Автор: nyamago
Дата: 18-05-18 20:22
bogdanov написа:
> nyamago, баш нацели модната тенденция в момента. Същата глава, обаче ч/б и
> без буквите тук върви за портрет. Дай сега и аз да ти задам въпрос. Ти
> защо не го приемаш за портрет? До сега загатваш настоятелно. Давай сега право куме в Очи! :)
За този точно съм раздвоен:
1. Писах вече как отличните (в техническо отношение) сценични снимки - без пост-процесни излишъци и с много силни характери и емоции (но изиграни от актьори, т.е. ментЕ) неми се връзват с (моето си) понятие 'портрет'.
2. От друга страна, един портрет разкриващ характер и личност, дори да е поднесен с обработка, граничеща с лош вкус, си е все пак портрет. Тази мода започна с някои добри попадения преди 10-тина години, след което всяко поадение привлича подражания, а масовото подражание става безвкусна мода. Това вече ме отблъсква като подход към снимката, без значение дали имаме портрет или не. Просто прилагането на 'хватки' за щяло и нещяло, без ясна мисъл и цел само защото е модна тенденция, не може да ме възхити.
обаче
3. Тоя човек така си изглежда. Той е доста стар, бръчките му не са нито сценичен грим нито прешарпване. Така си гледа в ежедневния живот - леко отнесено, без да играе роля. Не знам името говори ли ви нещо, но той е огромна личност не само в английския театър, има куп награди Оливие (които са като Оскари в театъра) а и у нас може да е познат от филми като оня за 'едни пръстени'. У нас може да е НЕпоплулярен заради нетолерантността към 'обратните', а той е активен публичен защитник на правата им и самият е такъв...
Аз го уважавам достатъчно да заглуша собствената си (признавам - грешна) хомофобия. И достатъчно, за да простя на незнайния фотограф леко излизане от добрия вкус с пост-обработките. Подчертавам - само леко, защото 'моделът' си е такъв в действителност и мисля, че доста добре са 'извадени' личността и характерът му. Гарантирам ви, че (познавайки действителния образ) прекалената обработка е по-малко прекалена от моята в много от качените тук бози...
= = = = =
Та - не знам, следва ли да зачеркваме портретите на актьори заради изиграни емоции? И когато не играят - да ги подозираме ли, че все пак го правят пред обектива? И още - да наречем ли един портрет непортрет само заради спорната обработка? Чудя се
П.с. А кюрдските портрети, показани от Ениз са пар-екселанс портрети и то много силни - благодаря за споделянето!
Публикацията е редактирана (18-05-18 21:23)
|
|