Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1  2  3  4  5     всички  напред  последна
 Re: Кой снима на фотолента?
Автор: camelasign   
Дата:   14-09-15 18:39

Аз също, отвреме на време. По често чб, качеството на цветните филми е отвратително днес...

Отговори на това съобщение
 Re: Кой снима на фотолента?
Автор: nick70   
Дата:   14-09-15 18:49

И аз [shtrak]


Отговори на това съобщение
 Re: Кой снима на фотолента?
Автор: tvk75   
Дата:   14-09-15 20:14

аз

Отговори на това съобщение
 Re: Кой снима на фотолента?
Автор: camelasign   
Дата:   14-09-15 20:21

...и се казва филм, а не лента:) на времето ни се подиграваха на определението "лента" с думите: "На лента играят гимнастичките".

Отговори на това съобщение
 Re: Кой снима на фотолента?
Автор: uri64   
Дата:   14-09-15 20:26

а, просто се чудих кога някой ще напише, че не е лента [cool]...сега чувствам леко облекчение [smilie5]...и не било аналогова техника...ама никой не казва дали е правилно да се ползва бленда, апертура или дупка, и до колко е коректен терминът "скорост на затвора" [smilie18]



Публикацията е редактирана (14-09-15 20:28)

Отговори на това съобщение
 Re: Кой снима на фотолента?
Автор: dekov   
Дата:   14-09-15 21:33

Да снимаш на филм


Отговори на това съобщение
 Re: Кой снима на фотолента?
Автор: uri64   
Дата:   14-09-15 21:39

Е, това е топла бира...не е оная старата истинска филмова тема дето я опростачиха....



Публикацията е редактирана (14-09-15 21:44)

Отговори на това съобщение
 Re: Кой снима на фотолента?
Автор: quazimodo   
Дата:   14-09-15 21:41

написа:

>
> Да снимаш на филм
>

НЕкои сме баннати у тая тема[smilie5]!


Отговори на това съобщение
 Re: Кой снима на фотолента?
Автор: laa4   
Дата:   15-09-15 12:00

[shtrak] .


Отговори на това съобщение
 Re: Кой снима на фотолента?
Автор: thebestseller   
Дата:   15-09-15 12:14

Аз скоро изснимах 1вата си лента, цветен кодак 200 с никкормат. Още не съм я проявил мисля, че не съм нацелил експонирането на 90 % :Д.

Отговори на това съобщение
 Re: Кой снима на фотолента?
Автор: batsali   
Дата:   15-09-15 12:20

При динамична светлина и аз бих нацъкал повече кадри. Всичко е според ситуацията. Аз преди като снимах с цифрова камера не обръщах особено внимания на светлината и си мислех, че може да се "докарат" нещата с обработка. Е да, ама не [smilie6] Най-важния урок, който научих откакто снимам на филм е, че не снимаш обекти, а светлината, която отразяват. За някои това може да е очевидно, но за мене не беше.

Цифровото има голямо предимство, когато човек почва да се учи от А, Б на фотография. При всеки учебен процес според мене е много важно да ти стане ясно правиш ли нещо като хората или не. Това става най-добре като можеш да видиш резултата на секундата. Не че и с филм няма да се научиш, но ще е по-бавно.

А за модерните цветни емулсии не мога да се съглася, че са боклуци. Верно, нямам поглед върху старите, но определено сегашните са страхотни. Сегашния Ektar например е мечта. Portra-та също. Диапозитивите също. Може би се е променила визията, но сегашната си е доста вървежна [smilie7] Е, виждал съм сканове от Ektar 25, който не съществува вече, и ми падна ченето...

Отговори на това съобщение
 Re: Кой снима на фотолента?
Автор: itilien   
Дата:   15-09-15 12:26

Да, масовото мнение за портрата, особено 400 е, че е по-добра от преди. За диапозитивите също не съм чел мнения да са се влошили. Все още има фотографи, макар и малко, които снимат само на диапозитив.

Напълно съгласен съм, че да почнеш от нулата на филм не е оптималния начин за учене, защото принципа проба-грешка отнема твърде много време, а финансовите ограничения поставят и ограничения в ученето. Но на някакъв по-следващ етап е доста полезно да се поснима на филм.

Отговори на това съобщение
 Re: Кой снима на фотолента?
Автор: M_D   
Дата:   15-09-15 12:41

Никога преди не е имало толкова технически добър негативен филм като Ектар. Наситеност като при позитив и зърно, дето трябва с микроскоп да го търсиш. [shtrak]

Последният Елитхром беше върхът на сладоледа като прецизност на цветовете при позитивен филм, с купища химически и технически иновации вътре. Малко живот имаше обаче. А и Е6 филмите ги чака съдбата на Кодахром в съвсем скоро време.

Но изобщо казано, последното поколение Кодак цветни филми е със сигурност технически най-доброто им за съответните процес и скорост.

Отговори на това съобщение
 Re: Кой снима на фотолента?
Автор: axlastro   
Дата:   15-09-15 13:40

Ектар ми е абсолютно най-любимия филм - с цифровия апарат не мога да извадя такива цветова и дори винамилата ми се струва по-добра. Занимавката с проявяване и сканиране и съпътващите разходи обаче са си проблем.

Отговори на това съобщение
 Re: Кой снима на фотолента?
Автор: kamenvk   
Дата:   15-09-15 13:44

Като говорите за Ектар - в е-магазините за фотоконсумативи виждам такъв само от 100 аса, а той е показан за предимно слънчево време. А при други условия?

Лично аз бих опитал с него, макар че на този етап ползвам Голд 200 аса, който и като цена, и като параметри ми дава повече.

Отговори на това съобщение
 Re: Кой снима на фотолента?
Автор: batsali   
Дата:   15-09-15 14:01

Ектар е само 100. Можеш да ползваш който си искаш филм при каквито искаш условия стига да можеш да го експонираш коректно с твоята техника. Разбира се може го експонираш и като 400, 800 или каквото ти душа иска, само че това трябва да се компенсира при прояването. Специално за Ектар съм забелязал, че не държи много на преекспониране, трябва да се внимава.

Отговори на това съобщение
 Re: Кой снима на фотолента?
Автор: dekov   
Дата:   15-09-15 14:23

Не съм много съгласен с много с itilien
" че да почнеш от нулата на филм не е оптималния начин за учене, защото принципа проба-грешка отнема твърде много време"
Принципа проба-грешка масово се ползва при цифровата фотография,
при филма трябва да се измерва светлината, или поне да се ползват таблици за различните светлинни условия, популярни от зората на фотографията.
Не е толкова трудно [smile]


Отговори на това съобщение
 Re: Кой снима на фотолента?
Автор: kvakioh   
Дата:   15-09-15 14:49

Фуджи поспряха някои филми и те. Също така и увеличиха цените.
Все по-трудно е да се намерят ленти, които да са на различни от пазарните цени.
ПРедпочитам Ч/Б филми, по-рядко цветните. Даже за пръв път на рол филм снимах цветен това лято.

Отговори на това съобщение
 Re: Кой снима на фотолента?
Автор: Posledenzalez   
Дата:   15-09-15 14:51

[smile]

Отговори на това съобщение
 Re: Кой снима на фотолента?
Автор: batsali   
Дата:   15-09-15 14:52

dekov, то не е трудно, но за учене не е оптималния вариант. Много по-бързо ще схване човек какво правят различните настройки на камерата, ако може веднага да види резултата от пипането им. Като се схванат основите филма може да те научи на повече неща в последствие.

Отговори на това съобщение
 Re: Кой снима на фотолента?
Автор: itilien   
Дата:   15-09-15 15:14

Ако оставим настрана самата теория, която може да се научи и без да хващаш фотоапарат, пробите и грешките все пак остават като практическия начин да учиш. Ти винаги можеш да знаеш какво точно правиш на теория, но е друго да видиш резултата и да си поиграеш с различните възможности. И когато няма как да видиш нещата веднага, а трябва да ги чакаш с дни или седмици, няма как скоростта на учене да е много бърза. Още повече, че лев и нещо и нагоре на кадър съвсем не насърчават експериментирането.

От композиционна гледна точка е същото. Когато аз снимам, търся различни гледни точки и често се въртя на едно място доста време, като експериментирам с композицията. Доста често мога от пръв поглед да разбера дали нещо ще проработи или не. Но има и случаи, когато правя няколко подобни кадри, с малки разлики помежду си, които на пръв поглед и на момента не мога да оценя добре. Когато мине време, а понякога дори доста време и съм се дистанцирал от мястото, атмосферата, моментното си състояние (а то влияе ного) мога по-правилно да оценя кадрите. И това, че имам повече възможности е само в плюс. Ако още в началото си ограничен колко кадъра ще направиш има голяма вероятност да пропуснеш възможност.



Публикацията е редактирана (15-09-15 15:15)

Отговори на това съобщение
 Re: Кой снима на фотолента?
Автор: anjsan   
Дата:   15-09-15 15:42

Ограничението на брой кадри може да се разгледа и като стимул : Имам 24(36) кадъра , значи трябва предварително добре да обмисля кадъра , композиция , от тази гледна точка , време и диафрагма (измерване), слънце има ли , от къде е светлината и каква трябва да е ... Още един или два кадъра най-много с промемени данни в експонацията и снимам нататък . Резултатите ще ги видим после . Такава е логиката горе-долу . Повече старание и мислене , за да се получи от първия път . Инак сега се щрака на поразия , а накрая хубавите кадри са малко . Няма спор , обаче , че да си видиш веднага изображението е предимство и по-бързо става ясно какво трябва да се промени . Неограничената памет, автоматични настройки и мисълта за фотошоп отпускат човек като снима и стават едни дълги серии от подобни кадри ...

Отговори на това съобщение
 Re: Кой снима на фотолента?
Автор: itilien   
Дата:   15-09-15 16:10

anjsan - и по-горе писах - това с ограничението в повечето случаи не се случва така както го описваш. Да се получи "от първия път" в повечето случаи не е най-доброто, което може да се направи. Един процес на изследване и експериментиране е много по-ползотворен.

Когато имаш пейзаж, често имаш доста динамични ситуации, в които няма никакъв начин да знаеш какво ще се случи след 5 минути. Виждаш добра светлина, но не знаеш това ли е най-доброто, което ще се случи. След 2 минути може да е по-добре, а може и всичко да изчезне. Имал съм много такива случаи. При такива обстоятелства ако си ограничен или ще изгубиш моменти, или ще изщракаш повече филм, отколкото си планувал. Дори не става въпрос за промяна на параметрите на експонацията, а на постоянни промени, които не зависят от теб. Слънцето ту пробива, ту се скрива, сенки се движат насам натам.

За обмислянето на композицията вече писах - да, полезно е, но не винаги можеш да прецениш колко ти е добра композицията на момента. В момента, когато снимаш може да смяташ, че не е чак толкова добра, но по-късно, когато се абстрахираш от примерно дъжда, лошото си настроение или някой друг фактор, може да прецениш, че всъщност е добра. И ако не си я направил, няма какво да направиш. Същото важи и в обратния случай.

Аз правя дълги серии от подобни кадри, но знам защо ги правя и определено не ги правя на поразия. После в повечето случаи лесно отсявам най-доброто.

Отговори на това съобщение
 Re: Кой снима на фотолента?
Автор: антивик   
Дата:   15-09-15 16:27

dekov написа:

> Не съм много съгласен с много с itilien " че да почнеш от нулата на филм не е оптималния начин за учене, защото принципа проба-грешка отнема твърде много време" Принципа проба-грешка масово се ползва при цифровата фотография, при филма трябва да се измерва светлината, или поне да се ползват таблици за различните светлинни условия, популярни от зората на фотографията. Не е толкова трудно [smile]

+ това да не се забравя, че при филмите/лентите (въпрос на терминология[smilie6]) се иска повечко четене и теоретическа подготовка, учене на суха теория и науки без щракане, нещо което на много от по-младите види се не им е мерак да го ровят. Предпочитат да грабнат машината и веднага да започнат с щракането и да видят какво са направили и хич не се мислят, че преди това трябва да се замислят, какво искат да направят[smilie3]. А то при едно добро четене и овладяване на теорията и процесите в един момент добиваш едно умение, в акъла си да "видиш", какво ще се получи приблизително на лентата и на хартията след снимането, още преди да си дигнал апарата /с мен поне беше така на времето/.

Отговори на това съобщение
 Re: Кой снима на фотолента?
Автор: антивик   
Дата:   15-09-15 16:39

itilienнаписа:

............................................
>
> Когато имаш пейзаж, често имаш доста динамични ситуации, в които няма никакъв начин да знаеш какво ще се случи след 5 минути. Виждаш добра светлина, но не знаеш това ли е най-доброто, което ще се случи. След 2 минути може да е по-добре, а може и всичко да изчезне. Имал съм много такива случаи. При такива обстоятелства ако си ограничен или ще изгубиш моменти, или ще изщракаш повече филм, отколкото си планувал. Дори не става въпрос за промяна на параметрите на експонацията, а на постоянни промени, които не зависят от теб. Слънцето ту пробива, ту се скрива, сенки се движат насам натам. ..................................................
[smilie8]

Ами точно тука е разликата де я даваха на времето между фотографията и рисуването, че при фотографията се хваща неповторим момент /само в редки случаи при студиото може да се повтаря/. При другите положения чакаш и се надяваш и ако успееш да уловиш композиция+светлина+каквото трябва още снимката става инак оставяш апарата да си седи във футляра и чакаш следващия път. Имаш чалъм и с много рязане, маски, засенчване, неколкократни експонации и други мурафети да се получи нужния монтаж и ефект, но в сравнение с шопето процесите бяха доста по-трудни и времеемки и човек /любителя/ по-рядко се хващаше с тези занимавки[smilie3] .

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2  3  4  5     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »