Автор: mihalo
Дата: 24-08-22 03:33
Имаше някаква фирма, която предлагаше възможността да се използват кинообективите от епохата на лентата, когато все още видеокамерите не разполагаха с големи матрици, чрез приставка. Наемът и беше скъп наисина! Но, се замислих тогава какво може да е тази приставка чак толкова. Логиката и беше очевидна - прожектираш на екран изображението от желания обектив и го снимаш с каквото имаш там...
Ама не е толкова просто. Проблемът е в екрана за прожекция. Колкото е по-зърнист, толкова му пада детайлоността. А пък, колкото е по-малко зърнист толкова повече му пада яркостта по периферията спрямо центъра. Демек яко винетиране.
Стигнах до теоретичното заключение, че сравнително едрозърнест екран трябва да трепти в различни посоки за да се избегне влиянието на зърнистостта му. Не казвам, че аз съм го измислил. Не помня какви неща тогава съм търсил и чел.
Приносът на човека от линка е, че е използвал Френелова леща за екрана и същевременно се е "изхитрил" да използва обектив проектиран да предостави изображение за доста голям формат както личи от конструкцията. Това намалява проблема с детайлността.
И, най-хубавото е, човека се е заел и го е направил по разумен начин вместо да ръси умнотии като мен.
Редакция: Според Българската "номенклатура" това, обектива си е от шрайбпроектор... натюрлих
Публикацията е редактирана (26-08-22 02:33)
|
|