Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1     всички  напред  последна
 Глобален затвор
Автор: iasen2   
Дата:   25-11-23 10:02

Глобален затвор - ще измени ли начина на снимане.
За мен това е най-голямата революция във фото техниката от 20 години насам.

Отговори на това съобщение
 Re: Глобален затвор
Автор: IShoot4Fun   
Дата:   25-11-23 10:22

Ще отпадне необходимостта да се търси HSS при снимане на висока скорост. При снимане на самолети, хеликоптери, ако искаш да "замразиш" витлата, вече няма да излизат разкривени. При снимане на видео, няма да има "желе" ефект.
Безспорно е по-добре. Хубаво е, че техниката се развива.
Дали това е основание да се мисли за задължителен ъпгрейд? За мен като обикновен любител - не.

Отговори на това съобщение
 Re: Глобален затвор
Автор: asahi   
Дата:   25-11-23 10:33

Начинът на снимане ще остане същия. Който се е справял преди ще се справя и сега. Който не - знаеш. Но възможностите са повече.

Отговори на това съобщение
 Re: Глобален затвор
Автор: VladHD   
Дата:   25-11-23 10:35

Всичкото това (без новите възножности при ползване на светкавица), го правят апаратите със stacked сензори.

Отговори на това съобщение
 Re: Глобален затвор
Автор: IShoot4Fun   
Дата:   25-11-23 11:05

Ако бях снимал този кадър с централен затвор, цялата площ на сензора щеше да получи светлина за 1/4000 от секундата едновременно. Поради спецификата на фокалния затвор, в най-долната част на сензора светлината е постъпила 1/250 секунди по-късно, отколкото в най-горната. Има значи някакво раздърпване в кадъра. Ама не е толкова голямо, че да ми прави реален проблем.
Но, както написах в първия ми пост, има и такива ситуации, в които доста си личи.[shtrak]

Отговори на това съобщение
 Re: Глобален затвор
Автор: hotsnail   
Дата:   25-11-23 14:54

Глобалния затвор има последствия на много места. АФ също ще е много по-добър от другите камери - по-бързо чете, по-бързо ще познава обекти, по-бързо и по-устойчиво ще следи.

Това със светкавиците е революция.

Опасявам се, че като видим роу файлове и ще се окаже с значително по-нисък динамичен обхват. Както беше оригиналния А9 т.е. за портрети, мода, пейзажи няма да е оптимален А9м3. Това което си мисля е, че може да отнеме поне 4-5 години още, докато го направят напълно конкурентен. Както стана в Z9, А1 със стекнатите сензори. Дори на А1, Z9 динамичния обхват още отстъпва малко на A7R5 например т.е. за пейзажи А1 с механичен затвор е по-добре от електронен и А7р5 като цяло е по-добре.

Отговори на това съобщение
 Re: Глобален затвор
Автор: Yog   
Дата:   25-11-23 18:06

Ако ползваш светкавица редовно или снимаш тичащи, скачащи и състезаващи се неща, носи значителна промяна. Ако ползваш апарата както аз го ползвам - да щракам по улиците, в ежедневието си или на някое семейно тържество, не носи нищо. Както с (почти) всеки друг технически аспект - дали ти е носи нещо изцяло се определя от употребата.

Отговори на това съобщение
 Re: Глобален затвор
Автор: hotsnail   
Дата:   25-11-23 18:21

Yog тази седмица имах голямо прозрение за техниката.

Скъпите камери и обективи са по-полезни на хората с малко опит и аматьорите. Много по-смислено е за теб и мен да си купим А9м3 отколкото някой, дето снима пилци или спорт от 20 години и има прекрасна идея какво прави и иска да направи.

Това важи горе долу за всичко - коли, спортни уреди, компютри и т.н.

Професионалистите обикновено знаят какво искат и как да го постигнат, дори ако техниката леко куца. Ама тия дето по-аматьорски действат, всъщност печелят много от по-добра техника.

Отговори на това съобщение
 Re: Глобален затвор
Автор: Julius   
Дата:   25-11-23 19:58

Моята класация на възможните комбинации:
= = =
1. Професионалист + висок клас техника
2. Професионалист + среден клас техника
3. Любител + висок клас техника
4. Професионалист + нисък клас техника ~ Любител + среден клас техника
5.
6. Любител + нисък клас техника

Отговори на това съобщение
 Re: Глобален затвор
Автор: VladHD   
Дата:   26-11-23 08:32

Аз виждам така нещата - професионалистите са на 1,2 и 3то място, според техниката. Любителите са на 4то, независимо от техниката

Отговори на това съобщение
 Re: Глобален затвор
Автор: ddantgwyn   
Дата:   26-11-23 10:15

Всъщност, това не e класация, а класификация.

И не виждам смисъл от нея (imho).

