Автор: tzl
Дата: 16-07-14 12:50
@philip,
Ще ти го покажа практично, за да разбереш какво се има предвид:
Имаш картинка, която е 256х256 пиксела. На нея са показани 256 нюанси на лилавото от бяло, през лилаво, до черно. Да кажем, че тя се отпечатва в 1х1 инч хартия с резолюция 256 точки на инч. При отпечатъка всичко е 1 към 1. Всяка точка от файла се изобразява върху хартията. Няма загуби.
Имаш картинка, която е 512х512 пиксела. Тя показва 256 нюанса на зеленото. Ясно е, че всеки нюанс ще се повтаря 2 пъти, за да станат общо 512 пиксела.
Тази снимка се отпечатва на хартия 2х2 инча с резолюция 256 точки на инч. Всяка точка от файла се изобразява върху хартията. Няма загуби.
Коя ще излезе по-добре?
Предполагам разбираш, че когато няма загуби, въпросът "коя ще излезе по-добре" няма отговор, защото и двете ще излязат така, както са на файловете без никаква загуба, защото всяка точка от файла ще си намери точното място на хартията.
Ако решим картинката с 256 пиксела да я отпечатаме в резолюция 16 точки на инч, това означава, че ще имаме само 16 нюанса на всеки ред от картинката 1х1 инча. Тъй като хартията е 1 инч, трябва да повторим някои от тези 16 точки (равномерно), за да запълним редовете с цветове. Това означава, че от информацията с 256 нюанса, трябва да подберем само 16 точки, защото това ни е резолюцията. За да стане сравнително добре, от файла ще бъде избрана 1-вата точка, после 17-тата, после 33-тата и т.н. Накрая на хартията ще имаш 16 нюанса и ще си загубил останалите 240, защото резолюцията е по-малка.
Когато търсиш дали нещо се отпечатва "по-добре" от друго, трябва да имаш еднакъв начален файл и само да променяш резолюцията (което променя и размера на отпечатъка върху хартията).
"По-добре" се дефинира от това дали има загуби и колко са те. Колкото повече загуби (по-ниска резолюция от оригиналната), толкова по-лош отпечатък.
Публикацията е редактирана (16-07-14 13:04)
|
|