си осигуряват застраховка. При събитийните снимки застраховката е второ тяло, втори фотограф, видеооператор и т.н. Все нещо от събитието ще остане на запис. При клиповете втори оператор не ти върши работа. Да, има кадри или сцени, които изискват снимане с няколко камери, но през повечето време действието се гласи да се случва пред една камера. Затова застраховката там е техника, която може да пише едновременно на две места. Един път изкарваш некомпресирано видео от камерата, което се компресира на външен носител и втори път пишеш бекъп върху карта (или както беше преди - на касета).
Нали знаеш онзи виц, дето компютърните потребители се деляли на два вида - такива които архивират важна информация и такива, които вече го правят? Е, като снимаш на терен е същото.
Другото основно изискване за професионална работа е да имаш достатъчно ток - тоест резервни батерии. RX100 обаче идва само с кабелче за зареждане през USB.
Значи първо,
нямаш сменяеми обективи. От самото начало се прощаваш с избора на оптика. Каквото са ти дали - с това "работиш".
Второ,
филтри можеш да ползваш чрез някакъв адаптер, на който не се закрепват с резба или държач, а се лепят с магнит.
Трето,
за достатъчно работно време трябва да търсиш допълнително зарядно, ако изобщо Сони предлагат такова за батериите на RX100. Или да търсиш неоригинално, като се надяваш, че няма да те издъни в най-неподходящия момент.
Четвърто,
закрепването на следящ фокус ще е доста трудно на тази тясна гривна долепена до тялото. А може би и невъзможно - аз поне не съм виждал такива модели. Вариант ще е само да се пригоди нещо саморъчно, като онези пластмасови дръжки за развиване на капачки. Но пак ще е много неудобно за ползване.
Пето,
отгоре на апарата не можеш барем една репортажна лампа да курдисаш за по-евтините продукции. Освен, ако не я залепиш, за да си остане там завинаги.
Шесто,
входът за външен микрофон наистина на пръв поглед не е голям проблем. Винаги може да си наемеш звукар за хубав запис. Но пак трябва да имаме предвид евтините продукции където това ще ти натовари бюджета. Затова хич не е лошо да разполагаш с такъв вход. Което обаче изисква и изход за слушалки за да можеш да правиш поне някакъв мониторинг на сигнала. Не видях апаратът да има такъв.
Седмо,
доколкото съм запознат от ревюта RX100 Mk1 не може да изкарва некомпресирано видео (или поне никой не го споменава). Записът в апарата не е нещо особено - най-много 28 мегабита. Липсата на хубав външен запис много ограничава възможностите за постпродукция. Доколкото бегло съм запознат такава възможност има в RX100 III и IV, но пак не разбрах дали могат да пишат едновременно и бекъп.
Осмо,
ако нямаш изход в реално време не можеш да си следиш кадъра през външен монитор, а само през апарата. Който обаче няма визьор, а само дисплей. При фотографията можеш да залягаш по корем за да щракнеш няколко снимки от ниското. При видеото е значително по-трудно, а често и невъзможно. Пробвай да легнеш на земята и да движиш камерата! Дори и да е на слайдер. Но ако и режисьорът легне до теб, трябва да внимавате да не се блъскате много. Знам, че тук повечето професионалисти са едновременно и оператор, и осветител, и режисьор, и сценарист, и мениджър локации, и директор на продукция, че и продуценти, но в реалния свят това невинаги работи. Значи хем при слънчево време трудно ще виждаш, хем не можеш да ползваш някои ракурси, хем апаратчето ще харчи доста ток - оттам пак опираме до батериите.
Наистина не съм запознат добре с апарата, но и само тези 8 точки са достатъчни. Професионалното снимане не се изчерпва само с качеството на картинката записана върху СД картата, щото клипът/филмът не е само битрейт, ами и съдържание. Остави ги ония с телефоните дето печелят награди! Това са еднократни забавления пък и много от тези филми са реклама платена от производителите. В останалото време рядко снимат с телефон.
|
|