Автор: Lalinda
Дата: 02-01-10 19:01
Моят мереше съвършено правилно в продължение на 17 години.
През това време снимах най-вече диапозитиви, и навярно, ако сте в течение, знаете, че няма как да коригирате диапозитивен кадър...
Правила съм до 40 добре експонирани кадри от 40 възможни (тези ленти са доста дълги, особено ако ги зареждате на тъмно).
Филмите струват 5 лв. в магазините на Кодак. Има места, на които ги дават и по 3 лв., без да им е изтекъл срокът.
Проблемите, разбира се, идват след заснемането на филма, от НЕДОБРОСЪВЕТСТНИ КОПИСТИ.
Причината да се откажа от моя Зенит, бе горещото лято на 2003 г., в което максималната скорост на затвора ми се оказа недостатъчна. От Канона и Никона, към които преминах след това, също лентови, изобщо не съм доволна. Ама изобщо. Налага ми се да коригирам перспективата почти на всеки кадър, а тъй като снимам архитектурни детайли, кошмарът е пълен.
Възможно е да се върна към Зенита. Снимала съм, общо взето, по шейсетина филма на година. Не е нещо, с което можеш да шашнеш редовия цифров щракач, който изщраква това количество по т. нар. си стрийтове с приятели, понеже нищо не му струвало.
Знай, че за ти хареса това, което правиш, то трябва наистина да струва нещо, а не да не струва нищо, и в буквалния, и в преносния смисъл.
Със Зенита поне ще се научиш да кадрираш и да мислиш, както са ти казали по-горе, струва ли си или изобщо не си струва да правиш някой кадър!
Успех!
Сравнявала съм резултатите от тези филми с такива от значително по-скъпи и резултатът, в цветово отношение, не е бил в полза на по-скъпите филми...
В крайна сметка, този филм е професионален, колкото и евтин да е - препоръчаха ми го, преди години, кописти.
|
|