Panasonic Conference South-East Europe



Panasonic  организира прес конференция за журналисти от югоизточна Европа, за да представи новите си ключови продукти в областта на цифровата фотография, видео, 3D технологии и битова техника.
Конференцията беше проведена в Будапеща от 4-ти до 6-ти април 2011г.

Ще използвам репортажни снимки и слайдове от официалната презентация, за да придобиете по-пълна представа за това, което се случи по време на конференцията.







Различните видове продукти бяха обособени в различни зали, а журналистите бяха разделени на няколко групи.



При цифровите фотоапарати акцентът падна върху няколко основни модела.

GF2 - най-компактния представител на системата микро 4/3, е наследник на GF1, за който вече показахме изчерпателно ревю с много фотографии в пълен размер. Освен намалените размери, GF2 впечатлява с Full HD видео и сензорен дисплей, позволяващ избиране на фокусната точка само с докосване на желаното място върху дисплея.

GH2 пък е наследник на оптимизирания за видео GH1. Характеристиките на видеозаснемане са подобрени, АФ е със значително повишена скорост (само 0.1сек) като отново фокусната зона се избира само с докосване на дисплея и не на последно място - намалени са нивата на шум, динамиката е увеличена и в същото време е повишена резолюцията .





Бяха демонстрирани всички обективи, разработени за микро 4/3. Като цяло те обхващат зрителни ъгли приравнени към 14-600мм за 35мм формат, като в същото време се отличават с видимо по-компактните си размери и ниско тегло. Тъй като това е въпрос, който особено ме вълнува, обърнах внимание на организаторите, че за да бъде пълноценна системата са нужни и няколко свръх светлосилни портретни обектива с фокусни разстояния между 40 и 80мм и бленди между 1.2 и 1.4 . За да се усети предимството на този тип компактни камери са необходими обективи, които да осигурят малка дълбочина на рязко изобразяваното пространство и пластично изображение.. Аз лично смятам, че системата микро 4/3 има възможност да бъде оборудвана с голяма гама леки и качествени светлосилни обективи, тъй като късата работна отсечка е добра предпоставка за производството на такива. В момента единствено 20/1.7 влиза в тази категория, но той е по-скоро универсален, а не портретен обектив. Системата микро 4/3 може да бъде едно чудесно допълнение за всички професионалисти, репортажни и стрийт фотографи, но те едва ли ще разчитат на варио оптика с ниска светлосила. . Добре е инженерите на марката да направят справка с какви обективи са предпочитали да снимат именити фотографи като Анри Картие Бресон и Дейвид Алан Харви.





TZ серията беше представена с новия TZ20 - перфектен туристически любителски фотоапарат. Джобният размер и 16 кратното варио са чудесна комбинация за любителя, който обича да пътува и не желае да носи допълнителни чанти за техниката си. Подобно на G серията, този ултразум модел също фокусира само с докосване на дисплея. Не мога да не спомена и перфектното Full HD видео, което прави. Демонстрацията на възможностите му като видеокамера беше впечатляваща. Честно казано аз вече не виждам логика да се ползва отделна  камера за любителски цели.





FT3 беше камерата, с която аз лично смятам да се сдобия. Имам достатъчно техника за всякакви професионални или любителски нужди, но джобна ударо, водо и прахо устойчива камера никога не е излишна, поради простия факт, че може да бъде с мен, на места където няма как да взема друга камера. Карате ски, спортувате, плувате, гмуркате се или просто играете с децата в басейна - FT3 може да бъде винаги с вас, така че да направите уникални снимки и да не се притеснявате къде ще си оставите апарата или кой ще го пази. На слайда по-долу ще видите точните и характеристики и възможности. Аз използвам по-стар и по-несъвършен модел подобен фотоапарат и ще се изкуша да покажа снимки с него, за да придобиете представа за предимствата на подобен вид техника.



Нагледна демонстрация - апаратът беше хвърлен на земята, заровен в пясък и потопен във вода, след което продължи да снима успешно:







Следващите няколко снимки са с по-стар модел прахо и водо защитен модел. Публикувам ги, за да демонстрирам възможностите на подобен род камери:











При видео камерите фокусът беше съсредоточен върху 3D моделите и възможността за използване на 3D оптика.







Демонстрации на значително усъвършенстваната стабилизаиция :



При плазмените дисплеи и LCD , акцентите бяха поставени върху няколко неща:

1. Високо качество на изображението
2. Усъвършенстване на 3D технологиите
3. Възможност за свързване с други устройства и интернет

Бяха направени много демонстрации. Действително инженерите на Panasonic  са постигнали уникално качество  при 3D възпроизвеждането. Изгледахме над 30 мин откъси от "Аватар" без да почувстваме умора или замайване. Телевизорите предлагат множество опции за по-добро възприемане на картината, включително регулиране на силата на 3Д ефекта, специални виртуални рамки, спомагащи за усилване на усещането за дълбочина и други. Не случайно дисплеите имат THD сертификат.
Трябва да отбележа и съвместната работа на Panasonic  и UBISOFT за създаването на реалистични 3Д игри. Не съм геймър, но усещането при подобна игра е доста силно. Все пак мнението ми е, че децата трябва да играят повече истински футбол навън, отколкото 3Д футбол пред монтиора, независимо колко е добър и съответно родителите да инвестират във възможността децата им да тичат повече, да плуват повече и изобщо да спортуват повече в свободното си време.
Евроспорт също има съвместен проект с Panasonic и 3D директни предавания. 3D излъчването на Roland Gaross е реална част от този проект.

Ето няколко снимки от презентациите:









За всички, които искат да се запознаят по-добре с новите телевизори на Panasonic, публикувам директно слайдове от презентацията





























Официалната част на конференцията завърши с представяне на битова техника от Panasonic.
Инверторни технологии, еко, ниска консумация на енергия (А +++)  и високи технологии. Това е основното, върху което акцентира Panasonic .













Организаторите показаха нагледно как се пълни барабан на пералня с 10кг пране:)










Организаторите бяха осигурили обиколка на града с автобус амфибия.






 Безспорно това е атракция като изживяване, но от фотографска гледна точка снимането през стъклата и то по обедно време, не е твърде подходящо.

 Аз предпочетох да поснимам по улиците на Будапеща, вечер в заведенията и рано сутрин при изгрев слънце.
 Ето няколко кадъра, като финал. Надявам се скоро новите модели фотоапарати на Panasonic  да са налични за тестове в България.
































































Бони Бонев 2011