Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1  2  3     всички  напред  последна
 Re: Разликата в остротата на Canon и Sony
Автор: jeff   
Дата:   31-01-21 15:30

hotsnail човек като те чете, да се чуди как хората снимат 5д Марк3 national geographic , най-висок клас мода , списания , билборди. Тия същите дето сега смениха 5д Марк3 за пак тежкитя 5R. Що не го смениха за A6xxx [smilie5] [smilie5] [smilie5]

То е яско че бъдещето е на безогледалките ама не може да сравняваш кон с магаре [smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: Разликата в остротата на Canon и Sony
Автор: ss_sgp   
Дата:   31-01-21 15:35

С DSLR Canon 5D - фокус по централна точка. Предполагам 1D е различно, там нямам опит. Canon преди 5D4 е и бандинг в сенките. Canon R единствено е малко бавен и изчерпва батерията по-бързо. Няма база за сравнение като автофокус с 5D3. На практика за сигурен автофокус на 5D2 или 5D3 - бленда 4 и нагоре.

Нешънъл Джеографик предполагам имат една камара от най-дългите Канонски обективи, та за това [smile]



Публикацията е редактирана (31-01-21 15:37)

Отговори на това съобщение
 Re: Разликата в остротата на Canon и Sony
Автор: hotsnail   
Дата:   31-01-21 15:36

не ги сравнявам....

писах му да види безогледално.

писах ако е а6000 да види по-нов модел като А6300 или А6100....просто а6000 няма фокуса по очи и има един проблем с отражения. А А6300 има куп ергономични подобрения и няма проблема с отраженията.

Другото е, че а6000 серията е напълно използваема. Дали на Вас или на друг е удобна е съвсем отделен въпрос. На мен ми е удбобна. Да мога да снимам кадри от събитие в сравнитлено затъмнена зала с а6300 и изброените обективи. Дори съм го правил няколко пъти...

глупостите как не можело да се снима с а6300 ,.....пълни глупости

човека е питал за Канон или Сони и е дал няколко модела. Мисля, че и двете марки предлагат по адекватни камери към настоящия момент.



Публикацията е редактирана (31-01-21 15:42)

Отговори на това съобщение
 Re: Разликата в остротата на Canon и Sony
Автор: avo   
Дата:   31-01-21 17:03

hotsnail, глупости са и да обобщаваш, как всички ДСЛР-и са огромни проблеми и нямат адекватен фокус, това е нелепо. Ти направо зачеркна половин век и повече фотография в името на спонсора си, все едно сега като всички снимаме с безогледалки и снимките трябва да станат масово по-остри и контрастни. Да ама не.

Отговори на това съобщение
 Re: Разликата в остротата на Canon и Sony
Автор: hotsnail   
Дата:   31-01-21 17:36

Какви 50 години. Я си провери книжките по история. Първия използваем ДСЛР с Аф е от 1999 някъде.

Реално в България навлязоха около 2002-2004 с еос 300д, никон д100, после 350д, 20д, д50, д70, минолта 5д, 7д, олимпус е-е300 май беше, пентакс имаше ама не ги помня вече по имена. Фуджи имаха един много интересен с голяма динамика - никонско тяло с Фуджи сензор.

Сони са правили мавика още 70-те години ама там няма АФ. Кодак имат някакви странни модели също. Но тия ранни модели не са станали масовка.

Та 15-тина години горе долу им беше живота. Ако се замислиш 2010 Сони, олимпус и панасоник минаха на безогледални. Значи ефективно ДСЛР е било водеща технология около 6 до 8 години. Историческа грешка......



Публикацията е редактирана (31-01-21 17:38)

Отговори на това съобщение
 Re: Разликата в остротата на Canon и Sony
Автор: hotsnail   
Дата:   31-01-21 17:59

Хайде ще дам цялата история, за да не объркам младежите.

1999-та година сензорите за фото апарати са предимно CCD. CCD е технология при която бавно се чете сензора, особено ако е голям физически. Та не е имало как фирмите по него време да направят LiveView и АФ с бавния сензор. АФ на малките камери по него време беше чисто контрастен. Нямаше dual pixel, on sensor phase detect. Това е проблем при по-големи сензори и плитък фокус. Дори с много пъти по-бързите сенозри на първите безогледлани камери 2010 контрастния фокус беше едва поносим.

Така Канон, Кодак, Никон от една страна не са имали особено голям избор технологично как да направят апарат с голям сензор и АФ нужен на професионалистите. А от друга са имали доста добре развити СЛР системи за филм. Та ДСЛР-а е хибрид - филмова камера, в която механиката за филма е заменена от сензор и електроника. Това работи, но е очевиден компромис.

Започна да си личи компромиса, когато започнаха да качват МП. Първите ДСЛР камери бяха с малко МП. Моя пръв ДСЛР Минолта 5д беше 6мп. Съвременика му Канон ЕОС 350Д беше 8Мп. Малко след тях дойде Никон Д80 и Д200 с 10МП сензори. Канон пуснаха фул фрейм 5Д с 12МП. На тези камери АФ система от филма се справяше.

След година или две Сони направиха 24МП сензори за А900 и Никон Д3Х. Вече нещата взеха да се разбридват. Дойде Д600 - непрекъснато трябваше да му се гласи фокуса. Дойде 5д мк2 и там фокуса само по централна точка, при ползване на супер яките ф/1.2 обективи се получаваха фокусни грешки. Канон и Никон направиха някакви чудеса в смятането на аберации и фокусни грешки и изкараха по-добри камери с Д800, 5д мк3, 1Дс, 5Дс ама то очевидно бяха стигнали лимита на механична прецизност. Д800 имаха сбъркана партида и ги пращаха в център в Германия за настройка с някаква супер скъпа лазерна система.

Фундаменталния проблем на ДСЛР-а е, че АФ системата е отделна от сензора, който регистрира изображението. Камерата не знае, дали е на фокус. Мята боб и може да уцели ако фокусната система е перфектно калибрирана към сензора. Ама тая калибрация с времето, с околната светлина и хиляди други фактори се променя и самото развитие на нови ДСЛР-и с по-висока резолюция означаваше, че трябва да правят някакви нечовешки прецизни системи. Никон май в последните им модели като Д6 имат опция, фокуса да се калибрира сам Това трябваше още през 2008-а.

Та логично няма място за ДСЛР-ите в магазина вече. Просто си изживяха времето.

Сега можеш да четеш картината от сензора. Още А6300 прави 100 кадъра в секунда за визьора си. Можеш да фокусираш перфектно - още първите Панасоници, Сонита и Олимпуси показаха как няма никакви грешки при потвърждаване на остротата на образа върху основния сензор.

Та за това ДСЛР-а просто е една отживелица. Филмова камера с цифров сензор. Ако бяха инвестирали още 1999-а в по-бързи сензори, може би тия ДСЛР-и можеше да ги прескочим въобще, но уви......така се развиха нещата. Преболедувахме ги, минал етап от фотографията са.



Публикацията е редактирана (31-01-21 18:15)

Отговори на това съобщение
 Re: Разликата в остротата на Canon и Sony
Автор: jeff   
Дата:   31-01-21 18:27

Преболедувахме ги, минал етап от фотографията са.

hotsnail много бързо всичко това тук дето му се кланяш ще стане минал етап в фотографияга, така че по-леко с тия изводи [smilie5]

И всички знаем че идеален апарат нема! Има ама е идеален до излизането на следващия [smilie5] . Превърти форума малко назад и ще видиш за какво ти говоря. Тия Канон/Никон DSLRи в тоя клас бяха топ. И хората си фокусираха и си снимаха и слава богу не като с телефони, ползват се ръчни режими, местят се АФ точки и нещата си стават. Това са умения и опит.

АМА нека не живеем в утопия че досега всичко е било размазано и виж с безогледалките прогледнахме [smilie5]

DSLR си свършиха работата. И тук има колеги дето правят зверски кадърчета с тях, и няма да ги смемят скоро. И защо да сменяш като си си свикнал с даджата а и знаеш магарийте. Верно тук смениха се системи/марки - някои свикнаха, ама други НЕ ;)

Сега всички искаме НАЙ , ама гроздето ... горчиво. И като опира до бюджет си казваш нова пластмасова играчка дето някой в ютуб се утрепва да я хвали или запазена професионална машина за същите пари, дето е правила шедьоври.

Щото в крайна сметка говорим за кинти ама това са системи в различни класове [smilie3]

Отговори на това съобщение
 Re: Разликата в остротата на Canon и Sony
Автор: avo   
Дата:   31-01-21 19:09

hotsnail, много отривисто подскачаш :) С 50-те години имах предвид огледалната технология като цяло, било то с филм или матрица отзад. А те не са 50, ами доста повече. Иначе книжки по история нямам. То тя не се ли пише, историята, откак сони навлязоха в този сегмент от телевизионнния? Преди това само шум от хлопащи огледала и мътилка.

Отговори на това съобщение
 Re: Разликата в остротата на Canon и Sony
Автор: hotsnail   
Дата:   31-01-21 19:31

Jeff, avo [smilie24]

Само с историята на Сони във фотографията малко сте в грешка. След Kwanon и Nippon Kōgaku Tōkyō K.K. навлизат ама доста преди това, което си представяте

Отговори на това съобщение
 Re: Разликата в остротата на Canon и Sony
Автор: Mogila   
Дата:   31-01-21 20:01

Доста абсурдна стана темата. Но най-абсурдното е, че авторът на темата говори за фотосесии за по 50 лева, а споменава суоер скъпи камери. И има бюджет само за тялото равен на 30 Фотосесии...

За мен при тези цени трябва бюджетът за камера да не е над 300-400 лева. А между другото за тези пари вече могат да се вземат готини камери.

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2  3     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »