Автор: e-mil
Дата: 12-10-09 08:05
"Не мислех че е възможно с ролинг шътър и без 24фпс."
Много отдавна е възможно без 24 фпс. Всъщност NTSC стандартът изисква 29.97, а за PAL се снима на 25. Съответно документалните филми предназначени за телевизия се снимат с видеокамери. Вече е твърде скъпо, а и неудобно да се ползва кинотехника.
А ролингшътъра, не е като на GSM, че да има значение при бавни движения.
5Д2 не става за сериозно видео по други причини и те си личат във филма.
Не можеш да направиш плавно варио, както с видеокамера.
Не можеш да осигуриш стабилен кадър, държейки апарата пред себе си. Не и толкова стабилен, колкото оператор подпрял камера на рамото си.
Не можеш да ползваш нормално стедикам - трябва да завинтиш апарата за тялото, а това го тегли напред. Макар че, предполагам че това не е сериозен проблем - сигурно ще натаманят някакви противотежести.
Задължителното ползването на LiveView в много ярка и много тъмна среда е неудобство. Колкото и да регулираш яркостта на дисплея, не е като да гледаш във визьор. Особено ако снимаш по тъмно война или диви животни - телевизорчето ти светка в лицето, вместо да си незабележим.
Вграденият микрофон поема дори и леките звуци от корпуса, за разлика от този на видеокамера. А не винаги можеш да тръгнеш с бамбук.
Така че, не разбирам тези изхвърляния: вижте колко е велик, ползват го в истинска телевизия. На истинска телевизия, можеш да продадеш и док. филм заснет със сапунерка. Стига картинката да не е съвсем грозна и филмът да казва нещо съществено или да показва редки кадри.
5Д има други предимства и те не противоречат на киното. Вече ще става нормално фоторепортери да опитват документали филми - след като имат средството и се намират на мястото. Нормално е телевизиите да поръчват видео на фоторепортери, вместо да пращат отделен екип за целта. Стига фотографът да има усет за движението в кадъра.
Същевременно апаратът е сравнително малък. Не е като да размяташ големия токмак пред чувствителна публика.
Нормално е режисьори и продуценти да пробват как е хавата. Особено продуценти: появило се е нещо евтино с прилична картинка - естествено ще пробват. Нормално е видеостудия да си купят по един - ще имат и добър фотоапарат, и резервна камера за същата цена.
Вероятно имаш грешна представа за производството на филми и музикални клипове, и си представяш непременно големи студия подготвящи огромни, тромави екипи въоръжени с тежки кинокамери. Това отдавна не е задължително за всеки клип или филм. И е безсмислено да превъзнасяш един фотоапарат, след като видеокамерите се развиват непрекъснато.
Хилядите клипове не са показател за видео качествата на 5Д, а за интереса към новото чудо. А това не е едно и също.
|
|