Автор: джъмбо
Дата: 22-07-09 19:02
ето да не се пише за Н ти път
При внимателен прочит на сайта на Никон се вижда следното нещо:
ВНИМАНИЕ: Моля, бъдете внимателни при сделки с търговци (онлайн или не), които ви предлагат стоки с международна гаранция, доставени (внесени) от чужбина. Тази международна гаранция не важи на територията на България и вие не можете да се възползвате от правата си на потребители съгласно ЗЗП.
http://www.europe-nikon.com/support/bg_BG/local_content/broad/582/1.html
Та значи съгласно българския закон нямаш ли касова бележка си никой и нямаш никакви права. От това следва че вносителя няма никакви задължения към такъв потребител.
Въпрос на добра воля е дали вносителя ще ти съдейства за гаранцията или не. Ако имаш гаранционна карта, издадена в чужбина, то тя не поражда каквото и да било задължение по закон за вносителя на същата марка в БГ, защото той не е страна по сделката и нищо не ти е обещавал.
Ако вносителя реши да ти съдейства (като например изпрати за негова сметка продукта до някъде) то всички срокове, посочени в ЗЗП не важат, т.е. могат да те мотаят с месеци.
Затова моят съвет е когато купувате с международна гаранция, проверете къде има сервизни центрове, които ще ви признаят гаранцията преди да купите продукта, защото е лесно да пишат по сайтовете "международна гаранция", да ни го продадат от другия край на света, пък после иди ги търси...
|
|