Автор: e-mil
Дата: 27-07-14 01:43
И Premiere, и After Effects са неинтуитивни програми. Не го хвърляйте в дълбокото, защото сам няма да се научи да плува. С 1-2 урока - също няма, без значение, че и двете програми са на същата фирма, която прави Фотошоп.
Така че не го обърквайте допълнително! Композитингът иска съвсем различен начин на мислене от този при видеомонтажа. Да не говорим пък, че постулати от сорта: "ефектите обикновенно ги аддваш чрез АА" (каквото и да означава АА) въобще не са верни.
Автор: Veronichka
Дата: 26-07-14 14:17
"premiere & a effect (да са една и съща вер. напр. CC)"
И ако не са една и съща версия какво ще стане?
Първо, за такива прости операции изобщо не е задължително да отваря премиерския проект в After Effects, нито да прави обратното.
Второ и двете програми отварят проекти правени с по-стари версии, а понякога и старата версия може да отвори проект правен с по-нова, като разбира се новите функции няма да работят. Единствено трудно е с CS6, защото е само 64-битова и доста от нещата са пренаписани - естествено проектът няма да проработи на по-стара версия. Даже в After Effects има опция да запазиш проекта като CS5.5
Трето, други програми също имат интеграция с продуктите на Adobe. Final Cut може да експортва XML, който да се импортне както в Premiere, така и в After Effects, пак с уговорката, че ще работи само базова функционалност. Обратното също е вярно - Premiere може да експортва XML за Final Cut. И Sony Vegas може да експортва премиерски проект, който да се импортне в After Effects или да се отвори в Premiere. Не е за препоръчване, но ако се налага - може.
А през EDL може от Premiere да се експортне проект за Fusion - за прости проекти има безплатни скриптове в Интернет, както и платени с повече функционалност.
... задължителнo условия: !! вид. картата ти да е една от списъка на адобе (с оторизирани такива) за premiere...
И това не е вярно.
Става дума за Mercury Playback Engine, в Premiere, която може да работи софтуерно или хардуерно. Ако процесорът и хардовете ти са достатъчно бързи, то част от задачите при редактиране могат да се свършат и софтуерно. А при хардуерна настройка ползва ресурсите на видеокартата - ако е Nvidia ползва CUDA, ако е AMD ползва OpenCL. При Adobe CS6 почти всички ефекти работят и с CUDA, и с OpenCL, а при Adobe CC, май вече няма ограничения.
И не е задължително картата ти да е сертифицирана от Adobe. Почти всяка карта средна ръка от последните 5-6 години може да работи с Mercury Playback Engine, а дори и много от евтините. В папката, където е инсталирана програмата има два конфигурационни файла:
- cuda_supported_cards.txt
- opencl_supported_cards.txt
Според това каква марка ти е картата отваряш единия и просто си я добавяш. Само преди това проверяваш точното означение на модела, според това как го вижда компютъра. В Интернет на много места е описано как се прави. В този форум - също.
|
|