Автор: victory13
Дата: 10-07-13 17:11
След като Амазон 10 дни упорито не искаха да ми доставят един обектив до китната ни Родина, реших да подкрепя местния бизнес и да си поръчам закупуването и доставката на обектива на Еконт чрез техния офис в Лондон. За целта намерих отлична оферта в лондонски магазин, който доставя за ден.
Ден 1 - вторник: Малко преди обяд прекрачвам прага на офис на Еконт в квартала. Нося си лаптопа със заредена страницата на магазина с продукта, всички контакти, адрес и т.н. Дружно попълваме бланката на Еконт с всички необходими данни. Отскачам за малко до банката да изтегля необходимата сума, връщам се, внасям я, и воала... имаме поръчка, въздушна доставка! Уверяват ме, че до събота най-късно обектива ще е в ръцете ми. Все още не знам, че това са последните добри новини!
Ден 2 – сряда: Цял ден очаквам мейл контакт от офиса на Еконт в Лондон за реализация на покупката. Няма мейл...
Ден 3 – четвъртък: Към обяд решавам да посетя офиса на Еконт в квартала. Персоналът ме уверява, че проблеми няма, и да продължа да си чакам мейла от Лондон.
Ден 4 – петък: До 14ч никакъв резултат, решавам да се консултирам с обявения национален номер на Еконт. Обяснявам накратко ситуацията, давам номера на поръчката, за да разбера, че по незнайни причини тя си стои със статус „неизпълнена“!?! „Но ще се свържем с офиса в Лондон, и ще ви отговорим“. След 20-на минути ме уведомяват, че станала необяснима грешка в системата, и нещата са се задвижили!??? След още малко ми звънят от офиса в квартала, за да ме питат дали все още потвърждавам поръчката ???? Въздържам се доколкото мога, и отговарям, да. Уверяват ме, че най-късно до петък, следващия, ще си получа обектива... тук си глътнах граматиката... но решавам, че надали може да бъде по-лошо... Малко след 16ч получавам така жадувания мейл с потвъждение на плащането от магазина, извършено 10-на минути преди това. Хората си пишат, че ще извършат доставката... следващия работен ден!?!
Ден 5 – събота:...
Ден 6 – неделя:...
Ден 7 – понеделник: Ден без новини от никъде.
Ден 8 – вторник: След поредния ден без новини решавам след 19 да звънна на националния номер. Тъй като е късно, осведомяват ме че в Лондон също е късно, и че ще ми отговорят утре. Всъщност изчаках именно за да хвана последните новини за поръчката ми в самия край на работния ден там... но нещо съм пропуснал в сметките явно...
Ден 9 – сряда, днес: Малко след 9ч ми звъннаха от Еконт с информация, че пратката вероятно пътува, но ще са сигурни на обяд, когато пристига стоката. Попитах за трак /еърбил, товарителница/ номер, за да си проверч и аз къде е пратката. Оказа се, че понеже ползвали и друг доставчик в Англия, стоката нямала номер, или не имало практика да има. Попитах няма ли техен номер, след като вече явно е притях, и те я доставят. Поради английския доставчик, нямало!?!?
В 12,30ч ми звъннаха отново, че стоката е пристигнала, до 14,30 ще бъде в централния склад, и ако искам мога да я взема от там, или утре след 10 в локалния офис, от който направих поръчката... Предпочетох централния склад, и се уточнихме да се чуем отново за потвърждение на договорките, когато пратката е в централния склад. В 14 отново ми се обадиха, пратката е доставена в централния склад, и понеже всичко се разтегнало прекалено дълго във времето, ще ме таксуват като сухопътна доставка за компенсация. С което се оказа, че ще дължа 144лв. Това поради фактът, че пратката била лека, но обемна... около 1000грама, но 30/30/45см. /Тук ще вметна, че това е обичайна практика на магазините. Колкото и да е малко „нещото“, то е увито и опаковано така, че и човек да падне отгоре му, няма как да му се случи нещо. Самата кутия на обектива е 11/14/18см, общо тегло 600гр/ Не можаха да ми кажат как е образувана цената.
В 14,30 си взех стоката от централния склад, като заплатих исканата сума, която се оказа без ддс, и ако исках фактура, цената щеше да има 20% отгоре. И там не знаеха кой и как е ценообразувал. 20 минути по-късно, на път за вкъщи, получих смс, с данни за пратката, като номер /!?!?/ и дължима сума!
Току-що отворих и мейл от Еконт, с който разбрах, че пратката ми е 6,750кг!!!??? Отговорих, че има грешка от близо 6 кг! Също така доставката е 132 лв /тук ще поясня, че разликата се получава от едни 5 лири, които са доставката от магазина до офиса на Еконт в Лондон/.
Стана дълго, но е такова, за да е по-ясно. Като цяло съм абсолютно недоволен от тази „услуга“. При всички положения това е първия ми и последен случай на доставка с Еконт от Лондон! Искам да кажа също, че цената никога не ми е била определяща при доставка, а времето за изпълнението ѝ. Също така най-скъпата доставка на пратка под 2кг от Амазон ми е била 31 лири.
Тъй като ценообразуването не е приключен въпрос, ще запазя следващия пост за допълнения!
|
|