Автор: nyamago
Дата: 03-02-19 22:04
Така, де - за България и аз питах. Къде е кярът на нацията, че ще има по-евтини коли и фотоапарати? Те не са фиксирани бройки (варират според търсенето), а и икономията за индивида е загуба за държавата от неприбрано мито. Държавата - това са всички индивиди заедно (освен когато някои са 'по-равни от другите' и грабят държавата).
Когато митата паднат и колите поевтинеят, много повече хора ще купуват японски коли, отколкото сега. Цената преди обмитяване няма да се промени, но ще нараснат значително бройките. Т.е. много повече ПАРИ ЩЕ ИЗТЕКАТ към изгряващото слънце Това, че държавата няма да прибере едни мита за пътища (да не се трошат новите японски коли), за заплати на учители и помощи на бедни, за джобовете на депутати... да забравим всичко това. Просто от националното портмоне ще ИЗТЕКАТ навън повече пари. Япония добре знае защо играе тая игра.
Не е казано, че ако един печели, друг трябва непременно да губи. Сигурен съм, че някои европейски народи също добре ще спечелят от цялата работа. За България, попитах, откъде ще ДОЙДАТ японски пари, не къде ще отидат нашите?
И припомних, че Япония най-много желае да внася от Европа (и най-силно ще намали тарифите си) за млечни произведения (от прочутите френски, холандски, датски производители, но и други могат да се вместят) - и за месо, най-вече телешко/говеждо месо, което засега най-изгодно купува от американските кравари (извинявай, че ги споменавам пак).
Къде са планините от говеждо и кашкавал, с които да компенсираме (и дай-Боже да излезем на кяр) в размяната срещу японски коли и фотоапарати?
|
|