Автор: nyamago
Дата: 10-11-13 19:04
> "...как мога да правя снимки с разфокусиран фон..."
Като приемем, че няма да е чак като с голям апарат, все пак Е ВЪЗМОЖНО.
1. Настройки - има два начина:
а. С ръчно отворена диафрагма (бленда). За целта трябва да избереш режим (mode) "Aperture Priority" или буква А. После с колелцето да завъртиш докрай за НАЙ-НИСКО число на диафрагмата. То ще е различно според дължината на обектива (при теле- положение минималната възможна диафрагма ще е по-висока, отколкото при широкоъгълно), но винаги търсиш най-МАЛКОТО число, т.е. най-отворено. В този режим камерата автоматично наглася скоростта и, ако трабва, чувствителността.
б. Със споменатите преди готови порграми - "сцени". Просто от "Scenes" избираш "Portrait" - и Сони-то автоматично прави същото като (а), при това ти избира и най-добър автофокусен режим за самия обект. Прави допълнително и малка цветова корекция за по-естествен цвят на кожата. Препоръчвам този метод (б).
2. Позициониране (разполагане) на обекта, фона и гледната точка - много важно!
Добро разфокусиране на фона става, като фонът е колкото може по-далече зад обекта, а камерата - колкото може по-близо до него. Важни са ОТНОСИТЕЛНИТЕ разстояния, т. е разликата а не толкова отделните метри.
Примерно - ако обективът ни е на 50см от обекта, достатъчно е фонът да е на 2-3 метра, за да се размаже. Ако обаче сме на 2-3 метра от обекта, фонът трябва да е поне 10м зад него или по възможност - на хорзонта ("в безкрайност").
3. Фокусно разстояние: колкото по-дълго, толкова по-плитък фокус (размазан фон). Нищо, че диафрагмата става малко по-голяма - при дългото фокусно разстояние тя е пак най-отворена и размазва.
(3) е в малко противоречие с (2), защото ако търсим да сме по-близо до обекта според (2), с дългия фокус според (3) може да отрежем части и да не хванем целия обект в кадъра. Тогава правим компромис: или се дръпваме малко назад, или леко разширяваме ъгъла (скъсяваме зума). Понеже разстоянието до фона остава непроменено, лекото скъсяване на зума работи по-добре (за размазан фон), отколкото отдръпването назад.
- - -
В реални условия най-често нямаш много избор къде да разположиш обекта или къде да застанеш с камерата. Ако не можеш да се приближиш, може да търсиш такава гледна точка, от която обектът се оказва на по-даечен фон. (най-ясният пример е в дълго помещение като коридор: перпендикулярно към стената обектът е близо до фона и двете са на фокус. Ако обаче се преместим да гледаме успоредно на стената, фонът зад обекта е дъното на коридора - далече и размазан).
- - -
С две думи: слагай на "Scene -> Potrait", отивай възможно най-близо до обекта и зум-вай да изпълни целия кадър. Сони прави останалото -
На слука!
|
|