Автор: thomas
Дата: 23-10-09 02:55
В продължение на милия увод от страна на сервиз ЛАС, в който от там ми казаха да им донеса апарата, за да ми сменят безплатно матрицата, когато апаратът пристигна вече при тях, ми казаха "А сега дайте 24 лева за безплатната смяна". Разбира се, аз не разбирам така безплатната смяна, затова попитах защо трябва да ги дам. Отговорът беше "Ами за диагностика, разглобяване и сглобяване. Самата смяна на матрицата ще е безплатна". Честно казано, аз не се сещам за начин да се смени матрицата без отваряне и затваряне на апарата, а пък диагностиката се прави за 3 секунди: ON, Shoot, Play.
Естествено, грабнах си апарата и си отидох. После се обадих на 1-800-SONY и се оплаках. След 5 дена размисъл, днес най-после ми се обадиха. Потвърдиха, че в сервиза не трябвало да правят така, както са направили, защото при безплатната смяна Сони им плаща и матрицата, и нейната смяна. И поне според управителя на сервиза, с който били говорили за случая, неговите служители не били имали това предвид. 24-те лева се взимали само в началото, а ако диагностиката установяла, че повредата подлежи на безплатен ремонт, щели да ми ги върнат.
Това си беше обикновено измъкване от евентуална санкция, защото си спомням колко души се консултираха, преди да ми обяснят, че няма как да ми сменят матрицата напълно безплатно. И никой от тях не ми каза "ама после ще ви върнем парите". Напротив, казваха ми само "няма начин да ви я сменим НАПЪЛНО безплатно".
В крайна сметка от телефона на потребителя на Сони ми препоръчаха други 2 сервиза, за да не се налага да ходя пак в ЛАС, въпреки че ако съм бил отидел там отново, наистина безплатната смяна ми била напълно гарантирана. И ако случайно някой ми я отказва отново, да се обадя и да се оплача пак.
Защо ли всъщност ме посъветваха да не ходя там? Ами предполагам, че защото след като съм онзи гадняр, който ги издаде пред Сони за опитите за прецакване на потребителя (струва ми се, че трябва да се радват, че ги издадох на Сони, а не да им дам 24-те лева и след това да ги натопя директно на Комисията за защита на потребителите), може би апаратът ми ще се радва на "специално" отношение и ще получи някоя и друга сочна и мазна прашинка върху матрицата (например). Понеже сме в България, напълно ги разбирам. Ех, кога ли всъщност ще ги стигнем...
Та моят съвет е следният: избягвайте прехваления ЛАС, защото там са инструктирани да прецакват потребителите, разчитайки на това, че потребителят ще се примири с всичко, което му кажат достатъчно настойчиво.
Публикацията е редактирана (23-10-09 02:57)
|
|