Автор: e-mil
Дата: 11-10-09 09:40
Бе то е ясно, че авторът сигурно вече го е редактирал, ама такива теми се появяват редовно, та нека да има малко информация.
trace74
"Не раз6рах, защо тря6ва да има повторно мачкане... резнах няколко секунди... Re-encoding няма, всичко е stream copy."
Както писах по-горе, в едно MPEG-2 видео (каквото е DVD) на определено разстояние има ключови кадри, които са записани точно както са влезли през обектива, а останалите кадри между тия ключови, движенията на обектите се разбиват според движението на обектите и се получават като интерполирани кадри. Някои от кадрите записват само разликите с предходния ключов кадър, тоест картинката се разбива на парчета и еднаквите се изключват за да имаш тази висока степен на компресия. Та тези нещастни слуги се наричат I, B или P кадри, според това каква функция изпълняват. И най-често се записват в групи по 12 кадъра, заедно с ключовите.
MPEG компресията е обяснена на много места: пиши в Гугъл: MPEG кодиране и ще ти излязат.
И сега какво се получава?
Ако резнеш отделно няколко секунди и си ги хванал от ключов кадър, разлика ще има само в последната група, която трябва да се затвори.
Но когато редактираш суров материал от филм, режеш и лепиш от няколко места, разместваш сцени и т.н. Накрая като го хвърлиш пак на MPEG, не може да стане каша от 3 различни вида кадри: всичко трябва да се преизчисли наново. Защото това е стандарт. Приемното устройство, на което ще го свириш очаква някакъв ред, който описваш в GOP. MPEG wizard може и да няма, но в нормалните видео редактори, можеш да определяш размера на групата и честотата на интерполираните кадри.
Още повече, както казва mitku ние не знаем какво ще прави с филма си. Може да си го направи на ново DVD за домашно ползване, или да иска DV формат за да го прати някъде. Но после ще му се иска да го пусне на FLV за Интернет или да си качи нещо от него в GSM-а, или в XviD за торенти... все ще има прекомпресия.
|
|