Автор: benchy
Дата: 23-03-12 21:15
Накрая ще остане само един... :)
Този, който първи пусне цифрова, "телеметрична" (или наподобяваща такава) камера със семпъл дизайн, с високо качество на изображението и на цена под 1000 евро, долара, лева, лири и т.н. Към момента при всичките си кусури и недостатъци най-близо до тази концепция са... Сигма. Да малката и скапана Сигма, върви в правилната посока. Бавно, но славно. Вярно - има си много кусури, вярно - АФ й е бавен (да, ама АФ е модерна глезотия и неговата стихия са ДСЛР), вярно - бавна е като цяло, вярно - LCD дисплея й е демоде, вярно - няма я на високо ISO... но основните неща, които са нейбходими за творческа, любителска фотография тя ги има и дори в повече. Точният, бърз АФ е за професионалните камери, за ДСЛР, големите, тежки зуум обективи пак са за там. Там където е необходима бързина, висока скорост при динамична промяна в обстановката, често прекадриране и висока производителност и качество на крайния продукт, който трябва да носи приходи на собственика си и печалба от тази скъпа инвестиция. Нормално е някой да инвестира 5-10 или дори 20 хиляди лева в техника, тела сменяеми обективи, осветление и пр. Тези пари се очаква да носят пари. С тези пари си купуваме "работни коне"... Но какви пари могат да носят камери от рода на Фуджи Х100, Х-Про1, системите на Оли-Пен, Сони-Некс, Никон-1 и сега този Канон? Това са камери за удоволствие, за развлечение... Това са камери за ценители и любители. Но, това също така са камери за хора с дълбоки джобове. Никой нормален профи няма да си захвърли ДСЛР-а за да снима с Некс или с Х-Про1. Те не могат да конкурират профи-телата от към качество и производителност. Все повече започват да се доближават до тях по един много чувствителен показател - ЦЕНАТА. Кой нормален човек ще прежали 2-3-4 хиляди лева за втора система, от която пак повтарям - НЯМА ДА ВАДИ ПАРИ? Колцина са тези ентусиасти? Колкото и да са те са ограничено число, а системите стават все повече и повече. Пазарът се насища все повече и повече с техника (и електронен боклук), с все по-нови, по-бързи и по-големи сензори, с все повече мегапиксели, с все по-бърз АФ, с все по-нови обективи и т.н. А къде отива старата техника? Къде остава фотографията? Къде остава удоволствието от нея...? Не остават ли те на заден план, там някъде под рафта на поредния нов магазин за фото-техника. Извинявам се за дългия постинг. Извинявам се и на автора на тази тема! Може би въпросите, които задавам трябваше да ги задам в отделна тема, но тази надпревара започва вече да ме плаши. Нормалната пазарна конкуренция неминуемо води до намаление на цените, а това което наблюдавам от няколко години е точно обратното. Очаквам фалити и нови сливания на компании в бранша... и то в най-скоро време.
Накрая ще остане само един! Не знам дали ще е Сигма, но дано да е някой, който ще възприема фототехниката си, продукта си, повече като ИНСТРУМЕНТ за творчество, за хоби и развлечение и по-малко като за финансов инструмент за изпразване джобовете на своите клиенти...
|
|