Отговори на това съобщение
 Re: Глобален затвор
Автор: IShoot4Fun   
Дата:   26-11-23 10:59

Вече няма да се случват неща като на това видео. Вижте на 4:45.[smile]


Отговори на това съобщение
 Re: Глобален затвор
Автор: mitpis   
Дата:   26-11-23 12:26

Относно това за професионалистите и любителите границите са много размити-има хора с претенции за професионалисти, имат регистрации като такива, работят като такива, снимат свадби, кръщенета и подобни и снимат като любители, както и има много любители с познания и умения като на професионалисти, които участват в изложби и печатни издания. И за едните и другите хубавата техника си е супер, винаги по-добрия индструмент дава по-добър резултат.
Този затвор явно електронен с какво се отличава от другите електронни затвори?

Отговори на това съобщение
 Re: Глобален затвор
Автор: hotsnail   
Дата:   26-11-23 12:57

mitpis сканира целия сензор на едновременно.

Старите електронни и механични затвори сканират сензора ред по ред. Представи си как предното механичното перде минава пред този значителн по размер сензор за 1/250-та от секундата за повечето камери и го разкрива. За да имаш ексозиция под 1/250 задното перде започва да закрива сензора, преди преднтоо да е стигнало края. Между двете пердета на виско скорости се получава една осветена ивица.

Това води до изкривяванията за които говори IShoot4Fun.

Други неприятни неща със старите камери са -

1. на високи скорости трябват специални HSS светквици, които правят мноо пулсове последователно и имат малка мощност
2. даден тип осветления правят проблеми с експозицията. Камерите сегаимат електроника, която засича мигането на лампите и гласи експозицията да не се влияе много, но това забавя затвора осезаемо.
3. Повечето камери имат и механични затвори за да избегнат проблемите на електорнните. Това оскъпява, усложнява, тежи....
4. Чат пат има дефектни затвори, дето не живеят дълго или пръскат масло и т.н..

При новия модел сканирането е на целия сензор в един момент. Максималната скорост е 1/80000 и дори на тази скорост можеш да ползваш прост светкавица без HSS. Няма изкривявания. Няма механика дето да кръска масло по сензора. За спортни мероприятия няма изкривявания. Няма странни неща в кадъра заради лед осветления.

Отговори на това съобщение
 Re: Глобален затвор
Автор: asahi   
Дата:   26-11-23 17:14

При 12.5 us експонация може да се окаже, че LED осветлението в този момент почива.

Отговори на това съобщение
 Re: Глобален затвор
Автор: hotsnail   
Дата:   26-11-23 20:30

asahi така е, ама нищо не ти пречи да снимаш на произволна друга скорост. Бая силни ще са тия ледо-ве да изискват 1/80000. Отделно камерите вече знаят как да следят лампите - което бави снимането, но пък гарантират предсказуема експозиция.

То за това е задапарантото на повечето камери.

Отговори на това съобщение
 Re: Глобален затвор
Автор: Kalimas   
Дата:   27-11-23 09:11

hotsnail, защо смяташ, че динамичния няма да е достатъчен? Примерно канонските синема камери, дето са с такъв сензор са с 14-15стопа обхват. Технологията не е нова, просто сега я пускат към фотографията.

Отговори на това съобщение
 Re: Глобален затвор
Автор: hotsnail   
Дата:   27-11-23 11:14

Ami А9 беше с по-малко динамичен обхват от да кажем А7р3

Sony ILCE-7RM3 11.65
Sony ILCE-9 10.47

14 стопа в друга вселена може би. Най-високото е

Phase One IQ4 150MP 13.33

може да не съм прав. Ще го видим тоя А9м3 на пролет май. За сега май е само предварителна поръчка?

Предполагам че ще е супер за всичко различно от пейзаж. Така де ако това беше моята камера, щях да съм я поръчал вече сигурно. На пейзажи ще искаш и повече пиксели, както е А1 например.


ПП Канон-а R5 (виж и при него колко е голяма разликата с електронен затвор), Лайка М11 и Сони А7Р5 са доста хубави от фул фреймите. Д850 е най-добрия Никон. В общи линии последните 10-тина години прогреса е от 11.6 до 11.8 стопа....



Публикацията е редактирана (27-11-23 12:02)

Отговори на това съобщение
 Re: Глобален затвор
Автор: Mogila   
Дата:   27-11-23 12:38

Повечето светкавици, които имам са с HSS без да съм ги избирал специално за това.

За спорт ще е супер камерата. Но наистина се очаква сензорът да не е с много добър динамичен обхват и ниво на шум.
Хубавото е, че има избор за всеки според приоритетите му.

Отговори на това съобщение
 Re: Глобален затвор
Автор: Kalimas   
Дата:   27-11-23 13:02

hotsnail
>14 стопа в друга вселена може би

Е аз говоря за вселената с рекламираните 15 стопа на канон видео камерите от висок клас - примерно C700. За сони видеотата не съм срещал нищо.

Сега въпроса е какво, как, колко и кога ще отпускаат към фотографията.
Според мен технологията и сензорите ги имат, но тая видео камера на канон от 2018/19г. май беше към 20-30 000$ бeз обективи и т.н.

