Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1  2     всички  напред  последна
 Re: PENTAX се връщат към производството на филмови камери
Автор: geokar   
Дата:   03-02-23 00:28

Да се надяваме да паднат цените на фотоматериалите, защото стигнаха космически размери. Наскоро поръчвах филми от най-новия каталог на Бренер (Германия) и всички се оказаха с евро- две по-скъпи, отколкото са в каталога, излязал през декември миналата година. Ако интересът наистина расте, има надежда.

Отговори на това съобщение
 Re: PENTAX се връщат към производството на филмови камери
Автор: asahi   
Дата:   03-02-23 08:30

Няма технологична и пазарна причина цените да падат.

Отговори на това съобщение
 Re: PENTAX се връщат към производството на филмови камери
Автор: CDman   
Дата:   03-02-23 09:14

Да се надяваме да паднат цените на фотоматериалите, защото стигнаха космически размери

Както пише на вратата на едно не особено приятно място, отопляващо
се с картан: "Надежда тука всяка оставете". [smilie3]


Отговори на това съобщение
 Re: PENTAX се връщат към производството на филмови камери
Автор: lamerko   
Дата:   03-02-23 14:49

Мда, за цените вероятността е по-ското да се успокоят, от колкото да паднат. Иначе има и други начини [smilie18]

Вярно, този филм е доста стар, но както се казва - "вече не правят такива". Тази серия (Eastman EXR) има невероятно филмово "излъчване". На него са снимани Леон, Терминатор 2, Джурасик Парк, Списъкът на Шиндлер... Вярно, на 30-на години е и нещата са на късмет, но практиката показва, че има много читави бройки.

Иначе сметките са - ще излязат около 60 филма на цена около 1.20 български (нестъпани) лъвчета [smilie18]


https://shumen.org/upload/5296.jpg


Отговори на това съобщение
 Re: PENTAX се връщат към производството на филмови камери
Автор: mihalo   
Дата:   04-02-23 02:38

Автор: lamerko
Дата: 03-02-23 14:49


Прав си за невероятното филмово "излъчване", снимал съм един път и фотография на него, не можах да откажа за сватбата на най-добрия ми приятел. Лабораторията на Киноцентъра още работеше, а филмът беше в срок на годност /90те/. Проявяването на негатива беше същото като за най-важните продукции, просто закачаха на опашката и лентите снимани на фото... не беше баш в регламента но..

После... никое от най-добрите ателиета в София по онова време не успя да изкара на хартия нещо повече от сивоч със землист оттенък.
Чак в Германия успяха да докарат това филмово излъчване за което говориш. Да, изглеждаше страхотен пастелният рисунък... направо като от холивудска продукция изглеждаше церемонията.

Писах толкова много за да се опитам да изясня защо цената на филма във фотоапарата няма да има особено значение за цената на краен продукт.

Дотук описах само брънка от проблемите свързани с използването на киноматериал спрян от производство преди 21ви век.

Ето и още:

1. Серията "Vision" със сигурност има противоореолен въгленов слой
който се сваля само механично при процеса на проявяване. В домашни условия и с четка за зъби... ха-ха.

2. Дори и лабораторията в Унгария да е още работеща, ами как ще я убедите да закачи на опашката и някой "фото" филм. Е, ако някой знае унгарски...

3. Дори и прекрасният Кодак да е пазен в дълбочините на някой професионален фризер... фоновата радиация не се влияе от температурата. Светлочувствителните материали не остаряват, просто са под влиянието на външните условия. Следствието е повишен воал... воал беше професионален термин, сега не знам :!


Има и още доста, ама смисъл да "дудна" повече... що?


Отговори на това съобщение
 Re: PENTAX се връщат към производството на филмови камери
Автор: lamerko   
Дата:   04-02-23 04:24

1. Процеса на обработка на тези (а и въобще на кино филмите) е ECN-2 (Eastman Color Negative v.2). Този процес включва предварителна баня, която цели свалянето на въглеродния слой. Той пък от своя страна се нарича Rem-Jet (от реактивна струя)- водна струя под налягане. Предварителната баня не е нещо конкретно - просто силно алкален разтвор, който разтваря задържащите вещества. Официалния състав на Кодак за това е:

Боракс - 20 гр.
Натриев сулфат (!не сулфит!) - 100 гр.
Натриева основа (сода каустик) - 1 гр.

за един литър вода. И трите съставки са лесно достъпни и не много скъпи. Получения разтвор може да се използва многократно. За тези, които не им се занимава много и искат да прекарат набързо през C-41 - използват просто две супени лъжици (20-на грама) сода (натриев бикарбонат) за еднократен разтвор. Това обаче не е толкова ефикасно като официалната формула - ще свали по-голямата част, но ще остане и известно количество за ръчно премахване накрая. Но няма драми.

2. Важното е да се поясни, че Кодак са публикували официално формулите си и целия процес. Тук няма натъкмяване, ако решиш да си готвиш отварите сам. Събрал съм всички нужни химикали - по моите цени, на които съм ги придобил, един литър за целия процес (общо 6 литра за 6 бани) ми идват на цена около 14 лева, но към тази цена се включва и дестилирана вода. Ако е с чешмяна - махаме по 60 ст за всяка баня :)

3. Вече съм писал, че е на късмет. Но може би в това има и малко тръпка. За терминологията - при нас е воал (някои го пищат вуал), на много места се използва мъгла, основна мъгла, основно петно и т.н. - все за едно и също става на въпрос. Да, срещу радиационния фон няма спасение, но очевидно различните филми се влиаят по различен начин - на някои 40-50 годишни черно-бели въобще не се забелязва такъв.
За цветните - нещата са малко по-шашави - основното там е, че цветните мастила НЕ са светлинно сентизивни. За да "работят", има сребърен халогенид, подобно на черно-белите филми, но той е в много по-малки количества от тях. Специален слепваш агент прави връзка между среброто и мастилата, като впоследствие среброто се разтваря и премахва напълно, като останат само мастилата. И така имаме първо малко сребро и второ - същото то се премахва. Вероятно това е причината да има неправилно цветопредаване при мъгла, но да си има сравнително ясна картина.

Въпросния филм от скрийншота се чака от ЮК, така че няма да знам какво му е състоянието в следващите десетина дена. Но вчера правих проби от друг филм от същата серия - Eastman EXR 100T. Не е известно от кога е, но са ги прозвеждали в периода 1990-2003? - с други думи е на възраст между 20 и 30 години. Събота/неделя ще забъркам пресни чорби и да видим :)

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »