Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1  2 ..  10 ..  19  20  21 ..  28  29     всички  напред  последна
 Re: електрически коли
Автор: asahi   
Дата:   11-02-20 13:16

И хладилникът ми пъшка. А това пушещото и тракащото в днешно време става само за шоу.

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: CDman   
Дата:   11-02-20 13:36

И преди нас е имало цивилизации на Земята. Някой да си спомня за тях? А за нас май няма и да има кой да се напъва да си спомня нещо. Щом и говеждото месо стана екологически враг, втасали сме я съвсем.[smilie3]

https://www.youtube.com/watch?v=kD_eGEXtheY
[smilie5]


Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: petervassilev   
Дата:   11-02-20 13:46

asahi: "И хладилникът ми пъшка."

С охкането и пъшкането се свиква, но със съскането ...

Веднъж помагах да се извади една красива змия от автомобил до морето, с първоначално най-общо обяснение на жената с автомобила "Влезе някъде отдолу".

Накрая я намерихме в средната странична колона [smile] .



Публикацията е редактирана (11-02-20 13:56)

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: Svsvet   
Дата:   12-02-20 09:14

Boni,

3. Говори се, че повечето енергия се произвежда от въглища. Това се променя изключително бързо и тея данни са много остарели. Вече соларите паднаха на 22 цента за ват !!! И в БГ има такава цена с директна доставка.
4. Скоро ще има многослойни панели с над 50%, това означава, че с покритие на покрива и капаците на една кола тя ще може да се зарежда постоянно и дори да се движи аварийно само на ток от панели.
5. Работи се по нови технологии при батериите. Скоро ще бъдат факт.

Хайде поне като говориш за манипулация, не въвеждай в такава. Статията си е много наред. Горните твои твърдения са много далеч от истината. Работата по новите батерии е зациклила, ама много сериозно. За панелите изобщо няма да коментирам. 50% ефективност може само да сънуваш. Знаеш ли колко струва един 20-ватов такъв панел и колко ценни и дефицитни минерали има в него? Относно цената, най-близката до реалността в България в момента е цена от 80-90 стотинки на ват с ДДС. Ами даже да си сложиш евтини панели, имаш ли представа колко струва електрониката за тях, за да можеш да ги ползваш за зареждане на колата и колко време изкарва един стрингов инвертор, преди да сдаде багажа? Не е като да нямам 1kW мощност пред къщата и да не съм запознат. За много работи стават панелите, обаче за зареждане на електромобил ще има да почакаш, и то доста. А пък да не говорим за инсталация върху самия покрив на колата. Може да си зареждаш телефона и евентуално таблета с него. Порови се малко повече и после приказвай. Разбирам, че на софиянци това им е болна тема и все повече ще става, ама те са си избрали да живеят там все пак.

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: Svsvet   
Дата:   12-02-20 09:25

И поне се позовавайте на официални данни:

https://www.eia.gov/todayinenergy/detail.php?id=32912


https://www.eia.gov/todayinenergy/images/2017.09.14/main.png


Вижда се, че допълнителната енергия, от която неминуемо ще се нуждае светът с развитието на страните от третия свят и разните електрически устройства от всякакъв тип ще се набавя донякъде от възобновяеми източници и това е нормално, но при ЗАПАЗВАНЕ на сегашните добиви на ток от въглища, НАРАСТВАНЕ на потреблението на петролни продукти и природен газ, както и на нови ядрени инсталации.

Я виж при японците накъде се движат нещата:
https://www.eia.gov/international/content/analysis/countries_long/Japan/images/electricity_generatio...


Не ме разбирайте погрешно, и на мен ми се иска всичко да е чисто и да не тровим природата (неслучайно правя стъпки в личното си домакинство в тази посока), обаче в глобален мащаб сме тръгнали по една плоскост, от която връщане назад засега няма. Не се задава и никаква революционна технология. Това е горчивата истина.



Публикацията е редактирана (12-02-20 10:33)

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: ATHOM   
Дата:   12-02-20 10:15

Да нарастне, да нарастне, колко да нарастне тва потребление на петролни продукти, при положение, че скоро петрола ще свърши.

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: agop4o   
Дата:   12-02-20 10:19

Кога ще стане това нещо та да знаем да се запасим[smile][smile]

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: boni   
Дата:   12-02-20 11:21

svsvet, кое е наред в статията, която е от Никита Жолквер:)
Поинтересувай се кой е той.

Кое е наред?

Че за 16 години една кола изминавала 200 000км ли? О, значи нашите автоджамбази са прави...Съвременните коли ги правят средно за 4 години. Сметките излизат съвсем други при това положение. Ама коренно различни....

Кое е наред, коато за отделянето на вредни вещества при ел колите се смята цялото им производство + производството на ток, а за колите с ДВГ се гледа само какво излиза от ауспуха. За тяхното производство с хилядите им детайли няма вредни емисии нали? За производството на горивото, преработката, транспорта , съхранението му и т.н. също само въздух се отделя нали? Питай бургазлии дали е така:)
Айде моля ти се...

Колкото до панелите - панелът се включва в системата на къщата, не се зарежда директно колата. И цените падат, да. Дадох линк по-горе, има цени 22 евро цента на ват. Китайците продават масово на 0.2-0.3$ на ват.

Относно колите с панели...
Ето пример, давах го някъде по-горе

https://www.economic.bg/bg/news/11/lightyear-one-parvata-solarna-kola.html

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: Svsvet   
Дата:   12-02-20 11:46

Ех, ти си знаеш твоето. Кой панел се включва директно в системата на къщата де, дай да си купя такъв. И стига протопипи, каквито сме виждали и преди 20 години, но нито един по улицата. Тук се говорят някакви неща как Норвегия минавала на елекромобили, ама Норвегия има ВЕЦ-ове с мощности, които не сме и сънували. За норвежеца да даде 50 хил. за кола, дето ще хвърли след 5 години, е нищо. Ами какво ще правят страни като Полша, Украйна и пр., дето нито ВЕЦ-ове имат, нито кой знае колко слънце, ама пък въглища се намират. Ние ли ще им дадем енергия, дето за нас си нямаме?
Ето един пример: „Ако всички лични коли в Словакия преминат на електрозадвижване, при среден пробег годишно от 15 000 км., средното потребление при пътуване със средна скорост от 70 км./час ще бъде 15 квт., така че потреблението на електрическа енергия ще изисква постоянно 900 мгвт. Но тъй като елмобилите ще бъдат зареждани главно вечер, ще бъде необходима дневна и нощна мощност от около 250 мгвт. Щом блокът на АЕЦ „Моховце” има мощност от 440 мвт., ще се наложи построяването на 5 нови блока, т.е. две нови АЕЦ като „Моховце”. Говорите ми за разни коли, дето щели да стоят пред офиса по цял ден. Ами да не би всички да работят в офиси. Какво ще правят тези, които са в движение по цял ден. Те да не са малък процент?
Не знам дали си давате сметка какъв процент от обработваемите площи трябва да бъде покрит с фотоволтаици, за да се запълнят дори 10% от НАСТОЯЩИТЕ ни енергийни нужди, а какво да говорим за бъдещето.

Между другото, имам два електрически велосипеда. Знаеш ли, че за да заредя батерията само на единия, ми трябва пълно слънце и два квадрата площ монокристални фотоволтаици в продължение на 4 часа! За велосипед говорим. Какви покриви на коли, какви пет лева.

Пак казвам, дано се измисли алтернатива, много ще се радвам, но такава засега НЯМА!



Публикацията е редактирана (12-02-20 11:49)

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: agop4o   
Дата:   12-02-20 11:51

Аз като гледам тоя прототип направо ще си намери място за паркиране в натоварения град.

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: ATHOM   
Дата:   12-02-20 13:01

Когато и да свърши, скоро ще е. Дали след 50 или 100 години - на свършване е.

Докато другото ще свърши след има няма 3-4-5 милиарда години, което си е горе-долу 3-4-5 милиарда години след свършването на човечеството в сегашния му вид.

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: petervassilev   
Дата:   12-02-20 15:47

“Тц, няма да стане!”

“Другаде може, но ние (българите) сме свръхспециални и тук това няма да стане”

“Не знам и не съм чел как може да стане, но еди-кой си еди-къде си казва, че това не може да стане”

“Безсмислено е, защото тук пише, че засега няма кардинално решение” …


Глобални, кардинални [smilie3] и т.н решения очевидно не може да се въведат за кратък период от време (5-10-20 … год.), но ножът е опрял до кокала с това огромно население на земята и изчерпването на фосилните горива. И в момента се прави възможното – опити да се изчисти въздухът поне в европейските градове, и затова стари и новопоявили се компании започнаха да произвеждат електромобили и хибриди с външно зареждане, с горивни клетки и т.н.

Който иска едновременно с това да реши за 10-20 г. и енергийните проблеми на Буркина Фасо, напр., нека да започне да строи там АЕЦ. Това би решило проблема на всяка страна. Съотношението на рисковете вече така се е променило, че “бомбите” от войните в регионите със свръхнаселение и залежи на нефт/газ са по-опасни от евентуалните аварии на иначе екологичните реактори за ядрено делене (и очакваните бъдещи реактори за ядрен синтез). Заради свръхнаселението по света вече се появяват толкова много подобни опасни и вредни неща (ГМО, болести, пластмасите в океаните ...), че скоро рисковете от АЕЦ ще са бял кахър.

Затова предлагам в тази тема да дискутираме и електрокарчетата, където наистина се случват много интересни неща всеки ден и в този смисъл темата е по-техническа и дори фотографска[smile], а по свързаната “глобална кардинална” [smile] енергийна тема поне в ЕС наистина настъпват бързи промени.


Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: boni   
Дата:   12-02-20 16:26

SvSvet, аз знам много добре, че не може солар да се включи директно към променливотокова мрежа:) Имах рпедвид да се включи към мрежата първо и след това тока да се ползва , защото така нещата са по-стабилни.
А новите многослойни солари и новия тип батерии въобще не са далеч в бъдещето, абсолютно съм сигурен. Така както бях сигурен и в развитието на цифровите апарати и в това, че електронните гиганти ще превземат тоя бранш. Стотици страници изписахме по темата още в клубовете на дир-а преди 20 години. Сега ако извадя някоя тема ще е забавно.
Иначе щом толкова ви радва хибридката на другаря Никита , ок, вярвайте му ...



Публикацията е редактирана (12-02-20 16:27)

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: stukloplast   
Дата:   12-02-20 18:24

" Така както бях сигурен и в развитието на цифровите апарати и в това, че електронните гиганти ще превземат тоя бранш. Стотици страници изписахме по темата още в клубовете на дир-а преди 20 години. Сега ако извадя някоя тема ще е забавно."

Бони, аз затова се чудя защо се хабиш в обяснения... Ама се чудя и защо "спрелите" не снимат още на лента, не ходят с дървено сабо, не пишат с пръчка в сандъка с пясък и т.н.

Та поздрави за ентусиазма [beer]



Публикацията е редактирана (12-02-20 18:25)

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: petervassilev   
Дата:   12-02-20 21:44

Филмовите фотоапарати поне не пушат и не тровят хората като по-старите автомобили.

Най-много да подразнят с механичното щракане някои от любителите на по-модерната техника. [smile]


Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: Svsvet   
Дата:   12-02-20 22:27

Той Илон Мъск (същият човек, който е най-върлият защитник на повсеместната електрификация и шеф на Тесла) обеща, че ще засели 1 милион души на Марс до няколко години. И това ли вярвате, че ще се случи до 10-20-30-50 години? Хора, слезте малко на земята. Едно е да направиш компютър и фотоапарат, съвсем друго е да си играеш с проблем номер едно на XXI век - енергията. Хубаво, вярвате в гениалността на човечеството, няма лошо. Аз пък се доверявам на елементарната физика (за ентропия сега няма да говорим). Разберете, че не можем да овладеем всичко, има си граници. Изкривена е логиката „вие и тогава казвахте, че еди си какво няма да стане, ама видяхте ли, то стана, значи и това ще стане“. По-горе ви посочих статистически данни за бъдещата енергийна зависимост на света, не съм ги писал аз, а хората, които по цял ден се блъскат главите с тая работа, с която ние си чешем езиците. Според вас по каква причина потреблението на петрол предстои почти да се удвои, а? Щото всички ще карат електромобили ли?

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: petervassilev   
Дата:   12-02-20 23:10

Svsvet:

"Разберете, че не можем да овладеем всичко, има си граници. "

Това всеки го разбира, но не разбирам какво общо има наблюдаваното реално навлизане на електромобилите с батерии, водородни горивни клетки и т.н. с "овладяването на всичко"? И защо всичко трябва да бъде овладяно?

И какво общо има между електрическата мобилност и рекламните изхвърляния на един популярен бизнесмен за заселването на Марс? [smile]?

А някои от нас са учили термодинамика, интересно е да чуем и за ентропията и връзката й с навлизането на електромобилите [smile] .



Публикацията е редактирана (12-02-20 23:21)

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: marves   
Дата:   12-02-20 23:57

Автор: Svsvet
Дата: 12-02-20 11:46
...
Между другото, имам два електрически велосипеда. Знаеш ли, че за да заредя батерията само на единия, ми трябва пълно слънце и два квадрата площ монокристални фотоволтаици в продължение на 4 часа! За велосипед говорим. Какви покриви на коли, какви пет лева.


Евтин 270Wp поликристален фотоволтаик е с площ ~1,62 м2 (вече има панели, които за същата площ удвояват Wp, но приемаме най-простия вариант с 270Wp)
Монтираме го в центъра на София (далеч от добра геолокация), на място, което не се засенчва през цялото слънцегреене в хубав летен ден.
Позиционирали сме го възможно най-благоприятно, в случая за софийско лятно слънцестоене ще го насочим с наклон от 36° по азимут 0° - GPS координати (не магнитен компас, защото той има отклонение няколко градуса).
Да приемем, че панела не е в разцвета на силите си и е позагубил 5% животец, имаме и 6-7% загуби заради високата температура на напечения панел, 12% загуби от инвертирането и да примем 2-3% загуба по инсталацията (ако сме спестили от дебели медни проводници).


Този фиксиран панел, в нормален софийски юнско-юлски ден ще произведе реални 1.05-1.08 kWh/ден (ако няма последващи загуби към процеса за консумация).
На който са му интересни изчисленията - същия панел в София, зимно време, ако го чистим от сняг, ще произвежда малко под 0.48 kWh/ден, при положение, че уползотворяваме зимното слънцестоене, тоест да "вдигнем малко градусите" на наклона на панела.
Няма да изпадам в детайли относно следяща, подвижна конструкция, която е лесно изпълнима за малък брой панели и ще качи производството с още +38% лятно време и до +25% зимно.


Сега... имам и аз ел.велосипеди (дори се мъча да изгоря един 36V/250W мотор, като го тормозя на 48V/1100W, но не ще).
Акумулаторите за велосипеди варират от 180Wh до 600Wh, но понеже са адски скъпи, да заложим база от 250Wh.
Зимата няма да се возим с колелото, така че приемаме пролетно-лятно-есенен ден.
Ако сме съхранили енергията от фотоволтаика в акумулатори, времето за зареждане на байк батерията ще зависи изцяло от заложения лимит на BMS контролера му. Обикновено е около 2A, което при 36V ще отнеме около три часа и половина за празно>пълно. Обаче тази енергия фотоволтаика я е произвел реално за около два часа. Тоест, спънката идва от защитите на байковия акумулатор.... абе подкарах някакви разсъждения, без да знам за къде съм, ама карай [smilie5]

Автономен автомобил със солари само по купето - невъзможно по днешни технологии. Но суап-ване на акумулатори е напълно постижимо. Рено дори бяха тръгнали по едно време с идеята да градят подобна инфраструктура - общо казано като ти привърши батерията, отбиваш се през "бензиностанцията" (тази дума ще отиде из архивите като филмово-аналоговата фотографИя) и просто заменяш акумулатор/ите за 20 секунди и продължаваш по пътя.
Това е възможен сценарии, но трябва още много да се бута технологията по съхранение на енергия, да се позгъсти малко Wh/кг съотношението и да паднат цените... единствено архаичните акумулаторите са настоящата пречка за световна бърза доминация на електрокарите.





Впрочем, през 2016 г. самолетче с общо тегло 2.4 тона, покрито с над 2700 соларни клетки, пролетя околосветско пътешествие, като през нощта е ползвало генерираната двевна енергия от слънцето (акумулатор).


https://i0.wp.com/lenews.ch/wp-content/uploads/2015/03/Solar-impulse.jpg


Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: batsali   
Дата:   13-02-20 01:04

Смърт за човешката раса!
[cool]


Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: asahi   
Дата:   13-02-20 01:07

По нашите ширини слънчевите панели не се чистят от сняг. Като видят слънце се загряват и снегът сам пада. На практика и прах не задържат, та не е необходимо и да се мият.

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: Svsvet   
Дата:   13-02-20 09:01

marves, съгласен съм в общи линии, че основният проблем си остава съхранението на енергия, и нали точно за това става дума - за транспорта е нужно огромно количество съхранена енергия. Въпреки всички научни напъни (а това е една от ТОП задачите на почти всеки университет по света), особен прогрес в батериите няма. Спрете да вярвате на разни клипчета в Ютюб и зарибяващи сайтове. Последно приказвам и няма смисъл да продължаваме да се дръгнем повече. Вие вярвате в бъдещите разработки на някаква ултра качествена батерия, която няма да е по-токсична от настоящите фосилни горива. Аз не вярвам. Може би в това се крие основата на спора. Каквото и да си говорим и колкото и да са вредни, основното количество от газове от фосилните горива се „рециклират“ от живата природа (главно растителността), а с подходящи филтри и проблемът с праховите частици, може да се каже, е решен. Не че не замърсяват, замърсяват си още от фаза добив нататък и е гадно. Ама такива сме, цапачи, и все повече такива ставаме, щото проблемът с транспорта е само една част от неизвестната „замърсяване“. И все пак можете ли да посочите растителност, която е способна да „преработи“ токсичния отпадък от една литиево-йонна батерия например?
За примера, който си дал, подобен самолет и аз бях тръгнал да си правя и никак не е трудно - това е планер, а планерът (съставен от разни леки конструкции) след излитане ползва нищожно количество енергия. Обаче тези хоби инициативи нямат нищо общо с транспортната система и зависимост на човечеството. Да задвижиш самолет с теглото на джъмбо джет със слънчева енергия, даже ако усвояваш 100% на квадрат, пак няма да ти е достатъчно. Ето, опираме до физиката на нещата.

petervassilev, става въпрос за комплексност. Конкретни проблеми може да се решат тук и там, обаче цивилизацията зависи от множество взаимосвързани фактори, подчиняващи се на определени закони. Без да изпадам в подробности, споменах по-горе един пример - за да се задоволят 10% от енергийните нужди на България чрез фотоволтаици, каква площ от територията на страната трябва да бъде покрита? Ама говорим за денонощна нужда, лете и зиме. Към уравнението прибавете логистиката на цялото мероприятие, законодателството, лобизма, финансовите и синдикалните интереси и т.н. Да, физиката има място във всичко това, защото тя определя и КПД-тата при многократното преобразуване на енергията, както и количествата ресурси, за да бъдат задоволени определени нужди.

И накрая, за да не бъда голословен, да допринеса с практична идея за чиста енергия, която лично съм изпробвал. Понеже зимата беше слънчева, от три месеца отоплявам изолирана 12 кв.м. стая (офиса, от който работя) с фотоволтаици с обща мощност 900W без никаква електроника, контролери и т.н. Панелите са вързани последователно и директно са включени към печка с реотани (конвектор) със съответстващо съпротивление спрямо панелите. От 10 часа нататък вкарват стабилно 700 вата при зимното греене. Сутрин в стаята е 16 градуса, в 12.30 часа е 26 градуса при 0 градуса външна температура. След 13.00 часа за около час се налага да отварям вратата, защото става много горещо. След март месец кабелите се прехвърлят на 80-литров бойлер (със 120 ще е още по-добре) и се връзват към единия му реотан (2кВ), а другият (1кВ) остава свързан към мрежата. Мощността е изчислена точно, за да не може никога водата в бойлера да заври, но в същото време да се стопля достатъчно за къпане за около 4-5 часа в летен ден. Слънчевите панели ми дойдоха на цена около лев за ват (ама два от тях са най-висок клас - Sanyo Panasonic), от залежала стока на дистрибутор, чисто нови. И така, получава се бонус към централното отопление зимата, топла вода лятото без никакви помпи, тръби, етиленигликоли, с гаранция за оптимална работа на панелите 25 години. Не съм го измислил аз, много хора по света го правят. Просто споделям за по-инициативните, а цените на панелите си падат.

А за електромобилите, да сме живи и здрави и ще видим...



Публикацията е редактирана (13-02-20 09:05)

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: dilomski   
Дата:   13-02-20 09:14

Стария ми автомобил е Тойота 1991-ва година и е доста по-здрава от новите пластмасови боклуци, които са направени да се развалят в момента, който изтече гаранцията. А пък "новите" дизелчета, които пушат като влака, на който са правили абордаж сиуксите навремето в Дивия запад, за тях нямам коментар. То се вижда и с просто око колко са екологични. И евро 10 да им сложат, все тая.

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: asahi   
Дата:   13-02-20 10:03

"Автор: Svsvet
Дата: 13-02-20 09:01
...
Сутрин в стаята е 16 градуса, в 12.30 часа е 26 градуса при 0 градуса външна температура. След 13.00 часа за около час се налага да отварям вратата, защото става много горещо. След март месец кабелите се прехвърлят на 80-литров бойлер..."

Toва е пример за разхищение на ресурси. Отопляването на стаята ще е много по-ефективно с директна слънчева светлина от прозореца. Твоят вариант е оправдан ако отопляваш избено помещение.
Загряването на вода с вакуумни тръбни колектори на покрива е поне 3 пъти по-ефективно от варианта панел-ток-ел.бойлер.

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: Svsvet   
Дата:   13-02-20 10:27

asahi , ако за теб вакуумните тръби са оптимален вариант, за мен не са, ама да се обвиняваме в разхищение на ресурси е малко прекалено. Избор има.



Публикацията е редактирана (13-02-20 10:29)

Отговори на това съобщение
 Re: електрически коли
Автор: asahi   
Дата:   13-02-20 10:47

Не съм обявявал нещо за оптимален вариант. Сравнявам КПД, което е известно.
Оптималният вариант е в селски имот да инсталираш 30kW фотоволтаици, които работя за местното ЕРП, а ти в града да си консумираш електроенергия колкото и когато ти трябва. Така енергосистемата става твой евтин и достъпен акумулатор. Дори може на печалба да излезеш след десетина години.

Бритиш Петролиум обеща въглеродна неутралност до 2050 г. Преди 5 години това заглавие би звучало абсурдно.


Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2 ..  10 ..  19  20  21 ..  28  29     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »