Автор: krist
Дата: 10-10-12 15:17
И аз снимам от статив винаги, когато мога, но има ситуации, в които нямаш време да разпъваш статив, не е у теб, или е трудно да го позиционираш, или трябва твърде много да пробваш различни кадрирания, по което време може и да изпуснеш правилния момент, та понякога се налага да снимаш и от ръка и тогава според мен за пейзаж стабилизация е по-добре от светлосила, тъй като ти позволява да снимаш на по-затворено за по-голяма дълбочина на рязкостта. 16-85 би ми свършил екстра работа по отношение на това, че хем няма да се наложи да купувам 4 нови филтъра, по-големи от досегашните ми, хем от продажбата на 18-70 ще спестя още и мога да си купя още едно стъкло, например Самянг 8 фиш с тия пари, или читав карбонов статив, или други неща, от които имам нужда, без да добавям при това нова тежест в чантата. Дългото стъкло наскоро го ъпгрейднах до Тамрон 70-300, стабилизирания и адски му се кефя, та в тая посока не ми трябва повече (засега).. Но, според мен 2% кривене си е много, та продължавам да гледам широките варианти. Никор 10-24 ми е на горния край на бюджета в момента, но пък изглежда доста добре коригиран в дългия край, където ме интересува повече, а и филтрите му са 77 мм - нещо, което се оказва предимство не само като цена, а и като намираемост - точно преди малко разбрах, че нито Хоя нито Б+В имат 9 или 10 стоповите им неутрални филтри на 82 мм., което вече сериозно ме кара да се откажа от Сигма 10-20 и Сигма 12-24 (новите версии, щото старите вече май ги няма), още повече, че на втората Сигма пък филтрите се монтират само с капачката и има винетиране, а и не са предпазени от сенника. (За протокола - филтрите Хелиопан имат 10-стопов на 82 мм, но в у нас май ги няма, което е пак неудобство). Остана една Токина 12-24 II, но там пък пишеше "monstrous CAs" и проблеми с насрещно осветление. Баси и чуденката - скоро не съм се чудил толкова за покупка!..
|
|