Отговори на това съобщение
 Re: Глобален затвор
Автор: keri-di   
Дата:   27-11-23 14:52

С развитието на технологиите,всеки продукт се свежда до минимално удобни размери!Глобалният затвор е факт-остава да дочакаме да видим новото разпределение на форматите на сензорите.
Няма да се учудя,ако едноинчовият сензор заеме мястото на"фулфрейм"-а защо не и някой по-малък по размер?
Колко ще ни се наложи да чакаме,това ще решат корпорациите,и маркетолозите?Но,когато дойде време за промени,на тези няма да им пука,кой в какво и колко е инвестирал,и колко ще загуби-ако реши да се преобурудва?

https://image-sensors-world.blogspot.com/2022/01/interview-with-sony-starvis-2-designers.html


https://image-sensors-world.blogspot.com/2021/12/sony-splits-pixel-transistors-between-2.html


https://image-sensors-world.blogspot.com/2020/12/on-semi-presents-its-hdr-sensors.html


https://image-sensors-world.blogspot.com/2022/04/gigajot-announces-worlds-highest.html




Публикацията е редактирана (27-11-23 15:51)

Отговори на това съобщение
 Re: Глобален затвор
Автор: hotsnail   
Дата:   27-11-23 16:26

keri-di то с всяко качване на спецификациите старите обективи стават малко по-малко подходящи.

Не виждам как ще намалеят сензорите. Даже гледам че растат и стават по-големи. Вече за над 40-50МП ни продават среден формат.

Не телефоните няма да избутат големите сензори за професионално ползване т.е. сватби, реклами, клипове, филми...

За обективите виж например сони 135/1.8 с отверка, дето има супер картинка на 24МП, като го ползвах на 42МП и имаше аберации вече дразнещи. АФ на новите не е с отверка. Старите обективи не могат да работят с повече от 10 кадъра в секунда добре т.е. супер АФ и 20-30-120 к/с работят само с нови обективи напълно функционално. Демек топ обектива от преди 14 години сега е около средно ниво и не е атрактивен.

Реално дори 5-6 годишни обективи, дето бяха върха 2018-2019 сега изглеждат малко евтинджос и хората заглеждат нови... особено при Сони и Тамрон разликите са доста видими от ранните обективи за безогледални и последните. Фуджи първите им обективи също са зле от към задвижване че и картинка при сравнение с най-последните им модели. Канон и Никон дойдоха по-късно и за сега нямат толкова ясно изразени поколения при оптиката.

Kalimas написа:

> hotsnail
> >14 стопа в друга вселена може би
>
> Е аз говоря за вселената с
> рекламираните 15 стопа на канон
> видео камерите от висок клас -
> примерно C700. За сони видеотата не
> съм срещал нищо.

Реклама и реалност не винаги са едно и също. Те Сони и Канон някак са ги измерили по системата на Нагоденко и Нагласьов......

Във фотото ни залъгват с 14 бита... дето никъде ги нема... теста на photons to photos е снимане на един и същ обект на едно и също исо с различни скорости от чисто черен кадър на 1/4000 до преекспониран кадър. Човека взима кадрите, смята шум туъй онуй и ти казва използваем динамичен обхват.....

>
> Сега въпроса е какво, как, колко и
> кога ще отпускаат към
> фотографията.
> Според мен технологията и
> сензорите ги имат, но тая видео
> камера на канон от 2018/19г. май беше
> към 20-30 000$ бeз обективи и т.н.

ами да професионалните видео камери и средния формат фото камери ползват 16 битови цветове. Което значи повече динамика. Дали я има тая динамика или е просто щум...

Не щат във фулфреймите да ни пуснат 16 бита в камерите. Сензорите го поддържат.....

Най-интересно е, че при Сони най-високия клас видео камери са със сензора на А9м2 само че го четат с 16 бита, а за фотото пускат само 14 битовите режими.

Вероятно при четене с 16 бита се хваща още малко детайл т.е. вместо 11.5 стопа сигурно идва на къде 12 може би дори към то 13.....ама рекламираните 15-16 стопа забрави.

ПП Логично е да чакаме нова супер видео камера от Сони, дето чете 6К с глобален затвор.



Публикацията е редактирана (27-11-23 16:33)

Отговори на това съобщение
 Re: Глобален затвор
Автор: Kalimas   
Дата:   27-11-23 17:05

hotsnail
>Реклама и реалност не винаги са едно и също
И аз за това споменах, че са рекламирани.[smile]
Иначе, за да се раздвижат нещата, ще трябват поне 4-5г., та да може първо конкуренцията на сони да извади нещо близко с някой друг плюс и после, да почнат да се менкант напред-назад с +, -, орязвания и т.н.[smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: Глобален затвор
Автор: VladHD   
Дата:   06-12-23 14:55

Малко размисли относно новия Playstation от Matt Granger

https://www.youtube.com/watch?v=bta9-8cpZf4

Отговори на това съобщение
 Re: Глобален затвор
Автор: baron_barbaron   
Дата:   17-12-23 19:13

"Малко размисли относно новия Playstation от Matt Granger

https://www.youtube.com/watch?v=bta9-8cpZf4 "

И него са го набарали феновете... Заглавието преди няколко дни беше друго [smilie5]

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »