Автор: Стефан
Дата: 12-01-18 15:13
Горе долу това е бъдещето както го пишат stef7 и Zentex, поне ако оставят бранша да се развива и не го задушат с параноични правила. Само това с принудителното приземяване трябва да се внимава и да се прилага само ако наистина има нужда, в краен случай и след изрично предупреждение. Щото оня ден на 9-ти привечер когато летях за последно преди забраната за европредседателството в Борисовата градина, освен другото реших да изпробвам какво ще е поведението при опит за навлизане в забранената зона над (и около) Националния стадион и бях изненадан от неадекватния и потенциално опасен алгоритъм Едно е да го четеш по форумите, друго е да го изпробваш на практика и да си наистина подготвен да реагираш и да не се вкарваш в излишни филми ако трябва да летиш близо до такава зона.
Първо да кажа, че до късната есен не бях засичал такава зона, а трябва да я е имало - или е била само над самия стадион или просто я е нямало все още Някъде през есента започнах да получавам предупреждение за близост на такава зона при вдигане над езерото с лилиите, но така и не бях поглеждал нататък на картата има ли нещо означено. Сега като погледнах я видях в червено около стадиона покриваща нагоре и детската площадка (онази централната със слончето-пързалка и костенурката от едно време), което е случайно добро съвпадение, щото на стадиона я има нещо, я не, а на детската площадка е пълно с деца в почивните дни. Та какво стана на практика: тръгнах от езерото с лилиите надолу и малко след него получих стандартното предупреждение за No Fly зона. Дотук добре Продължих към червената зона, като очаквах че като я достигна дрона ще спре на място и ще получа някакво друго предупреждение. Може би информацията ми е стара, още една причина да се изпробва на практика, но в действителност нямаше никакви предупреждения повече (първа потенциално опасна недомислица, човек ако не внимава може така и да не разбере че е до такава зона), а дрона не спря, а започна да се приплъзва по границата на зоната, все едно по тази съставка на вектора му на насочване, която се явява допирателна на границата. Много интересно и втора потенциална опасност, щото така приплъзвайки се, се приближи до Цариградско шосе. И докато се занимавах с това интересно поведение изведнъж осъзнах че съм много по-ниско от колкото очаквах, и че докато съм се плъзгал настрани съм започнал и снижаване! Явно се е инициирало принудително приземяване и пак без никакво предупреждение, ни звук, ни вопъл, ни стон, ни текстово съобщение! Докато се усетя от близо 100-тина метра се озовах под 30! Още малко оставаше да се приземя в короната на някое дърво и това може би щеше да е по-малкото зло, щото така както се плъзгах по границите на зоната ако малко се бях заблеял лесно можеше да се озова над Цариградско шосе. А нали се сещате до какво можеше да доведе едно принудително кацане насред булеварда
Измъкнах се с мръсна газ извън зоната и нагоре, и добре че не загубих връзка, щото нали се сещате, че и RTH най-вероятно нямаше да сработи - ако загуби връзка от другата страна на забранена зона автоматичното връщане би трябвало да го прекара през нея. Накратко - в последните версии на алгоритъма са направили всичко да не се стигне до нарушение на забранена зона, пък че може да потрошат нещо извън нея много много не ги е било еня. Намирам това за безотговорна недомислица - нищо не им е струвало да гарантират получаването на надлежни предупреждения най-малкото.
Извода е - стойте далеч от забранени за полети зони, че могат да ви вкарат в беля дори и нищо опасно да не правите Още повечe, че при Мавик май се изземва изцяло контрола и няма шанс да се измъкне тръгне ли принудително кацане, поне нещо такова четох за някакъв случай, някой ако е запознат да каже, в моя случай става въпрос за Phantom 3 Professional.
В тази връзка интересно дали ще вкарат тези забранени зони за европредседателството в базите данни на DJI, макар и да се временни, половин година не е малко време Ще проверявам от време на време...
Публикацията е редактирана (12-01-18 15:26)
|
|