Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1  2 ..  10 ..  20 ..  28  29     всички  напред  последна
 Re: електрически коли
Автор: petervassilev   
Дата:   05-04-20 19:49

В контекста на споменатите водородни горивни клетки, доставчиците на части и системи за автомобили и "сложните взаимовръзки" (imitev) в сектора: Bosch започват серийно производство на горивни клетки в сътрудничество с шведската компания Powercell, в която самите Bosch имат дял.

Bosch очакват към 2030 г. пазарният дял на тежкотоварните автомобили с горивни клетки да е 1/6, а 1/5 от всички електромобили да са с горивни клетки. Очакват промените в законите да доведат до увеличаване на пазарния дял специално на тежкотоварни автомобили с горивни клетки.


Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: lamerko   
Дата:   06-04-20 05:23

Стига с този водород ве... килограми от него се съхраняват под 700 бара в резервоарите!!! Предпочитам да седя на оголен литий пред тази водородна бомба...

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: kvakioh   
Дата:   06-04-20 06:52

Както сега електрическите са алтернатива на тези с природни горива, така водородните ще са алтернатива на електричките. Фен съм на тези новости при газовете, според мен имат бъдеще. При електрическите също е нужна добра концепция за рециклиране, това се питат доста индустрии в наше време, когато почват нови производства...

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: marves   
Дата:   06-04-20 07:21

Водородът към днешна дата се разделя от вода чрез електролиза.
"КПД"-то на този процес е 55-60%, а за целта отново се ползва електроенергия. В домашни условия може да си "пълниш" бутилки отново чрез... "мръсните" фотоволтаични панели, но само ако имаш излишъци от енергия (тоест, ако си проектирал тъпо системата и ако си още по-глупав, за да се занимаваш с водород вкъщи).

Има проучвания и опити за резделяне на водород директно чрез фотони с близо 100% ефективност, но на този етап процесът е като новина тип "учени измислиха хапче за удължаване на живота със 100 години". Тоест, възможно на теория и сме го приложили в грамче/мишка, остава да "измъдрим" как да постигнем същото с много по-сложна система, масов добив, масово съхранение, и колко "екологичен" ще бъде процеса, а най-вече и печалбата, защото само с лозунги не става, трябва солидна инвестиция, в случая от визионери-бизнесмени, тоест трябва ни нов Мъск, с водорнодно ориентирани амбиции.

Водородът като компактен източник на енергия за бита към момента е научна фантастика, много е опасен поради огромното налягане и са необходими изключително надеждни защитни/превантивни системи.
Аз го "прогнозирам" (евентуално ако успеят да догонят приемливо КПД извън лабораторни и теоретични изпитания) да го внедрят единствено в огромни промишлени предприятия, в отделна, отдалечена и добре защитена сграда за складиране.

Само че до тогава вероятно вече ще имаме развитие около електрическите акумулатори, защото съвременните учени/инвеститори влагат сили и средства именно в тях. Защото има по-скоро бъдеще и "профит".

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: kvakioh   
Дата:   06-04-20 07:22

Вече избухна една станция за водород в Англия. Опасно е също така, да.

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: petervassilev   
Дата:   06-04-20 15:08

Във "Властелинът на пръстените", още от времето на Втората епоха на Средната земя, Саурон използва страната Мордор за своя енергийна база заради Ородруин – Огнената планина над платото Горгорот - огромен вулкан, където Саурон използва земния огън за ковашките си дела.

Може да е фантазия, подобно на повечето цитирани "статии", но идеята на Саурон [smile] за концентриране на производството на енергия на определени места и електрическото пренасяне и съхранение от милиардите потребители в различни видове батерии, суперкондензатори и т.н. има екологични предимства - по ефективен контрол върху замърсяването само в точките на производство на енергия и предпазване от евентуални екологични катастрофи (като отвратителния петролен разлив в Мексиканския залив). Като опции, в момента може би соларните паркове, АЕЦ и бъдещите реактори за ядрен синтез са най-малкото зло, ако са добре обезопасени.

Сегашната ситуация с разпределено генериране на енергия чрез милиарди печки, комини, ДВГ (със свалени и неефективни катализатори), хиляди ТЕЦ-ове и т.н. очевидно е неустойчива и неконтролируема. В този смисъл електромобилите се вписват идеално в "схемата на Саурон" за централизиран контрол на замърсяването.



Публикацията е редактирана (06-04-20 15:22)

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: lamerko   
Дата:   06-04-20 15:22

Мда... само дето отпадъците от АЕЦ държат хиляди години и имат потенциала сериозно да отровят подпочвени води, ако контейнерите се издънят. За ядресн синтез е прекалено рано да се говори, но може би трябва да се спомене една доскоро забравена разработка от 60-те години - реактор с торий. На практика напълно безопасен и го има буквално навсякъде. Китайците успяват да се докопат до старите чертежи на американците и сега строят централа от ново поколение.

А американците... те се отказват от нещо разранотено, тествано и работещо защото... нямало стратегическо значение.

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: asahi   
Дата:   25-02-22 21:28

Докъде стигнаха със строежа китайците?

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: landstar   
Дата:   25-02-22 22:13

Бях чел преди време, че в Брюксел имало регистрирани 15 000 лобисти пред Европейската комисия. Официално. Според мене тука далаверата не самата кола. В нея чарковете с най-висока добавена стойност са чиповете. Нито пък е особено екологична. Далаверата е както с другите ВЕИ-та: продажбата на ток. Също някъде четох, че в Германия пуснали пробно някаква зарядна мрежа от колонки. Един киловатчас - 6о Евроцента, т.е. - поне двойно по-скъпо от цната за бита! Тука ще да е същата афера. Тръгнеш зареден от София за Варна примерно и на Севлиево и Шумен снасяш по 120 кинта. Е, и пътуваш 10 часа повече. Може край колонките и хотели да поникнат.

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: asahi   
Дата:   25-02-22 23:27

Инфорамацията за зарядните станции и цените е достъпна онлайн. Не е необходимо ЕЖК да ни осведомява.

Карта на зарядните станции. Ако изтеглиш някое от приложенията за смартфон ще получиш още информация. На паркинга на Кауфланд зареждаш безплатно.


Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: asahi   
Дата:   25-02-22 23:39

Лобизмът не е лошо нещо ако е по правилата. В България за лобизма и проституцията нарочно не се правят закони. В електрическия автомобил най-висока добавена стойност имат патентите и алгоритмите за управление. Тъй като производителите не произвеждат чипове тяхната добавена стойност остава на друго място. Няма пазарна причина цената на тока в колонките да се сравнява с битовия. Собственикът на колонката купува ток на борсата, а в бита сме на регулиран пазар. Това го знае всяко дете.

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: vga   
Дата:   26-02-22 10:08

Аз съм с Нисан Лийф от няколко месеца - кола на 5 години, на 24 000 км, с батерия в пълно здраве. С нея минавам 180 км, което за работните ми нужди и разходки е достатъчно. Зареждам безплатно, не плащам такси за паркиране и други, нямам подръжка. Струваше ми 20 000 лв. За тази цена вече няма коли с двг и такива параметри, камо ли последващите разходи. Отделно колко е приятно тихо, плавно и хубаво да знаеш, че поне ти не тровиш с газове. Доволен съм от развитието на нещата [smile]



Публикацията е редактирана (26-02-22 10:35)

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: GenaDP   
Дата:   26-02-22 14:06

С нея минавам 180 км, което за работните ми нужди и разходки е достатъчно.

За дълъг път друга кола ли ще си купиш? Щото с тоя пробег от 180 км. аз даже от Варна до Шумен не мога да отида и да се върна, без да клеча нейде за дозареждане...

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: asahi   
Дата:   26-02-22 14:24

В Шумен няма ли да слезеш да пикаеш, да си измиеш ръцете, да прелистиш фото-форума?

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: GenaDP   
Дата:   26-02-22 14:36

И докато се изпикая, колко енергия ще вкарам в батерията според теб? На 50kW зарядна станция ще ми трябват около 30 мин, за да понахраня колицата. Ама аз няма да хода до Шумен, за да зареждам, а за да си свърша някаква работа... Или, викаш - оставяш колата на зареждачката, хващаш едно такси и отиваш там, дето искаш, после пак с такси се връщаш при колата и накрая се прибираш вкъщи като горд притежател на ел. возило.

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: landstar   
Дата:   26-02-22 14:37

И така в шеги и закачки - 6 часа. Или пътна помощ, само те са ги измислили тия електрокари.

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: petervassilev   
Дата:   26-02-22 14:45

vga: "... че поне ти не тровиш с газове."

Знаеш ли за каква нищожна част от населението това субективно чувство има някакво значение?

Според мен над 99,99% чувстват, мислят и се оправдават предимно с количествени аргументи - пробег, цена на киловатчас, залежи на литий, електроцентрали, затоплистика, як звук от ауспуха, липса на файда ...

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: nyamago   
Дата:   26-02-22 14:56

Карайте си кой каквото предпочита - и нека 'топлото чувство' да бъде това, че именно имате (все още) избор.

Когато една от опциите стане задължителна по закон ( а другата - наказуемо с концлагер престъпление) тая тема може и да загуби актуалност [smilie8]

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: kjey   
Дата:   26-02-22 14:58

Миналата седмица с видях с приятел който беше дошъл до Варна с BMW XDrive IX50.
Чудесна колица, 112 кW батерия 105 използваеми, 523 к.с. - 260 000лева.
Обядвахме, и като тръгвахме от рестотаранта от любопиство хвърлих един поглед вътре.Според компютъра имаше ток за близо 500км, викам му ще се прибереш до София без да зареждаш.Ами да ама не, звъннах му след час, и той ми каза че е минал Шумен и има ток за 200км...
Оставам на страна всичко друго, но да трябва да спираш на Търново да зареждаш, и ако бързата зарядка е заета не ти мърдат 2 часа висене, и това за тези пари...
Що се отнася за екологичния въпрос, няма нужда пак да обяснявам че само производството и утилизацията на тази батерия като CO2 емисии се равняват на 150 000км с бензинов автомобил.
Отделно вече има сериозни проучвания за един друг проблем.Тъй като елетромобилите са много по тежки от събратята си с ДВГ, се оказва и че отделят и много повече финни прахови частици.



Публикацията е редактирана (28-02-22 20:54)

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: vga   
Дата:   26-02-22 20:51

Гена, ще си вземеш Тесла Модел 3 тогава, за 30к евро и забравяш за място, до което не можвш да стигнеш. Всеки според нуждите, аз имам кемпер с който ходя на море и почивка със семейството. Само че за останалите 49 седмици ми стига Нисана. Не че е универсален автомобил, не че е решението на проблема, но за моя начин на живот работи. Предполагам, и за други.

ПетърВасилев, знам че като идеш на село и викаш Еййй, тука се диша, егати въздуха! Понеже съм родом от София и се надявам и моя град да настигне това ниво на качество на въздуха правя това, което се иска от мен - като вече е произведено, рециклирай го, купи го на вторичния пазар и го ползвай...

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: GenaDP   
Дата:   26-02-22 21:04

ПетърВасилев, знам че като идеш на село и викаш Еййй, тука се диша, егати въздуха!

Да разбираме, че у ваше село само електрички карат? [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: asahi   
Дата:   26-02-22 22:48

Не съм уверен, че някой тук е произвеждали или утилизирал Li-Ion батерии. Честният отговор на въпрос "Знаеш ли колко...." е "никой не знае", дори и питащия. По тази причина по-добре не го задавайте поне докато нямате обективна информация. Да пояснявам ли какво е обективна?

Докато тук генерираме трафик регионалното министерство работи върху поправки на наредбата за планиране и проектиране на комуникационно-транспортните системи на урбанизираните територии. Предвижда се в новите сгради за обществено обслужване, които имат над 10 паркоместа, най-малко едно на всеки 5 да е оборудвано със зарядна точка за електромобил. А докато не си купите електромобил не задавайте нерелевантния към момента въпрос "ако... аз къде ще си включа електричката?"

От поне 15-тина години в София си задавам въпроса "къде ще паркирам" и с изключение на 2 случая (когато ме е вдигал паяка) все съм успявал да намеря правилното решение.

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: fragranse   
Дата:   26-02-22 23:34

Asahi , как за 15-тина годиини в София ,не се запита ,къде сереш всяка сутрин!



Публикацията е редактирана (27-02-22 06:17)

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: GenaDP   
Дата:   27-02-22 00:12

А докато не си купите електромобил не задавайте нерелевантния към момента въпрос "ако... аз къде ще си включа електричката?"

Нали си чувал за маймуната, дето първом мерела на задника, и чак после лапала? Даже и маймунякът е стоплил, че да почнеш да питаш "аз къде ще си включа електричката" чак след като си я купиш е признак на недалновидност... Та време е и ти да подгрееш чайника.

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: petervassilev   
Дата:   27-02-22 13:10

Като стана дума за обективни критерии, ето едно претендиращо за обективно изследване на субективни критерии при избора на автомобил: за 73% от мъжете и 80% от жените външността на автомобила е по-важна от надеждността .

Интересно е дали има обективни изследвания дали при избор на автомобил фацата е по-важен субективен критерий от това, което излиза от ауспуха. Особено за България.


Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2 ..  10 ..  20 ..  28  29     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »