Автор: IShoot4Fun
Дата: 06-05-21 11:00
Nik1
> > Всичко това никак, ама никак не
> > пречи на приравняването.
>
> С това продължавам да не се
> съгласявам защото приравнява
> оптика към оптика+софтуер и както
> отбеляза в своя пост petronix
> когато е зададен въпрос за
> увеличение и качество е редно да
> се обясни именно тази разлика.
Приравняването не е чисто механично, ясно е, че е невъзможно, но както казах по-горе е въведено за удобство, поради различните размери сензори, и наистина върши работа.
Ето един истински случай: Преди 2 години мoй приятел си купи апарат Panasonic FZ80. Човекът твърдо искаше апарат с несменяем обектив, и с голям зуум. Говорели сме си, но не му се отделяше повече като бюджет за FZ300 например, за който аз му казвах, че като all in one все пак е за предпочитане, въпреки двойно по-малкия зуум.
Човекът си държеше на големия зуум обаче. В края на краищата му казах, че ако ще използва апарата само на хубава дневна светлина, какво пък толкова. Пък и парите са си негови.
Преди да го купи обаче ме питаше, ами колко увеличава апарата, дали ще ми е достатъчно.
Казах му, нали си виждал разни про-та с големи черни апарати, и дълги базуки, дето снимат отстрани по стадионите. Ако те снимат с 600мм обектив, то при теб увеличението ще е двойно по-голямо (FZ80 e с 1200мм еквивалент в дългия край), отколкото при тях.
Човекът изпадна във възторг. Побързах да охладя ентусиазма му. Казах му, че това си е сапунерка, и че кадърът като детайл, шум и сепариране на главния обект от останалите, хич няма да е същия, както ако се снима с големите черни апарати с базуките.
Цената сама по себе си говори. Разбра ме уж, най-вече заради разликата в цените, струва ми се.
Та ето как в реална ситуация се наложи да приравнявам. Човекът го вълнуваше, дали ще има достатъчно голяма картинка, и аз му казах, че ще я има.
Това е идеята на приравняването.
Две години по-късно, човекът не е научил зависимостите между бленда, скорост и ISO. Снима си на auto. Много е доволен от апарата. Е това е най-важното.
П.П. Много писане стана в темата. Да обобщя.
Снимане с 600мм обектив на фулфрейм или със 108мм на турбосапунерка дава еднакъв зрителен ъгъл, гледайки на визьора или екрана, кадърът е еднакво голям. Затова се казва, че 108мм фокусно разстояние на сензор с големина 1/2.3" (не че е вярно, диагоналът мисля че беше 7.7мм) се равняват на 600мм еквивалент. Това е идеята.
Относно качеството на кадъра, като детайл, шум, ДОФ, това вече е съвсем отделен въпрос, за което спор няма.
Всеки иска да прави качествени кадри, ама една напълно изградена фулфрейм система с качествени обективи покриващи всички дължини струва майка си и баща си. Че и тежи много. Не е за всеки. Има сензори с различна големина, за всеки влак си има пътници.
Публикацията е редактирана (06-05-21 15:20)
|
|