Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1  2     всички  напред  последна
 Към видео операторите
Автор: sakuraki   
Дата:   26-03-17 22:05

От скоро съм в бранша с видео/репортажно заснемане и не съм много наясно с репортажните камери, но едно не ми е ясно. Камерата, с която снимам е 11к лв, поне толкова ми казаха. Камерата или по скоро качеството е много странно. Моето 60д е с по-хубаво качество и белия баланс няма проблеми, а с тези камери е мъка голяма. Камерата е с ръчен фокус, но пък си има зебра, но няма стабилизация. Когато тествах и канона на ръчен режим с зебрата на латерната беше с по-хубаво качество и беше доста по-бързо. Какъв е смисълът от тези камери? Извинявам се за невежеството към тази тема.

Отговори на това съобщение
 Re: Към видео операторите
Автор: samurai2   
Дата:   26-03-17 22:07

Каква е камерата.

Отговори на това съобщение
 Re: Към видео операторите
Автор: asahi   
Дата:   26-03-17 22:08

Ох, и с Формула 1 е така - много друса, закача на неравностите и гори като ламя.

Отговори на това съобщение
 Re: Към видео операторите
Автор: sakuraki   
Дата:   26-03-17 22:11

Ех ми нз каква е :D jvc някакво, но какъв модел не мога да кажа в момента. Просто ми стана странно, камерата снима в full hd в mp4 режим.

Отговори на това съобщение
 Re: Към видео операторите
Автор: Krassy   
Дата:   26-03-17 22:21

Как прецени, че DSLR е по-добре?

Може видеокамерата нарочно да снима в такъв профил, който след това да е много по удобен за постобработка...

Отговори на това съобщение
 Re: Към видео операторите
Автор: sakuraki   
Дата:   26-03-17 22:31

Никой не се занимава с постобработка , материалите се качват веднага и се сглобява репортажът. След като направихме тест в стая с големи прозорци и слънце директно в прозорците, камерата не успя да запише никакви детайли в прозореца и много от моментите лицата са прегорели, което при 60д-то го нямаше този проблем. Не претендирам, че знам принципа на работа на тези камери, това ми е мнението от няколко допира.

Отговори на това съобщение
 Re: Към видео операторите
Автор: Krassy   
Дата:   26-03-17 22:41

Да, DSLR има огромно предимство откъм динамика на изображението... хеле пък никон...

Но пък тук има хора с доста опит и познания, които отричат DSLR като подходящо средство за целта.

Ама все пак 11 бона не са малко [smilie8]

Отговори на това съобщение
 Re: Към видео операторите
Автор: Atman   
Дата:   26-03-17 22:58

Ех ми нз каква е[smilie11]


Отговори на това съобщение
 Re: Към видео операторите
Автор: imitev   
Дата:   26-03-17 23:39


Профи видеокамерите са едни такива големи, надеждни, тежки, снимащи с големи батерии и гаранция видео...

Отговори на това съобщение
 Re: Към видео операторите
Автор: Krassy   
Дата:   27-03-17 00:00

Той човека коментира картинката...

Не е единственият, който вижда тази разлика [smilie7]

Отговори на това съобщение
 Re: Към видео операторите
Автор: stef7   
Дата:   27-03-17 07:34

Asahi е обяснил с няколко думи. Но ако са ти интересни подробностите, твой колега с много опит имаше интересна лекция макар и на друга тема миналата есен на която бях. Там има и отговор на твоя въпрос. Струва си да я гледаш цялата, но отговора е примерно откъм 49:50тата минута.

https://www.youtube.com/watch?v=yL_pVjDeft8&t=3533s



Отговори на това съобщение
 Re: Към видео операторите
Автор: Krassy   
Дата:   27-03-17 10:30

"картинката ще е много по-красива, да кажеме кино картинка"

[smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: Към видео операторите
Автор: Krassy   
Дата:   27-03-17 10:36

Е що такива глупости, ще ме извинявате се говорят...
Гледам видеото и си коментирам...
"значи колкото е по малка матрицата, толкова повече фокус и по добре за новините"
Е системата с голяма матрица пирон ли има на блендата?

Продължавам да гледам... ама всеки си пее от своята камбанария... що намесва ДСЛР в репортажа нинам...

Отговори на това съобщение
 Re: Към видео операторите
Автор: samurai2   
Дата:   27-03-17 11:21

stef7 [smilie24]
доста ме развесели лектора,поне на разбираем език говори [beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Към видео операторите
Автор: hose   
Дата:   27-03-17 11:25

не случайно DSLR -ите изместиха видеокамерите, поне от ниския и среден клас

друга тема е, че имат още малко хляб да ядат за да станата наистина ОК за видео

Отговори на това съобщение
 Re: Към видео операторите
Автор: Krassy   
Дата:   27-03-17 11:53

Не са ги изместили и НЯМА да ги изместят...

Това, че аматьорски се ползват DSLR все още нищо не значи.
Не видяхте ли в лекцията, а то се и знае, че за тези сериозни цели са излезли "хибриди", които вече определено стават за лесно снимане на видео... като канон ц100 и тем подобни.

Това не означава, че не можеш да направиш добро видео с DSLR. Напротив, можеш... аз например съм успял за моите нужди. Но е много по трудно, нефункционално, непривично и т.н. и с определени ограничения.
Когато нуждите ти го изискват и финансово се оправдават... даваш 15-20 хиляди лева за специализирана техика и си готов. Остава и "да го можеш" [smilie18]

Заформя ми се в главата една сентенция, сега ще се опитам да я формулирам...

В сравнение с фотографията, видеозаснимането изисква много повече познания и опит, много повече труд и способности да направиш нещо читаво...
За фотографията ОБАЧЕ е нужен специален талант, за да можеш да покажеш всичко това в 1 кадър, за което на видеоопература му е нужен цял филм...



Публикацията е редактирана (27-03-17 11:54)

Отговори на това съобщение
 Re: Към видео операторите
Автор: ivceto   
Дата:   27-03-17 12:25

Голямото предимство на тези видеокамери не е в качеството на изображението. В други отношения са незаменими - възможности за работа със звук - професионални входове, възможност за запис на няколко канала от различни източници, видео обективите си имат своите специфики също. Стандартите на запис също са съобразени с изискванията на телевизионното излъчване. Имат и SDI output за преки включвания - Satellite News Gathering. Вградени ND и цветни филтри, и още други благинки, които са безценни за полева работа.
Аз също предпочитам да снимам с моя GH4, но има ситуации при които не бих тръгнал в никакъв случай с безогледалката.

Отговори на това съобщение
 Re: Към видео операторите
Автор: Krassy   
Дата:   27-03-17 12:34

Тъй де... темата е за качеството на картинката.... все пак [beer]

Това, което много ме кефи е как "лови" никона високо динамичните ситуации [smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: Към видео операторите
Автор: asahi   
Дата:   27-03-17 13:25

На кого му пука как в репортаж мишка се скрила в сянката под бюфета и показала среден пръст на публиката докато костюмиран младеж се занимавал с жартиерата на принцесата?

Отговори на това съобщение
 Re: Към видео операторите
Автор: Krassy   
Дата:   27-03-17 13:34

Най-вероятно само на АртЪ-джиите [beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Към видео операторите
Автор: imitev   
Дата:   27-03-17 13:49


Този ефект дали се проявява при профи камерите:

https://i.stack.imgur.com/ldZzP.jpg




Отговори на това съобщение
 Re: Към видео операторите
Автор: lamerko   
Дата:   27-03-17 13:55

Ми че т'ва е артЪ ве [smilie5]

Между другото съм убеден, че тия цепии с глобалния затвор да не го имплементират навсякъде се свежда единствено до маркетинг...

Отговори на това съобщение
 Re: Към видео операторите
Автор: chrisnoch   
Дата:   28-03-17 04:28

Не е съвсем така! CMOS сензор с глобален затвор е сложно и скъпо да се произведе. Затова такива сензори се влагат само в скъпи камери.

Отговори на това съобщение
 Re: Към видео операторите
Автор: stef7   
Дата:   28-03-17 07:46

@imitev - Такава картинка с изкривени перки може да видиш само когато се илюстрира какво представлява Rolling Shutter или когато снима много некадърен оператор. За да я видиш трябва да използваш скорост на затвора от порядъка на 1/400 - 1/1000 и повече. Правилото е скоростта на затвора да е 2Х броя кадри в секунда. Може и по-малко. Може и малко повече ако нямаш бързо движещи се обекти, но общо взето винаги си стои на 1/50 ако снимаш 24/25 кадъра в секунда.

В 95% от случаите Rolling Shutter не е проблем, а в останлите 5% хората просто не го забелязват. Има го макар и в малко количество в много скъпи филмови камери като Arri. И обратно Blackmagic имат камера от около 2500-3000$ която е с Global Shutter. По професионалния им модел URSA Mini, която е около 4000-5000$ също е с Global Shuter.

Въпрос на време е да слезе и в по-ниския ценови диапазон от около 1000-2000$.


Отговори на това съобщение
 Re: Към видео операторите
Автор: r_rusev   
Дата:   28-03-17 09:30

Уф, това "Rolling Shutter или когато снима много некадърен оператор 1/400 - 1/1000 и повече,и Правилото е скоростта на затвора да е 2Х броя кадри в секунда" хич не е така

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »