Автор: obscureman
Дата: 15-01-16 16:41
Много се радвам, че темата се развива добре и мненията ви са обективни и аргументирани. Благодаря ви на всички!
Сега по същество... Всичко това е за мен е проучване просто (обожавам да пробвам нови похвати във фотографията), за да се учим всички на нещо ново. Споделям моята логика и ме поправете, ако греша:
За да направим един Timelapse, заснемаме множество отделни кадри и благодарение на необходимия софтуер ги "слепяме" във видео след необходимата обработка. За да направим такова видео във Full HD са ни необходими множество фотокадри, които да са с резолюция минимум на тази на Full HD (1920 x 1080), за да нямаме загуба на качество при компресия и слепването на кадри. По същата логика, за да слепим 4K видео е необходимо да имаме поредица от кадри с резолюция минимум тази на 4К (3840 × 2160) или около 8 мегапиксела. По тази логика всяко устройство, което може да снима читаво, в поредица и има сензор 8 или повече мегапиксели би могло да събере суровия ни материал за слепване. Аз съм решил да пробвам с 14 мегапикселова екшън камера. Идеята ми е да се сдобия с Template за Lightroom, който да може да слепва тези кадри и да ги екстрактва с 4K резолюция. Такъв има със сигурност, просто не мога да попадна на него или на човек, който е пробвал, за да го сподели. Той е просто един малък файл, който указва на Lightroom как да слепи кадрите, подобно на начина, по който се слепва видео 1920 x 1080 :)
ДСЛР безпроблемно се справя със задачата по заснемането, но има недостатък - определен живот на механиката т.е. в случая с Timelapse бюджетните решения са по-компактни, по-рентабилни, по-евтини, имат повече живот поради липсата на механика, стига да могат да снимат в поредица 8 или повече мегапиксели. Тъпото за мен при тях е, че за разлика от снимане с ДСЛР при екшън камерите не можеш да боравиш с бленда и фокусно разстояние, но пък за толкова пари - толкова :(
Не знам доколко логиката ми е вярна, затова поправете ме, ако греша. В подобна комуникация можем един от друг да научим много.
|
|